Enquete/overzicht migrationbureau's

bekijk mijn stavaza maar eens voor meer uitleg :

http://forum.xpdite.net/topic/10130-stavaza-nesje/
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Geen bureau
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Nvt
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
175, skilled independent
4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Leek me niet nodig & duur. Ook initieel contact opgenomen, en ze zeiden dat ik geen visum meer kon regelen omdat ik te laat zou zijn. Dat leek me onzin, achteraan gebeld, en het kon prima! Ze waren gewoon lui om iets te doen dat niet 100% op de standaard manier ging. Twee verschillende bureau's!
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Heel tevreden zonder! Het ging heel makkelijk en vlot allemaal, binnen 8 maanden hadden we het visum.
 
Ik heb een australische migrationagent gebruikt en daar uiteindelijk 2000 Aus dollar voor betaald. Het was de moeite waard om verschillende quotes bij verschillende agenten aan te vragen want op die manier heb ik 1000 dollar bespaard.

Hallo mag ik vragen wie u gebruikt heeft?
 
Hallo mag ik vragen wie u gebruikt heeft?
Het berichtje van Pebbles was van 2005. Alhoewel afgelopen April het laatst ingelogd is met het account, zijn er sinds 2010 geen berichten mee geplaatst. Ik hoop voor je dat Pebbles nog meeleest en je vraag wil beantwoorden.
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Rob & Marijke Breumelhof van Move2Australia
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled Independent 175
--
Voor vraag 4, 5 en 6:

Ik heb hier al eens eerder gepost over onze ervaring met M2A voor onze visumaanvraag.(zie
http://xpdite.net/forum/threads/enquete-overzicht-migrationbureaus.168/page-6#post-2047)

Na twee eerdere pogingen die we naar eigen keus halverwege hebben gestopt, is het dit jaar drie keer scheepsrecht! Daarom nu nog eens een review over onze ervaring met Move2Australia voor de succesvolle aanvraag.

Wat ik destijds heb geschreven was ook deze keer waar: "Wij hebben gekozen voor Move2Australia. Rob en Marijke Breumelhof runnen met Move2Australia een heel goed geoliede machine. Alles is altijd tot in de puntjes verzorgd en georganiseerd. Super professioneel en een prettige samenwerking. Wij wonen in Canada en het tijdsverschil met Australie is (met soms zelfs 14 uur!) geen enkel probleem voor de communicatie. Rob en Marijke onderscheiden zich door hun efficiency, maar vooral ook door hun begrip voor alle fasen van het emigratieproces. Omdat ze zelf ook zijn geemigreerd weten ze waar ze het over hebben en dat maakt een enorm verschil. Voor ons is het emigratieproces halverwege gestopt, ook daarvoor was volop begrip. Rob en Marijke, ga zo door met jullie goede werk!"

Ook nu was het erg prettig voor ons om samen te werken met Nederlanders die het Nederlandse onderwijssysteem en werkervaring begrijpen. Als we hier in Canada een agent hadden gezocht was dat zeker lastiger geweest.

Het tijdsverschil was wederom geen probleem en Rob en Marijke probeerden ook heel goed te begrijpen en mee te denken waar we in Canada aan onze documenten enzo konden komen. Enige lastige punt voor ons was dat hier in Canada de banken vreselijk ouderwets zijn en internationale betalingen erg duur en lastig zijn. Betalingen naar M2A waren voor ons dus lastig en duur. Een suggestie zou zijn dat een bureau betaling met PayPay of Visa/Mastercard zou accepteren. Maar voor Nederlanders die nog in Nederland wonen is dat geen issue omdat je gewoon online kan overboeken. Zeker dus geen reden om niet voor een bureau te kiezen, maar alleen een suggestie voor verbetering die wellicht voor meerder bureaus geldt.

De hoofdreden voor het inschakelen van een bureau is het verminderen van risico door het maken van fouten, simpelweg omdat je zelf niet voldoende kennis van de regels hebt, geen ervaring ermee hebt en ik zeker niet de tijd heb om dat allemaal uit te gaan zoeken. Op het totale kostenplaatje van een internationale verhuizing (zo noem ik het maar na eerder te zijn geemigreerd), zijn de kosten miniem, en zeker iedere cent waard.

Rob & Marijke van Move2Australia waren vooral erg goed in "creatief meedenken" in de voorbereiding van de aanvraag. In ons geval waren er meerder opties voor hoofdaanvrager, en zelfs beroep. Dat zal voor meer mensen wellicht het geval zijn, en dan is het fijn om je ideeen even te kunnen verifieren met een agent die er veel ervaring mee heeft. Dat werkte voor ons zeker heel goed! Deze keer heb ik zelf veel kunnen doen en omdat we in een engelstalig land wonen en werken was het niet nodig om dingen te (laten) vertalen en ging de aanvraag heel soepel.

