Emigreren en reisverzekering

[quote author=Sabien link=topic=3053.msg35636#msg35636 date=1131571042]
ELVIA is voor max 2 jaar, OOM kan langer.......

Maar voor de meesten kun je volgens mij volstaan met ELVIA......Alleen wanneer je geen permanent resident wordt, en alleen maar zou reizen en je dus nooit in het land zelf zou kunnen verzekeren is OOMS voor expats of zoiets....of als je in een land terecht komt, waar de verzekeringen heel slecht zijn, zou je kiezen voor OOMS...

In australie is dat gelukkig niet zo, dus zou je als overbrugging ook ELVIA kunnen nemen.

Dus om alle misverstanden de wereld uit te helpen: ELVIA wordt vaak gepromoot als backpackersverzekering, maar tot 2 jaar kun je hier dus ook gebruik van maken....

[/quote]

Goed dat ik dit lees, want hier moet ik me ook nog veel meer in verdiepen.
In 2001 ben ik destijds maar voor 3 maanden naar Australie geweest en toen heeft Activity International te Groningen (nu trouwens in Enschede) alles voor me geregeld.
Wanneer ik volgend jaar (oktober?) ook weer wil gaan (en dan voor ruim een jaar), dan zal ik het zelf waarschijnlijk moeten gaan regelen en vind ik het wel belangrijk om te weten hoe ik het zelf kan regelen wat verzekeringen betreft.
Ik zal het hier ook even in de gaten blijven houden.

Dus volgens mij kan het gewoon voor iedereen...
Maar hallo, ga hier niet lopen verdedigen...was dus een tip......Ik neem in ieder geval voor 3 maanden lekker ELVIA voor 160 euro.......

Je hoeft je niet te verdedigen :lol: We zijn hier op het forum om elkaar te helpen en te informeren, sommigen hebben de stap al gemaakt ( zoals ik) en andere gaan die stap nog maken. Ik heb voor vertrek ook een aantal reisverzekeringen naast elkaar gelegd en uiteindelijk mijn verzekerings adviseur ingeschakeld. Er is een heeeeeeeeeeeeeeeeeel groot verschil of je als  backpacker/toerist gaat of emigreert, een emigrant keert immers niet terug en kan dus GEEN verzekering bij Elvia afsluiten, zie de voorwaarden:

.....De Maatschappij verzekert alleen personen die tijdens de geldigheidsduur van de afgesloten verzekering(en) ingeschreven staan in een Nederlands bevolkingsregister, en daadwerkelijk in Nederland woonachtig zijn

.... Er moet namelijk altijd sprake zijn van een heen en terugreis binnen de maximale duur van de verzekering.

Ik heb Elvia voor de zekerheid hierover nog een e-mail gestuurd, maar als ik de voorwaarden doorlees dan is deze "grootste backpacker-verzekerings-organisatie van de Benelux niet van toepassing voor emigranten. Wanneer ik van de Elvia een mail terug krijg zal ik die hier plaatsen, weten we allemaal hoe het nou precies zit. Dit soort dingen zijn te belangrijk om maar te denken dat het "zo wel zal zijn". De gevolgen van een verkeerde verzekering ( tip) kunnen enorm zijn, zowel financieel als emotioneel, vergis je daar niet in.

Goede reis  :up:

Willem

Beste Sabien en anderen :Het antwoord van ELVIA:

Geachte heer Vollebregt,

Bij een reisverzekering geldt dat er sprake is van een heenreis, verblijf en terugreis. U maakt geen terugreis. het is dan ook niet mogelijk om een reisverzekering af te sluiten. Het lijkt me het beste om via het emigratiebureau na te vragen of zij tips hebben om de eerste periode in Australie te verzekeren.

met vriendelijke groet,

Elvia
Henk Fokker

Het antwoord van ELVIA lijkt mij nogal duidelijk en is ook precies wat ik al zei. Backpackers kunnen zich prima bij ELVIA verzekeren omdat die dus na verloop van tijd weer terugkeren naar Nederland. Voor Emigranten is dit dus NIET de juiste verzekering. Bij Oom kunnen emigranten wel terecht om de reis en het eerste verblijf te verzekeren.

Willem

Back