en dan.....the flu???

Grenzen dicht gooien heeft natuurlijk geen enkele zin. Deze varkensgriep is al wereldwijd verspreid en daar doe je niets aan. Stel dat een Amerikaan (zonder het echt te weten) de griep heeft opgelopen in Mexico maar een paar dagen later met de KLM naar Nederland vliegt.... Wat heeft het dan voor zin om alleen Amerikanen of Mexicanen te controleren als een heel vliegtuig met Hollanders ook besmet zou kunnen zijn.

We leven nu eenmaal in een wereld die erg klein is tegenwoordig door de goede en snelle verbindingen tussen landen/werelddelen. Zo'n griep is niet meer te stoppen. En ja de zwakkeren in deze wereld, bejaarden, zieken, baby's/kinderen zouden er eventueel aan kunnen overlijden. Maar het is geen ebola of builenpest om maar een paar zeer gevaarlijke virussen/ziektes te noemen. Het is wel besmettelijk maar niet zo dat je het direct zelf ook krijgt als je in contact komt met iemand die wel besmet is en het overlijdings risico is als je gezond bent zeer gering, als je in goede gezondheid bent is het gewoon een griepje. PANIEK OM NIKS.

Hier is de wachttijd voor een MRI 2-3 maanden, maar je kunt alleen worden doorverwezen door een neuroloog
Ik heb laatst een MRI in Adelaide gehad, wachttijd voor mij was 2 weken en was NIET aangevraagd door een Neuroloog maar gewoon door een Orthopedisch arts hier in Alice Springs. Ik ben zeer tevreden over de Gezondheidszorg in Australie. Artsen en ander verpleegkundig personeel zijn zeer behulpzaam, vriendelijk en kundig.  Heb ooit galstenen gehad in Coober Pedy, met Flying Doctors naar Adelaide gevlogen en geopereerd. Mijn vader is in Januari van vorig jaar in Alice ziek geworden en vanaf Alice met de Flying Doctors naar Adelaide vervoerd en daar verder geholpen. Alles wordt voor je geregeld, kosten van vluchten ( ook laatst voor mijn MRI scan in Adelaide met Qantas) worden door het ziekenhuis/Medicare betaald, alles wordt voor je geregeld, Accommodatie wordt geregeld en tegemoetkoming in de kosten van grond vervoer ( taxi vanaf het vliegveld naar ziekenhuis of accommodatie en terug!). Zo behulpzaam heb ik het in de Nederlandse gezondheidszorg nog niet meegemaakt. Als je het nieuws in Nederland een beetje volgt dan zul je zien dat ze in Nederland problemen genoeg hebben in de gezondheidszorg. Tis niet allemaal "rozegeur en maneschijn" in Nederland, als ik het relaas hoor van mijn vader die ernstig ziek is zou hij VEEL beter af zijn in Australie.

dus ik moest 30 uur op de EHBO doorbrengen omdat er geen bed beschikbaar was. Enig idee hoe het voelt om zwaar ziek 30 uur op stretcher te moeten liggen in een lawaaiige omgeving, zonder enig idee wanneer je ooit in een echt bed zult belanden?

Bij iedereen die in een ziekenhuis binnenkomt wordt bekeken hoe noodzakelijk de behandeling is, blijkbaar was de behandeling van jou volgens de artsen niet zo belangrijk als anderen die wellicht een meer ernstige/levensbedreigende kwaal hadden waardoor je wat langer op een stretcher heb moeten wachten. Denk dat alle anderen die wel noodzakelijk direct geholpen werden je erg dankbaar zijn.

Soms zijn er nu eenmaal pieken in een ziekenhuis zodat ze niet iedereen gelijk kunnen helpen/behandelen. Dan moet je dus even wachten. Aangezien je hier op het forum nog steeds schrijft heb je het blijkbaar allemaal overleefd! Wees blij dat je (uiteindelijk) geholpen bent.

