Emigreren of eerst een jaar backpacken / werken - wat is haalbaar?

Welkom op xpdite! Veel succesmet je plannen. Helaas geen input voor je, want ik val (ok viel... destijds) in de groep jonkies ;-)
 
Ik zal eens een update plaatsen. Geen idee wie daarop zit te wachten ;).

Ik zit (uiteraard) nog in fase 1. Ik heb de tip om de lastavaza's te lezen ter harte genomen. Ze zijn erg leuk om te lezen en te volgen.

Mijn gedachten en gevoelens gaan vaak heen en weer. Ben ik stiekem niet gewoon best wel verknocht aan ons kneuterige kikkerlandje? Het geklaag om het weer, binnen 20 minuten autorijafstand alles om je heen hebben wat je nodig hebt. Ons durpke waar we elkaar allemaal kennen en we altijd een beroep op elkaar kunnen doen. En tegelijkertijd struin ik dagelijks filmpjes op youtube af om te kijken hoe het daar, daar beneden, is en droom ik erbij weg en fantaseer ik erop los. Maar is mijn beeld niet te romantisch van heerlijk weer, leuke mensen, veel buiten zijn en vrijheid hebben en is dat ook hetgeen waar ik naar op zoek ben en wat ik niet in NL kan krijgen? (buitenom dat heerlijke weer dan ;)). Ik heb mezelf het idee gegeven dat het in Australië rustiger is qua terreur dreiging. Mijn bijna grootste motivatie om uit NL te vertrekken. Maar klopt dat wel?

Ik ben me nu aan het inlezen en oriënteren op het land. Welk gedeelte lijkt me het mooist (ik neig nu naar S, NSW & V) en dan is het plan om in 2018 samen met mijn vriend een reis te boeken. Hoe lang en in welke vorm. Daar zijn we nog niet over uit.

En ondertussen? Ondertussen kruip ik weer lekker onder mijn meeleessteen :up:
 
oeps Australië rustiger qua terreurdreiging.....
ik geef je de tip om elke dag het nieuws te volgen in Oz, online kranten lezen, geeft je een goed beeld van wat er hier allemaal speelt en wat men belangrijk vind.
 
Inderdaad lekker lezen. Hier op het forum en het online nieuws. En als het kan, hier op vakantie: rondtrekken en genieten van de ruimte, rust, beesten, klimaat. Misschien dat je af kunt spreken met wat xpditers die hier al wonen om hun verhalen te horen en te zien hoe ze wonen e.d..

Hou je vooral voor ogen: het is hier niet beter, wel anders.
 
@Katjavdl: zeer bedankt voor de tip, het nieuws is natuurlijk makkelijk te volgen. Dat ik daar zelf niet op gekomen ben. :up: (en goed voor mijn engels).
 
Ik heb mezelf het idee gegeven dat het in Australië rustiger is qua terreur dreiging. Mijn bijna grootste motivatie om uit NL te vertrekken. Maar klopt dat wel?

Dit is een interessant artikel over dat idee...

"The world was a far more dangerous place when you were born. Death tolls from wars in the 1970s and 1980s were 4–5 times higher than they are today. We are, despite reports of religious and political insurgencies, despite high-profile terrorist killings and unrest in various corners of the globe, living in the most peaceful era of our species’ existence. The world is getting less violent; we’re just more aware of the violence that happens, thanks to the mass availability of information. And unfortunately, the media and our politicians use that information to make it look as though we’re doing worse than we actually are. Suffice to say we have some evolutionary hangovers that leave us ill equipped to think about this stuff properly."

https://medium.com/@angushervey/the-decline-of-war-8760f9a5b5ce#.nx2gmarq5
 
Dit is een interessant artikel over dat idee...

True that. Deze is ook leuk:

You’re more likely to be fatally crushed by furniture than killed by a terrorist

Consider, for instance, that since the attacks of Sept. 11, 2001, Americans have been no more likely to die at the hands of terrorists than being crushed to death by unstable televisions and furniture. Meanwhile, in the time it has taken you to read until this point, at least one American has died from a heart attack. Within the hour, a fellow citizen will have died from skin cancer. Roughly five minutes after that, a military veteran will commit suicide. And by the time you turn the lights off to sleep this evening, somewhere around 100 Americans will have died throughout the day in vehicular accidents – the equivalent of “a plane full of people crashing, killing everyone on board, every single day.”


https://www.washingtonpost.com/news.../?postshare=2941470058745704&tid=ss_fb-bottom
 
Ik begrijp dit soort artikelen wel en het zal ongetwijfeld waar zijn. Net zo goed dat er mensen zijn die angst voor vliegen hebben terwijl de kans op een auto-ongeval toch echt groter is, ook die gedachte neemt de vliegangst vaak niet weg. Eerlijk gezegd vind ik het dan ook een beetje dooddoeners (leuke woordspeling ;-)). Het helpt in ieder geval om het een beetje te relativeren. Dank daarvoor :up:
 
@Silly Het is gewoon dat bepaalde events (vliegramp, aanslagen, shark attacks enz.) veel meer aandacht krijgen dan ze eigenlijk waard zijn als je ze beoordeelt op aantal doden per jaar. Dus ik begrijp dat het dan bij veel mensen angst in gaat boezemen. Ben zelf nog al van de analyse en logica, dus voor mij helpt het om de cijfers te hebben. Maar begrijp dat het niet voor iedereen zo werkt ;)
 
Back
Top