Kortom, ik ben hartstikke tevreden, onze aanvraag is in totaal in minder dan 9 maanden afgerond en we vertrekken in December naar Brisbane! Rob & Marijke leven echt oprecht met je mee, en waren minstens net zo blij als wij toen we het visum eindelijk hadden na onze historie!

Rob & Marijke, nogmaals hartelijk dank voor al jullie goede werk en ik hoop dat veel anderen net als wij voor jullie kiezen!

Marilyn
 
Lieve mensen, niet persoonlijks tegen Rob en Marijke. Het zullen vast 2 enorm vriendelijke mensen zijn die met hart en ziel hun bedrijf runnen en daar ook zeker succes mee hebben. Maar waarom verschijnen er soms mensen op het forum die werkelijk niets anders te melden hebben dan hoe tevreden ze zijn over M2A en verder hoor of zie je ze nooit meer? Persoonlijk vind ik dat niet netjes.... Sluik reclame heet dat geloof ik.

Iemand die op dit forum aan het zoeken is naar informatie krijgt op deze manier een vertekend beeld van de werkelijkheid. Er wordt van jou als nieuwkomer nu verwacht dat je eerst een uitgebreid onderzoek gaat doen naar de kwaliteit van het posten van deze mensen en dat vind ik niet realistisch.

Sorry, nogmaals, niets ten nadele van M2A of Rob en Marijke, maar ik wilde dit even kwijt
 
Heb hier al eens een keer mijn vingers aan gebrand...

Idd niks te nadelen van m2a, maar tis wel vreemd, we zien en horen deze beste mensen na zo een bericht nooit meer...
 
Ik durf het bijna niet te zeggen Yuud en Sacha, maar wij hebben ook goede ervaringen met M2A. Het feit dat veel mensen op dit forum er over beginnen kan gelegen zijn in het feit dat Rob en Marijke het forum aanraden als een hele goed bron van kennis voor praktische zaken en hun clienten aanraden om anderen via dat forum te helpen. Tenminste, dat is wat ze bij hebben gedaan.

Met mijn beste intenties heb ik dus al wel een paar andere posts ook gemaakt en zijn jullie nog niet direct van mij af. Toch maar even het vragenlijstje invullen in de hoop dat het anderen kan helpen.

1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja, twee.
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
In eerste instantie het Migration Bureau in Amsterdam. Na een meningsverschil over de voortgang en declaratie van kosten zijn wij met hen gestopt en overgestapt naar Move2Australia.
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled Independent 175
4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Alles wat er boven staat. Ik heb niet de tijd en de ervaring die professionals wel hebben. Ik werk zelf in de dienstverlenende sector (belastingadvies) en zie te vaak mensen die pas advies zoeken als het fout gaat. Ik wil niet zeggen dat je niet zelf een visum kunt aanvragen, maar wilde liever de expertise van een bureau achter me hebben.
5. Wat doet het bureau allemaal?
Eigenlijk bijna alles, behalve de verzameling van gegevens. Ik ben stap voor stap begeleid in welke gegevens op welk punt noodzakelijk zijn en geinformeerd over welke zaken voor mij zijn gedaan. Eigenlijk heb ik alleen de gegevens verzameld, vertaling en legalisatie van documenten gedaan. De rest is door het bureau overgenomen.
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
We zijn heel tevreden met de gang van zaken rond de visumaanvraag. Met name de tips over hoe ik door het volgen van een course op de universiteit mijn kansen in de skills assessment kon vergroten was erg goed gevonden. Had ik zelf niet aan gedacht, maar volgens mijn docenten op de universiteit heeft het waarschijnlijk de doorslag gegeven. Verder werd, zoals gezegd, veel werk uit handen genomen en werd goed en snel gereageerd op mijn vragen.
 
...Met name de tips over hoe ik door het volgen van een course op de universiteit mijn kansen in de skills assessment kon vergroten was erg goed gevonden. Had ik zelf niet aan gedacht, maar volgens mijn docenten op de universiteit heeft het waarschijnlijk de doorslag gegeven. ...

Hoi Jorik,

Daar ben ik wel benieuwd naar. Als er voor ons geen migratie op basis van beroep inzit, denk ik die richting uit. Zou je meer kunnen vertellen over deze studie, de aanleiding, het nut, de duur van de studie, de waardering door de Australische overheid et cetera? Eventueel in PB.

Thanks!
 