Cheers

Willem
 
Zoals ik vandaag in de krant las, is dit 'gewoon' een nieuwe griepsoort die vanaf nu ook elk jaar terug zal komen tijdens het klassieke griepseizoen. Punt is momenteel dat niemand er afweerstoffen tegen heeft en dat er daarom mogelijk veel mensen aan onderdoor kunnen gaan. In landen met een goede gezondheidszorg en een goede algemene volksgezondheid zoals hier, zal het allemaal toch een storm in een glas water blijken denk ik. Het zijn de derde wereld landen waar we ons meer zorgen om moeten maken, daar heb je niet zomaar een vracht Tamiflu én de mensen om de gezondheidszorg uit te voeren bij de hand.

En inderdaad, grenzen dichtgooien helpt echt niet. Net zomin als de hele varkenspopulatie (kuch Egypte kuch) uitroeien, want het is het stadium 'varken' allang voorbij.
 
[quote author=M5 link=topic=9996.msg137711#msg137711 date=1241018801]

[quote author=lizzyhas  link=topic=9996.msg137697#msg137697 date=1241007170]
Als men de grens niet dichtgooit zou ik ook gewoon op vakantie gaan.[/quote]


Oke dus als ik het goed begrijp ga ook jij gewoon op vacantie naar een land/gebied terwijl je weet dat het zeer risicovol is. De gene die uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor het dicht gooien van de grenzen is de regering in het des betreffende land zelf, nou zoals je de ontwikkelingen gezien hebt de afgelopen dagen nemen die geen verantwoording op zich. ik zou daar dus niet op vertrouwen en wachten als ik jouw was en goed nadenken over wat je gezondheid je waard is.

Edit. Ik kan mezelf gewoon niet voorstellen dat mensen hun gezondheid in de waagschaal leggen voor die paar euro's die je evt kan kwijt raken. Triest als je je geld verliest, maar niets is belangrijker als je gezondheid.

Cheers.
[/quote]

Ik denk dat je een beetje overdrijft , het is niet dodelijk, daarom worden er geen grenzen dichtgegooid, het is te behandelen, ik heb omdat ik veel gereisd heb ook extra injecties genomen voor mijn gezondheid als hepatitus, natuurlijk zijn mensen meer gehecht aan hun gezondheid dan aan die paar euro's die voor de meeste heel veel geld is waar ze zich het lazerus voor hebben moetne werken , kleinigheidje, maar je kunt ook meer paniek zaaien dan nodig is, en mijnsinziens inmiddels blijkt wel dat dat nou ook weer niet nodig is.

Het is gewoon een griep die te behandelen is en is het toch al  niet zo vaak gebeurd dat mensen aanstellers worden genoemd
omdat ze voor een grieppie thuis blijven, nou dan...

nee in paniek allerlei grenzen dichtgooien lijkt me wat overdreven.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9996.msg137719#msg137719 date=1241035825]

maar je kunt ook meer paniek zaaien dan nodig is, en mijnsinziens inmiddels blijkt wel dat dat nou ook weer niet nodig is.

[/quote]

JIj begint deze topic Lizzy met een "angstkreet"  :grin: :grin:
 
Beetje een media hype deze flu... Jaarlijks sterven er meer mensen aan de gewone griep dan aan deze mexicaanse griep. Goed dat ze maatregelen nemen, maar de media blaast alles weer lekker op zoals altijd  :evil:
 
Wow....nou Michael Moore heeft weer genoeg material om een film te maken :grin: over bangmakerij gesproken.

Doe voorzichtig als er een waarschuwing is, maar laat je niet gek maken
, that's it!!! Een beetje relativeren :up:, natuurlijk moet je op passen maar laat je niet gek maken door de media.
Weetje, de nieuwslezers klonken bijna teleurgesteld eerder vandaag omdat hier in Australia nog geen "confirmed cases" zijn.. :?

En wel of niet reizen....dat is een persoonlijke keuze wij stonden jaren geleden ook voor de keuze toen er een outbreak of SARS was. Wikken, wegen, tickets al in ons bezit....een hoop geld betaald. Wij hebben toen een weloverwogen keuze gemaakt om wel te gaan met mond kapjes en hand sanitizer en al!! Was dat onverstandig? Could have been....maar alles is prima verlopen.  Alles verliep goed ook tijdens onze stopover in Taipai (hotspot for SARS toendertijd). Het advies was om direct naar het hotel te gaan en de volgende dag weer terug naar het vliegveld voor de volgende etappe.

