1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Rob & Marijke Breumelhof van Move2Australia
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled Independent 175
--
Voor vraag 4, 5 en 6:
Ik heb hier al eens eerder gepost over onze ervaring met M2A voor onze visumaanvraag.(zie
http://xpdite.net/forum/threads/enquete-overzicht-migrationbureaus.168/page-6#post-2047)
Na twee eerdere pogingen die we naar eigen keus halverwege hebben gestopt, is het dit jaar drie keer scheepsrecht! Daarom nu nog eens een review over onze ervaring met Move2Australia voor de succesvolle aanvraag.
Wat ik destijds heb geschreven was ook deze keer waar:
"Wij hebben gekozen voor Move2Australia. Rob en Marijke Breumelhof runnen met Move2Australia een heel goed geoliede machine. Alles is altijd tot in de puntjes verzorgd en georganiseerd. Super professioneel en een prettige samenwerking. Wij wonen in Canada en het tijdsverschil met Australie is (met soms zelfs 14 uur!) geen enkel probleem voor de communicatie. Rob en Marijke onderscheiden zich door hun efficiency, maar vooral ook door hun begrip voor alle fasen van het emigratieproces. Omdat ze zelf ook zijn geemigreerd weten ze waar ze het over hebben en dat maakt een enorm verschil. Voor ons is het emigratieproces halverwege gestopt, ook daarvoor was volop begrip. Rob en Marijke, ga zo door met jullie goede werk!"
Ook nu was het erg prettig voor ons om samen te werken met Nederlanders die het Nederlandse onderwijssysteem en werkervaring begrijpen. Als we hier in Canada een agent hadden gezocht was dat zeker lastiger geweest.
Het tijdsverschil was wederom geen probleem en Rob en Marijke probeerden ook heel goed te begrijpen en mee te denken waar we in Canada aan onze documenten enzo konden komen. Enige lastige punt voor ons was dat hier in Canada de banken vreselijk ouderwets zijn en internationale betalingen erg duur en lastig zijn. Betalingen naar M2A waren voor ons dus lastig en duur. Een suggestie zou zijn dat een bureau betaling met PayPay of Visa/Mastercard zou accepteren. Maar voor Nederlanders die nog in Nederland wonen is dat geen issue omdat je gewoon online kan overboeken. Zeker dus geen reden om niet voor een bureau te kiezen, maar alleen een suggestie voor verbetering die wellicht voor meerder bureaus geldt.
De hoofdreden voor het inschakelen van een bureau is het verminderen van risico door het maken van fouten, simpelweg omdat je zelf niet voldoende kennis van de regels hebt, geen ervaring ermee hebt en ik zeker niet de tijd heb om dat allemaal uit te gaan zoeken. Op het totale kostenplaatje van een internationale verhuizing (zo noem ik het maar na eerder te zijn geemigreerd), zijn de kosten miniem, en zeker iedere cent waard.
Rob & Marijke van Move2Australia waren vooral erg goed in "creatief meedenken" in de voorbereiding van de aanvraag. In ons geval waren er meerder opties voor hoofdaanvrager, en zelfs beroep. Dat zal voor meer mensen wellicht het geval zijn, en dan is het fijn om je ideeen even te kunnen verifieren met een agent die er veel ervaring mee heeft. Dat werkte voor ons zeker heel goed! Deze keer heb ik zelf veel kunnen doen en omdat we in een engelstalig land wonen en werken was het niet nodig om dingen te (laten) vertalen en ging de aanvraag heel soepel.
Kortom, ik ben hartstikke tevreden, onze aanvraag is in totaal in minder dan 9 maanden afgerond en we vertrekken in December naar Brisbane! Rob & Marijke leven echt oprecht met je mee, en waren minstens net zo blij als wij toen we het visum eindelijk hadden na onze historie!
Rob & Marijke, nogmaals hartelijk dank voor al jullie goede werk en ik hoop dat veel anderen net als wij voor jullie kiezen!
Marilyn