emigreren naar Melbourne als stucadoor

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan te gaan emigreren naar Melbourne met een skilled independent visa. Ik wil daar gaan werken als stucadoor (solid plasterer). Ik heb zelf 12 jaar ervaring (ook aantoonbaar) in het vak en ben opgeleid tot niveau 2 stucadoor en daarnaast wat losse certificaten behaald. Nu heb ik gehoord dat de TRA minimaal niveau 3 eist voor de skill assesment. Heeft iemand hier ervaringen mee en misschien tips wat ik zou kunnen doen om het proces wat makkelijker te maken?
Alvast bedankt voor de reacties ;)

Groeten Michel
 
Nope, geen ervaring. Hoor hier ook niet veel stucadoors voorbij komen eigenlijk... volgens mij...
 
Even de website van de TRA doorspitten. Voor zover ik het heb kunnen uitpluizen telt bij hen werkervaring mee. Het kan zijn dat je een practical assessment af moet leggen.

Verder is er een lijst met landen en een lijst met beroepen. Staat je beroep op die lijst en kom je uit een land van die lijst, dan gelden er weer andere (soepelere?) regels. NL staat niet op die lijst, UK wel.

Ik heb de informatie hier vandaan: http://www.innovation.gov.au/Skills...reSkillsAssessment/Pages/default.aspx#country

Succes and keep us posted!
 
Dank zover voor de reacties, ben zelf ook druk aan het zoeken en uitpluizen maar valt niet mee ;)) maar moet er ook wat voor over hebben. Ben inmiddels ook gesprekken met emigratiebureaus aangegaan en kijken wat hun kunnen doen. In het ergste geval moet ik alsnog niveau 3 in NL halen maar heb inmiddels uitgezocht dat ik dat met mijn ervaring binnen een half jaar kan halen alleen kost me dat wel 5000 euries :((( Een ding is iig zeker we gaan er alles aan doen om naar Australie te emigreren :)) Ik hou jullie op de hoogte !!!
 
Hoi Michel, het is al behoorlijke tijd geleden maar vroeg me af of het is gelukt?
Mijn vriend heeft ook niveau 2 en voor we de skill assesment gaan aanvragen voor dik 1000 AUD wil ik wel zeker weten dat hij erdoor komt met zijn niveau 2 en zeker 8 jaar ervaring.
Daarbij heb jij de IELTS test makkelijk kunnen halen? Aangezien hij als stukadoor helemaal geen Engels heeft gehad en vanwege slecht kunnen leren ook met zijn handen werkt...
Inmiddels kent hij wel basis Engels maar blijft lastig (ook nog dyslectie) vooral lezen en schrijven. Ik hoop dat je inmiddels in Australië zit :)
 
Volgens mij is Michel met zijn vriend in Adelaide gaan wonen (met veel succes volgens mij) Dus dat zou betekenen dat het gelukt is?
 
Coole switch. Hoef je geen citizen te zijn voor SA police? In Canberra is het de AFP omdat de ACT onder Federal valt. AFP is wel citizenship verplicht volgens mij (niet dat ik bij de politie wil hoor ;) )
 
I
Coole switch. Hoef je geen citizen te zijn voor SA police? In Canberra is het de AFP omdat de ACT onder Federal valt. AFP is wel citizenship verplicht volgens mij (niet dat ik bij de politie wil hoor ;) )
In NSW moet je ook citizen zijn voor NSW Police Force!
 
Voor SA Police hoef je geen citizen te zijn. Je moet wel door een strenge selectie procedure waar ook je niveau van de Engelse taal getest wordt. Ze willen hier in SA juist meer permanent residents bij de politie vanwege de multi culturele achtergrond en daarmee een beter begrip voor andere culturen zodat je geen racisme en dat soort praktijken krijgt binnen de politie waar Australie een behoorlijke geschiedenis in heeft ;)
 


OFX
Back
Top