Kijk, naar Mexico reizen EN daar vakantie vieren dat zou ik dan weer wel even uitstellen :smile:

Succes allemaal!
Syl :smile:
 
[quote author=Lin link=topic=9996.msg137642#msg137642 date=1240923812]
Er zijn hier nu 90 gevallen van FLU die worden onderzocht... Vindt het nogal wat hoor. Van mij mogen ALLE grenzen voorlopig dicht! Hoe rot het ook is als je net een vakantie hebt gepland. Hier zit toch niemand op te wachten. Het verspreidt zich aardig snel.
[/quote]

En ik las dit alsof er in Australie al 90 gevallen waren.... ik dacht al " heb ik iets gemist?" Nee dus.

Ik vindt wel dat iedereen wat genuanceerder mag reageren dat het paniek om niks is. Zijn jullie artsen??
Het treft trouwens niet alleen de zwakkere of ouderen....
 
Ik vindt wel dat iedereen wat genuanceerder mag reageren dat het paniek om niks is. Zijn jullie artsen??
Het treft trouwens niet alleen de zwakkere of ouderen....

Nee ik ben geen arts, gewoon een nuchtere (ex)Hollander die zich niet gek laten maken door opgeblazen verhalen en gevolgen in de media. Risico groepen zijn:

personen van 60 jaar en ouder
mensen die een hartaanval gehad hebben, die hartklachten hebben (zoals hartritmestoornissen), of bepaalde hartoperaties hebben ondergaan
mensen met astma, COPD of longemfyseem
diabetespatiënten
in geval van nierziekte (niet nierstenen)
personen met steenpuisten, evenals hun gezinsleden  :shock:
mensen die recent een beenmergtransplantatie hebben ondergaan
mensen die door HIV zijn geïnfecteerd
mensen met een verminderde afweer, bijvoorbeeld door bepaalde hematologische kankers, cytostatica of bestraling
kinderen die langdurig aspirine en aanverwante salicylaten gebruiken
verstandelijk gehandicapten die in een instelling voor verstandelijk gehandicapten verblijven

Het is gewoon een griep, niet meer. niet minder. Zoals door anderen reeds is gezegd gaan er ieder jaar in Nederland een aantal mensen aan de griep dood, maar zijn altijd de ouderen en zwakkeren. Sensatie verhalen doen het nou eenmaal goed in de media, altijd goed voor extra kijkcijfers of kranten verkoop.

Griep epedemie van vorig jaar in Europa (winter 2007-2008)

Europa wordt geveld door een griepepidemie, maar in Nederland is daar voorlopig nog geen sprake van. Vermoedelijk is eerst noord-Europa aan de beurt.
Dat meldt de European Influenza Surveillence Scheme. Inmiddels is in dertien Europese landen sprake van een griepepidemie. Dit is het geval als twee weken achter elkaar 52 op de honderdduizend mensen last hebben van griep.

In Nederland hebben zich meer mensen met griep gemeld dan gewoonlijk in deze periode, maar van een epidemie kun je volgens het NIVEL nog niet spreken. De meeste griepgevallen zijn in Frankrijk, Bulgarije, Italië en Spanje gemeten.

Elk jaar gaan er in een griepepidemie duizenden Europeanen dood. Vooral oudere mensen en mensen met een slechte weerstand of een ziekte zijn gevoelig voor het influenzavirus.

Vraag me af hoeveel Nederlanders er vorig jaar zijn thuisgebleven met een kapje voor hun mond....

PANIEK OM NIKS!


Cheers

Willem
 
Wat mij trouwens zowiezo opvalt is dat sinds het incident in Apeldoorn gisteren, dit nieuws niet echt meer belangrijk is.. het staat onderaan in de online-kranten (geen idee hoe het met de papieren versie zit). Voglesn mij zegt dat ook al iets.. we shall see..
 
[size=10pt][size=10pt]Australian tests positive to swine flu[/size][/size]

Mr Robertson arrived in London on April 23 feeling fine but became ill about a week ago. (AAP Image: Dave Hunt)

The man has been identified as Mark Robertson, a 23-year-old marketing manager from Coogee in Sydney.

He has been told he cannot leave his flat in Islington, north London.

His two housemates - one from Australia, the other British - are not infected but have been told to stay put as a precaution.

