emigreren met kids (bijna 7 en 1) ??

Of dat het echt nut heeft om de kids mee te nemen of niet weet ik niet zo goed. Wellicht wel, wellicht niet. Maar volgens mij ben jij degene die er het meeste mee in de knoop zit ;) Uiteindelijk gaan de kids jullie volgen, en als jullie hier positief en veerkrachtig in zitten kopiëren ze dat gedrag waarschijnlijk. (Metafoor: Als een kind valt en je besteed er weinig aandacht aan, staan ze op en gaan ze verder. Als je ze verschrikt aankijkt barsten ze in huilen uit. Als je na een migratie hier de eventuele hobbels niet uitvergroot maar positief te lijf gaat, gaat je kind daar waarschijnlijk in mee?)

Kijk even in de andere draadjes die ik gepost heb wat andere families gedaan hebben!

Dat klopt ik zal ook altijd het positieve eruit proberen te halen, maar idd er eerst maar eens mezelf uit de knoop halen :)

De linkjes ga ik zeker lezen, heel interessant en leuk! Super bedankt
 
Mooie bijdrage @Janneke61 als ervaringsdeskundige!
@Linda82 als je Sydney bent en je wilt een bakkie doen, laat maar horen. Wij wonen in de Blue Mountains en ik ben in een uur op Central station. Of andersom ;-)
 
@Janneke61 Al in een PM gezet, maar toch even kijken of het nu ook zo lukt.
Jeetje Janneke, wat een mooi verhaal!! Ik merk dat het me nu al heeft geholpen in het rustig en positief worden (voor hoelang het dan duurt,haha,maar dan ga ik jouw verhaal er weer bij pakken) :)

Ow en al 18 jaar! Kan me voorstellen dat dat een 'kut' leeftijd is om ineens te emigreren 😄 dan zou het bij mijn zoon toch piece of cake moeten zijn zou je denken 😄

Ook leuk om te weten wat ze nu doen en dat ze dit door hun studie daar toch mooi hebben weten te bereiken! 👍 onze kids zouden daar al jong op school komen, dus dat zou dan toch ook zeker goed moeten komen 😅

13-7 maar eens afwachten (nog tips mbt vastleggen voorwaarden? 😅), tot die tijd zal ik me niet gek laten maken, om dat niet te laten gebeuren zal ik nog héél vaak jouw verhaal gaan lezen 😊

Ik denk idd dat veel mensen heel veel steun aan jouw verhaal hebben! Net als ik, en jij dus ook, zullen er dus toch meer mensen zijn waarbij de emoties en gedachtes compleet op hol slaan, jouw verhaal maakt dat je het weer kan relativeren en dat je de positieve kanten inziet, ipv alleen maar de negatieve. Echt super bedankt voor je geruststellendheid! U made my day!! 😀

Quote Reply
Report Edit

Remove formatting

BoldItalicUnderline

Text colorFont size

Insert linkInsert imageSmiliesInsert

AlignmentList

UndoRedo

Toggle BB code

Write your reply...

Post reply Preview

Conversation info
Participants2Replies12Last reply dateToday at 1:37 PMLast reply fromLinda82
Conversation participants
  1. [IMG]https://xpdite.net/forum/data/avatars/s/3/3018.jpg?1381972877[/IMG]
    Janneke61
    Well-Known Member
  2. L
    Linda82
    New Member

Forum software by XenForo™ © 2010-2018 XenForo Ltd.

Top

Quote |
 
Hoi Linda, Wij zijn bezig met de visum afwachting van mijn man. De plan is om volgend jaar naar Australie te gaan emigreren. Wij hebben drie kinderen van 10, 7 en 3. Wanneer we weg gaan. 11, 7 en 4. Wanneer ik aan mijn oudste vraag of hij er al naar uit begint te kijken, is zijn antwoord, jawel maar ik vind het een beetje eng. Dat mag, ik vind het zelf ook eng. Maar voor hem zal het vele malen erger zijn. Maar je moet ook zien dat het voor hun een enorme avontuur zal zijn. Vriendjes maken zal hij ook daar maken. Een sport kan hij ook daar weer oppikken. Ik zit niet in jouw positie. Mijn man zei altijd ik wil niet oud zijn en zeggen hadden we het maar gedaan. Ik ben zelf australisch en hij is nederlands.

Wanneer jullie wel besluiten om het te gaan doen, betrek hem met alle beslissingen. Met de verkoop van het huis. etc..

Het is uiteindelijk jullie keuze, zijn leeftijd is er nog om het te gaan doen. Wanneer hij te oud word, is het heel moeilijk voor ze. Ik heb daar zelf ook ervaring in. Ik was 16 toen we gingen verhuizen naar australie, en liet alles achter in mn ogen. Ik ben dus weer terug gegaan naar nederland op mijn 18e. (Nu weer terug willen ;) ) Maar hoe ouder ze worden hoe moeilijker het word voor ze.
 


OFX
Back
Top