Edireliro
Well-Known Member
Niet alleen voor kinderen toch?!
Zeker niet !
Niet alleen voor kinderen toch?!
Crossed my mind before:Jullie Nederlanders staan toch gekend voor jullie ondernemersschap: gewoon een Efteling openen in OZ!
Wij komen hoor! Ook onze kids hebben het meteen over de efteling als aan nederland denken. Opa en oma ook ('en dan gaan we met zijn allen naar de efteling'). Het zou me niks verbazen als we dan twee keer 'moeten' want allebei de opa's en oma's willen graag en wij willen ons dan best opofferen hoor!Crossed my mind before:
http://xpdite.net/forum/threads/het...vrolijke-noot-topic.11905/page-37#post-194006
....maar ja, nou gaan we richting Adelaide... Wel meer families daar!
Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn. Wij hadden ook zo'n fase. Dat we het allemaal zo goed mogelijk wilden doen en de kinderen wilden voorbereiden op wat er kwam. Ik was zelfs met de juf gaan praten of zij wisten wat een goede manier was om alvast engels te gaan oefenen, zodat het makkelijker zou zijn voor ze om hier te starten. Zij vond het niet zo'n goed plan. Het legde volgens haar meer druk op de kinderen en ze gaf ons een ander advies. Ze zei dat we beter tijd konden steken in samen leuke dingen doen, gewoon thuis. Samen een boekje lezen, spelletje doen, lego knutselen, eindje wandelen, samen praten. Tijd maken voor elkaar, vertrouwen krijgen in elkaar. Ze noemde het het opbouwen van een veilige basis. En ze had echt helemaal gelijk.Als ouder maak je je drukker dan nodig is, ik heb ook wel ouders gezien die zich zoveel zorgen maken dat het overslaat op de kinderen,zelf ook de hele tijd twijfelen ne hun draai niet vinden, ligt ook veel aan jezelf hoor, hoe relaxter jij erin staat des te beter voor de kinderen, je staat er versteld van hoe flexibel ze zijn, ze doen het gewoon.
Mijn oudste dochter wilde ze in Nl diagnosticeren als dyslect, daar heb ik me heftig tegen verzet omdat het hun schuld was dat ze achterliep, ze werd heel veel gepest.
We zijn geemigreerd toen ze 12 en 13 waren (zgn een rot leeftijd en ze zit nu in advanced English (ze is nu 17) ze staat in een boek omdat ze gewonnen heeft met een zelf geschreven gedicht, op school word ze soms gevraagd om een les te draaien, ....eh????
Me like! Me like! Me like!
Wat jullie vertellen sluit echt naadloos aan bij de manier waarop we er hier mee omgaan.