The Sydney Morning Herald said Mr Robertson had been holidaying in South and Central America for four months, before spending two weeks at a Mexican beach resort.

He arrived in London on April 23 feeling fine but became ill about a week ago.

"I went to the hospital in Tottenham Court Road and that was it," he told the newspaper.

"Now I've been told I can't go out the door again until next Thursday."

All three have been prescribed anti-viral Tamiflu and will undergo tests next week.

Lekkere vette kop op dit artikel, maar als je goed leest woont de man in LONDON!

kunnen we hier weer opgelucht ademhalen zonder mondkapje  :p  Sensatie nieuws

Cheers

Willem
 
Willem,

Het is in dit geval jouw interpretatie dat er een sensatie van maakt. De titel zegt niet meer dan dat het een Australier is. Hier in Australie geeft men om hun medelanders, net als in Nederland. Zoals het een headline is in Nederland als bijvoorbeeld een Nederlandse militair is overleden in Afganistan, terwijl een paar casualties van Amerikanen nog maar een klein stukje oplevert, als het al in de krant komt.

Wat betreft het al of niet een simpel griepje zijn, ik denk niet dat de WHO zich laat beinvloeden door opgeklopte journalistiek, zoals jij ons graag doet geloven. Of alle huidige maatregelen werkelijk nodig zijn, dat valt te bezien, maar dit virus is wel wat sterker dan het gewone huis, tuin en keukengriepje. Overigens, zou je de Spaanse griep ook als gewoon griepje afdoen?

Cheers mate
 
Thanks Slatr voor een beetje wijzere praat.
Ik had kunnen denken dat Willem met zulk soort reactie zou komen.... Vooral de grote hoofdletters, irritant! ( als jij mij een quote uit een medisch geschrift kunt laten zien die dat zegt, dan geloof ik je )
Enne, mensen met die ziektes zijn allemaal zwak?  :shock: Tuurlijk, sommige van deze ziektes zijn heel erg en dus zijn die mensen zwakker, maar mensen met astma of diabetes zwak? Ik ben ( en vele met mij ) bewijs van dat je met astma een heel gewoon en gezond leven kunt leiden, en ook genoeg mensen met suikerziekte hebben een normale weerstand.
Een gewone griep velt i.d.d vaak de "zwakkere" maar dit is geen gewone griep, anders sterven er geen jonge mensen aan.

Please... net zoals Slatr al zegt : heel de medische wereld laat zich gek maken door praatjes? Sure....

Beetje nuchterheid , okee,  maar een beetje genuanceerder zou ook op zijn plaats zijn.
:ill:
 
Nederlandse militair is overleden in Afganistan

Is een totaal ander kop dan

Australian tests positive to swine flu

Waaruit de kop van het artikel je in eerste instantie laat geloven dat het hier in Australie betreft!

Ik hoor je niet over de duizenden doden die het griepseizoen in 2007-2008 in Europa heeft geeist.... (was geen Spaanse griep!) wellicht kun je ons vertellen hoe je je er doorheen geslagen hebt, welke voorbereidingen heb je toen genomen? ben erg benieuwd...

CNN.Com
It's there (Mexico) that at least 2,500 people may have been infected. Mexican authorities also suspect that 159 deaths have resulted from the infection, although only a small number of cases -- less than a dozen -- have been confirmed. And in most of those cases, it wasn't the flu that was fatal but some another illness that took advantage of a weakened immune system caused by the H1N1 flu.

News.com.au
[size=10pt]Mexican swine flu epidemic 'not so aggressive' as feared: govt[/size]

THE swine flu epidemic in Mexico is "not so aggressive" as initially feared, the Government as it gave a new confirmed toll of 15 dead and 328 people infected based on lab tests.
"Fortunately the virus is not so aggressive - it's not a case of avian flu, which had a mortality rate of nearly 70 per cent," Health Minister Jose Angel Cordova said.

He said the H1N1 flu virus, while far more contagious than avian flu, was easily treated with anti-viral medicine "if treatment is given from the first day".

The previous flu toll given on Thursday was 12 dead and 300 infected.

Mr Cordova said the new count given did not represent new cases coming in but rather testing and analysis of a backlog of "probable" cases.

