Kenneth

New Member
Hoi iedereen,

ik heb dit forum en het internet al wat afgespeurd, maar vond tot nu toe nog geen helder antwoord op mijn vraag.
Ik ben een afgestudeerd klinisch psycholoog (aan een Belgische universiteit = 3 jaar bachelor, 2 jaar master met stage) en ben enkele maanden aan het werk.
Ik richt me er echter op in de komende jaren te emigreren naar Australië, heb er een jaar gestudeerd en vindt het een fantastisch land.
Nu vroeg ik me af of er hier iemand op het forum zit die me wat meer info kan geven omtrent erkenning van een Belgisch diploma. Ik veronderstel dat je nog niet voldoende 'gesuperviseerde' ervaring hebt, maar helpt het om bijvoorbeeld eerst werkervaring op te bouwen en vervolgens te appliceren?
Wat tips en info zouden me enorm vooruit helpen!
Bedankt! :D
 
Hooi @Kenneth!

Er zijn met de searchfunctie rechtsbovenaan de pagina heel veel draadjes te vinden over de psychologen hier op het forum. En over een paar uur zullen zich hier wel wat lotgenoten melden, tijdverschil ;).

Misschien kun je ook eerst hier eens een kijkje nemen voor je accreditatie: https://www.psychologyboard.gov.au/
 
Hey @Emulate

Ja ik ben al veel info tegengekomen op het forum, maar zo net geen info over mensen met een Belgisch diploma.
Yes, die site ken ik, maar jammergenoeg niet veel info over mijn specifieke situatie.
Bedankt voor je berichtje! :D
 
Mijn partner is NL Organisatie Psycholoog. Maar heeft haar diploma nog. Iet omgezet naar hier aangezien we op een ander beroep zijn binnen gekomen en het nogal een gedoe is (mede omdat klinisch wel bekend is hier, maar organisatie psycholoog niet)

Dus helaas ook weinig hulp.

We hebben een Vlaamse GP hier. Denk dat dit het meest dichtbij komt? Al hebben die vanwege verschillende redenen voor NZ gekozen. @Tamarind
 
Back
Top