Emigreren... maar hoe??

utrechtt

New Member
Hoi,

Ik wil graag naar Australie emigreren. Ik twijfel alleen nog hoe. Ik wil graag met een WHM visa naar Australie voor twee jaar. Dan eerst minimaal 3 maanden in regional Australia werken zodat ik mijn visa kan verlengen. Weet iemand of 1,5 jaar werk ervaring in Australie voldoende is om een skilledvisa aan te vragen voor kok? Ik las iets over 12 van 18 maanden maar volgens mij is dit niet voldoende. Emigreren via een studente visa lijkt het makkelijkste als ik de verhalen lees. Jammer genoeg kan ik niet eerst WHM en dan studeren, zo veel geld heb ik niet. Als ik een studie ga doen in Australie voor kok of pattisier welk niveau van de TAFE moet je dan minimaal halen om in aanmerking te komen voor een permanent visum. Ik las dat je maar maximaal 20 uur mag werken met je studente visa. Kan je hier een beetje van rond komen ik heb namelijk geen idee wat je ongeveer verdient. Wel weet ik wat het ongeveer allemaal kost om een flatje te huren of je boodschapjes te doen. En als je dan eemaal je permanent visum hebt, kan je dan gaan rondreizen door australie of moet je dan aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Als er mensen zijn die hun permanent visum hebben via een WHM of studenten visa dan zou ik graag nog wat meer tips willen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Groet, Bas
 
Hai Bas,

Ik ben ongeveer hetzelfde als jij van plan,via studie een permanent visum bemachtigen,toevallig ook als kok! :wink:
Wat ik weet is dat je studie 2 jaar geduurd moet hebben om in aanmerking te komen,de staat Victoria bv,biedt sponsorships aan,als je je diploma gehaald heb.Diploma dus en GEEN certificaat.
Ik heb een school in Melbourne gevonden die iets goedkoper is dan Tafe,nog wel prijzig hoor.
Als je meer info wilt hoor ik het wel.
Ik wens je in elk geval veel succes met je plannen.

Groetjes van Clair.
 
Hey Clair,

ik heb ook al veel scholen afgezocht op het internet. De prijzen verschillen nog al per school. Ik heb veel gebruik gemaakt van de website van IDP. Ik heb veel scholen gevonden in Melbourne, maar ga liever naar sydney, brisbane of perth. het nadeel is dat deze meteen een stuk duurder zijn. ik ga het liefst patisserie doen en dat heb je vooral in Melbourne, de rest van de steden is het er niet of kost het veel meer.  nog een vraag : als je opleiding geen twee jaar duurt maar 70 weken kan je daar ook een sponsorship op een perminent visum mee krijgen???
mocht jij nog handige tips hebben dan hoor ik ze graag...

Groet , Bas
 
70 weken is anderhalf jaar toch?
Ik zou het niet weten,op de site staat duidelijk 2 jaar,met diploma.
Misschien nog een half jaar werkervaring of cursus er aan vast plakken?
Misschien is het te proberen en ook het feit dat je al in Oz bent tijdens je studie,is misschien makkelijker om een werkgever te vinden.
Kortom,alle opties nalopen!

Groet,Clair.
 
Back
Top