The new tally represented a sharp downward revision from figures given by Cordova at the height of the flu emergency earlier this week, when he spoke of 159 "probable" deaths.

That count, coupled with the spread of the H1N1 swine flu to a dozen other countries, prompted the World Health Organisation to warn on Wednesday that a pandemic was "imminent".

Mr Cordova noted that the flu virus was also not as dangerous as the epidemic of SARS, or Severe Acute Respiratory Syndrome, that swept through China and 30 other countries in 2003, killing more than 800 people worldwide.

"This (H1N1 flu) virus is considered less deadly and the experience is that we are showing the reality," he said.

Vooral de grote hoofdletters, irritant!

Ben nog effe aan het zoeken op mijn keyboard naar de "kleine hoofdletters"  :lol: excuses for enig ongemak dat door mede forumleden wordt ondervonden.

Maar skippie, blijf voorlopig lekker thuis, deuren en ramen gesloten, met je mondkapje op en dan zit je deze "levensgevaarlijke gezondheidscrisis" wel uit (hopelijk)

Cheers

Willem
 
Mmmmhhhh proef ik in deze onderlinge berichtjes een
toon van sarcasme en antipatie ttsssssskkk tsssskkk,
oh en please feel free to make any comments about
my spelling and/or judgemental remark
1.gif
1.gif

I can take it.
 
[quote author=willem-lenie link=topic=9996.msg137832#msg137832 date=1241224533]
Maar skippie, blijf voorlopig lekker thuis, deuren en ramen gesloten, met je mondkapje op en dan zit je deze "levensgevaarlijke gezondheidscrisis" wel uit (hopelijk)
Cheers

Willem


Zo hee, kan het wat minder misschien ?  :?
 
[quote author=skippie link=topic=9996.msg137849#msg137849 date=1241283237]
[quote author=willem-lenie link=topic=9996.msg137832#msg137832 date=1241224533]
Maar skippie, blijf voorlopig lekker thuis, deuren en ramen gesloten, met je mondkapje op en dan zit je deze "levensgevaarlijke gezondheidscrisis" wel uit (hopelijk)
Cheers

Willem


Zo hee, kan het wat minder misschien ?  :?
[/quote]

Waarom gaan mensen hier toch om vechten...  :? De een is bezorgder dan de ander.. is toch geen misdaad??
Laten we het gezellig houden
 
[quote author=alieNL link=topic=9996.msg137813#msg137813 date=1241196288]
Wat mij trouwens zowiezo opvalt is dat sinds het incident in Apeldoorn gisteren, dit nieuws niet echt meer belangrijk is.. het staat onderaan in de online-kranten (geen idee hoe het met de papieren versie zit). Voglesn mij zegt dat ook al iets.. we shall see..
[/quote]

staat hier nog op pagina 1 hoor en dan dat het allemaal toch blijkt mee te vallen ;)

http://www.news.com.au/story/0,27574,25421923-421,00.html
 
CNN.Com

"There is too much hysteria in the country and so far, there hasn't been that great a danger," said Congressman Ron Paul, a Republican from Texas. "It's overblown, grossly so."

Paul, who was a freshman congressman during a swine flu outbreak in 1976, said Congress voted to inoculate the whole country at the time.

Twenty-five people died from the inoculation while one person was killed by the flu, Paul said, adding that he voted against inoculation.

We have people without symptoms going into the emergency rooms asking to be screened for swine flu at the expense of people with real illness," said Cathy Gichema, a nurse in Pikesville, Maryland.

"Schools are being shut for probable causes -- sending these kids congregating to the malls. How is that helping?" Gichema said.

Dr. Mark Bell, principal of Emergent Medical Associates, which operates 18 emergency departments in Southern California, said the level of fear is unprecedented.

"I haven't seen such a panic among communities perhaps ever," Bell said. "Right now, people think if they have a cough or a cold, they're going to die. That's a scary, frightening place to be in. I wish that this hysteria had not occurred and that we had tempered a little bit of our opinions and thoughts and fears in the media."

On Saturday, the virus strain was found in a herd of swine in Alberta, Canada, and the animals may have caught the flu from a farmer who recently returned from a trip to Mexico.

Krijgen alle varkens nu ook een mondkapje?

Cheers

Willem
 
Back
Top