Emigreren vanuit Vlaanderen naar Perth met temp visa 457

Want als wij midden 2017 willen vertrekken, is het dan raadzaam om nu al iets te ondernemen voor APRHA?

Je kunt alvast de registratieformulieren etc aanvragen, dan kun je ook precies zien wat je nodig hebt.
 
Denk het niet aangezien het formulier deze naam heeft:
For internationally qualified nurses and midwives who have successfully completed an NMBA-approved bridging program

En ik neem aan dat je vrouw nog geen bridging course heeft gedaan...
 
Hi Svenska,
Ik heb even teruggelezen en zie dat het jullie wens is om TIJDELIJK naar Australie te komen. Dan lijken de kosten en investering in tijd wel een flinke hobbel om te nemen. Heb je aan een WHV gedacht gelet op jullie leeftijd (of mogen er dan misschien geen kinderen mee?). En ja, Australie beschermt de eigen arbeidsmarkt en daardoor komen vooral mensen binnen die heel graag willen. Voor velen van ons is dat het wachten en gedoe zeker waard, maar het zal van je flexibiliteit en verwachtingspatroon afhangen (ik lees dat je vrouw absoluut geen stap terug wil doen) of je je hier thuis voelt. Succes in ieder geval met de beslissing en al het uitzoekwerk!
 
De beslissing is al wel gevallen om voor een PR visum te gaan, gezien dat nog kan door Midwifes op de SOL staan, en omdat de kosten voor kinderen niet zo hoog zijn (school, kindergeld etc...)
We zijn al meer in de mindset aan het komen dat we waarschijnlijk niet voor 2 jaar gaan, maar voor langer of voor altijd.
Het enige wat we niet willen doen is ons huis in Belgie verkopen, omdat we daarmee nog een achterpoort hebben om toch nog terug te komen (en een investering back home hebben).

Die WHV kan dus niet, want daar mogen geen kinderen mee.

We beseffen meer en meer dat we het nu de stap moeten zetten, gezien onze kinderen nog klein zijn (1.5 en 3.5 jaar oud), wij nog een jonge leeftijd hebben en alle factoren gunstig lijken om naar ginder te trekken.
Dat mijn vrouw geen stap wil terugzetten zegt ze nu, maar misschien we ginder aankomen kan dat nog gerelativeerd worden...
 
Dat is 1 van de redenen om alles hier achter te laten: het leven anders bekijken, minder gejaagd zijn en meer genieten + de uitdaging en avontuur.
Ook voor onze kinderen is het een meerwaarde om onderwijs in het Engels te genieten, ik geloof er in dat dit later meer kansen gaat geven in het bedrijfsleven, waar we op dat moment ook wonen.
 
Back
Top