Hoi Hardcore,
Is geen enkel probleem hoor. Ben jullie graag van dienst.
Ik ben belastingadviseur, maar dan wel in Nederland en als zodanig opgeleid. Tax Accountant staat (of stond ten tijde van de aanvraag) wel op de lijst van de immigration board. Maar wij dachten geen kans te maken, omdat ze ongetwijfeld een Australisch Tax Accountant bedoelden.
Op advies van Rob heb ik toen alle mogelijke informatie over mijn studie Fiscale Economie (van jaren geleden) bij elkaar gezocht, waaruit bleek dat ik de basis accountin vakken had gedaan en heb ik 1 course Australian Tax Law gedaan via distance learning van de University of Southern Queensland. Ik kreeg alle spullen (inclusief bandjes van colleges) thuis gestuurd en kon zelfs mijn examen in een speciaal kantoor in Amsterdam doen.
Door dat vak had ik, naast mijn kennis en ervaring, ook basiskennis van het Australisch belastingrecht en is mijn skills assessment goedgekeurd. Wel met de opmerking dat ik nog niet voldoende had gedaan om me ook daadwerkelijk als tax accountant te mogen vestigen (aangezien dat een beschermde titel is).
Als je nog wat meer info nodig hebt, kun je me gerust even een PB sturen.
 
Ik heb een australische migrationagent gebruikt en daar uiteindelijk 2000 Aus dollar voor betaald. Het was de moeite waard om verschillende quotes bij verschillende agenten aan te vragen want op die manier heb ik 1000 dollar bespaard.
Als ik vragen mag welke was dat?
 
Als ik vragen mag welke was dat?
Hoi Jacob,

Je hebt een bericht gequote uit 2005. Pebbles heeft sinds november 2012 niet meer ingelogd op het forum. Er is dus een grote kans dat je geen antwoord zult krijgen op je vraag.
 
Misschien ook wel een beetje als mosterd na de maaltijd maar ik wilde toch ook mijn ervaringen tot dusver even delen. Ben tenslotte een relatief nieuw xpdite member.

1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja na lang wikken en wegen en na twee bureaus benaderd te hebben (Just Migrate en M2A)
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
M2A
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
We zitten nog in het proces maar het is de bedoeling een een SN190 visum aan te vragen
4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Voor mij was de belangrijkste reden niet te veel tijd te verliezen door bv indienen van verkeerde documenten. Ik was daar een beetje huiverig voor na het lezen van verschillende ervaringen.
5. Wat doet het bureau allemaal?
Het bureau neemt eigenlijk het meeste uit handen. Ik vind het fijn om een takenlijst te krijgen en daarmee aan de skag te gaan. Ik heb het idee het proces daarmee een beetje onder controle te hebben. Ik denk overigens wel dat het zelf ook wel goed te doen is wanneer je de tijd neemt.
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Uitstekend, we hebben uiteindelijk gekozen voor M2A omdat deze in hun aanvraag met dezelfde beroepskeuze en type visum kwamen als wij zelf ook voor ogen hadden. Tot nu toe hebben we nog geen spijt gehad.
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja, maar alleen voor de goedkeuring van het skills assessment.

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
V4U, na een prettige gratis kansbeoordeling.

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
190 WA state skilled sponsored

4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Groot gedeelte konden we prima zelf doen. Alleen beetje twijfel over de assessment.

5. Wat doet het bureau allemaal?
Eigenlijk weinig. Ze hebben onze case doorgenomen en we hebben een uurtje gebabbeld. 600 euro lichter :p

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Ja hoor, vond het verder prima. Gaf een bepaalde rust, ook al hadden we die paar honderd euro waarschijnlijk niet uit hoeven geven.
 
Ik zie dat ik hier nog nooit onze ervaringen gepost heb. Shame on me :confused:

1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
M2A (MARA geregistreerd)

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
176 (Skilled - State Sponsored)

4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Belangrijke stap die (toch) al veel geld kost. Hierin wilden we niet miskleunen.

5. Wat doet het bureau allemaal?
Duidelijk elke stap voorschrijven wat je moet aanleveren, hoe het er uit moet zien en ingeleverd documenten nakijken op juistheid.

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Ja. Nadat Vetassess ons geweigerd had zijn ze tot aan het gaatje gegaan om Vetassess overstag te krijgen (en met succes!)

Als de Grieken en de Amerikaanse banken er niet zo'n potje van gemaakt hadden we er wellicht al gezeten. Nu nog even met spanning afwachten op wat herstel hier (fingers x-ed)
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Eerst wel, echt beginfase emigratieplannen, was een groot kantoor in Amsterdam met goeie marketing, maar ik vond het slecht en veel te commercieel. Ik heb heel snel besloten het zelf te doen en dat heeft me duizenden euro's bespaard en het is echt niet ingewikkeld met een beetje google werk vind je alle antwoorden, uiteindelijk volgt je de procedures, levert aan wat ze vragen, komt in aanmerking of niet, en klaar!
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Migration bureau amsterdam, echt in de dummy fase dacht ik dat het wat was, maar vond het een waste of money en heb snel besloten het zelf te doen (skilled independent, nursing)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled independent
 
Back
Top