willem-lenie
New Member
Grenzen dicht gooien heeft natuurlijk geen enkele zin. Deze varkensgriep is al wereldwijd verspreid en daar doe je niets aan. Stel dat een Amerikaan (zonder het echt te weten) de griep heeft opgelopen in Mexico maar een paar dagen later met de KLM naar Nederland vliegt.... Wat heeft het dan voor zin om alleen Amerikanen of Mexicanen te controleren als een heel vliegtuig met Hollanders ook besmet zou kunnen zijn.
We leven nu eenmaal in een wereld die erg klein is tegenwoordig door de goede en snelle verbindingen tussen landen/werelddelen. Zo'n griep is niet meer te stoppen. En ja de zwakkeren in deze wereld, bejaarden, zieken, baby's/kinderen zouden er eventueel aan kunnen overlijden. Maar het is geen ebola of builenpest om maar een paar zeer gevaarlijke virussen/ziektes te noemen. Het is wel besmettelijk maar niet zo dat je het direct zelf ook krijgt als je in contact komt met iemand die wel besmet is en het overlijdings risico is als je gezond bent zeer gering, als je in goede gezondheid bent is het gewoon een griepje. PANIEK OM NIKS.
Bij iedereen die in een ziekenhuis binnenkomt wordt bekeken hoe noodzakelijk de behandeling is, blijkbaar was de behandeling van jou volgens de artsen niet zo belangrijk als anderen die wellicht een meer ernstige/levensbedreigende kwaal hadden waardoor je wat langer op een stretcher heb moeten wachten. Denk dat alle anderen die wel noodzakelijk direct geholpen werden je erg dankbaar zijn.
Soms zijn er nu eenmaal pieken in een ziekenhuis zodat ze niet iedereen gelijk kunnen helpen/behandelen. Dan moet je dus even wachten. Aangezien je hier op het forum nog steeds schrijft heb je het blijkbaar allemaal overleefd! Wees blij dat je (uiteindelijk) geholpen bent.
Cheers
Willem
We leven nu eenmaal in een wereld die erg klein is tegenwoordig door de goede en snelle verbindingen tussen landen/werelddelen. Zo'n griep is niet meer te stoppen. En ja de zwakkeren in deze wereld, bejaarden, zieken, baby's/kinderen zouden er eventueel aan kunnen overlijden. Maar het is geen ebola of builenpest om maar een paar zeer gevaarlijke virussen/ziektes te noemen. Het is wel besmettelijk maar niet zo dat je het direct zelf ook krijgt als je in contact komt met iemand die wel besmet is en het overlijdings risico is als je gezond bent zeer gering, als je in goede gezondheid bent is het gewoon een griepje. PANIEK OM NIKS.
Ik heb laatst een MRI in Adelaide gehad, wachttijd voor mij was 2 weken en was NIET aangevraagd door een Neuroloog maar gewoon door een Orthopedisch arts hier in Alice Springs. Ik ben zeer tevreden over de Gezondheidszorg in Australie. Artsen en ander verpleegkundig personeel zijn zeer behulpzaam, vriendelijk en kundig. Heb ooit galstenen gehad in Coober Pedy, met Flying Doctors naar Adelaide gevlogen en geopereerd. Mijn vader is in Januari van vorig jaar in Alice ziek geworden en vanaf Alice met de Flying Doctors naar Adelaide vervoerd en daar verder geholpen. Alles wordt voor je geregeld, kosten van vluchten ( ook laatst voor mijn MRI scan in Adelaide met Qantas) worden door het ziekenhuis/Medicare betaald, alles wordt voor je geregeld, Accommodatie wordt geregeld en tegemoetkoming in de kosten van grond vervoer ( taxi vanaf het vliegveld naar ziekenhuis of accommodatie en terug!). Zo behulpzaam heb ik het in de Nederlandse gezondheidszorg nog niet meegemaakt. Als je het nieuws in Nederland een beetje volgt dan zul je zien dat ze in Nederland problemen genoeg hebben in de gezondheidszorg. Tis niet allemaal "rozegeur en maneschijn" in Nederland, als ik het relaas hoor van mijn vader die ernstig ziek is zou hij VEEL beter af zijn in Australie.Hier is de wachttijd voor een MRI 2-3 maanden, maar je kunt alleen worden doorverwezen door een neuroloog
dus ik moest 30 uur op de EHBO doorbrengen omdat er geen bed beschikbaar was. Enig idee hoe het voelt om zwaar ziek 30 uur op stretcher te moeten liggen in een lawaaiige omgeving, zonder enig idee wanneer je ooit in een echt bed zult belanden?
Bij iedereen die in een ziekenhuis binnenkomt wordt bekeken hoe noodzakelijk de behandeling is, blijkbaar was de behandeling van jou volgens de artsen niet zo belangrijk als anderen die wellicht een meer ernstige/levensbedreigende kwaal hadden waardoor je wat langer op een stretcher heb moeten wachten. Denk dat alle anderen die wel noodzakelijk direct geholpen werden je erg dankbaar zijn.
Soms zijn er nu eenmaal pieken in een ziekenhuis zodat ze niet iedereen gelijk kunnen helpen/behandelen. Dan moet je dus even wachten. Aangezien je hier op het forum nog steeds schrijft heb je het blijkbaar allemaal overleefd! Wees blij dat je (uiteindelijk) geholpen bent.
Cheers
Willem