Enquete/overzicht migrationbureau's

[quote author=Marilyn link=topic=196.msg128647#msg128647 date=1228144605]
Wij wonen in Canada en het tijdsverschil met Australie is (met soms zelfs 14 uur!) geen enkel probleem voor de communicatie. [/quote]

Ik kreeg net nog een mailtje van Marijke, ze ging nu toch maar eens slapen.
Mag ook wel eens, want het was er al half 2 's nachts :up:

Bart
 
Oke!! Ik lees nu allerlei verhalen over de buro's. Mijn man en ik willen over 1 1/2 a 2 jaar emigreren naar Aus. Voor wij de visum aanvragen willen doen willen wij een gesprek met iemand (wel of niet van een buro) die voor ons een beetje de weg uitzet en kan vertellen wat voor visum wij in onze situatie het beste aan kunnen vragen.  Wij hebben ZOVEEL vragen. Wie heeft er een gouden tip voor ons. Door alle verhalen weten we niet waar we onze eerste stap moeten zetten. Heb onlangs gebeld met buro Buysse. Ik vond ze TE onpersoonlijk  :x voor een ZEER persoonlijk gesprek wat wij willen hebben. Groetjes en ik hoop op een reactie
 
De gouden tip??
Die staat hier boven wat mij betreft.
En in mijn signature natuurlijk.

Bart
 
Als je zoekt naar de Gouden Tip: Kies voor het bureau waar je dan een goed gevoel van krijgt. Wij hadden dat goede gevoel bij Buysse en dat hebben ze ook waar gemaakt. Jij hebt duidelijk daar geen goed gevoel van gekregen, dus misschien wat andere bureaus bellen en een inschatting maken op basis van het telefoongesprek. Als de klik er is, kan dat een hoop schelen.

Veel succes!

Sacha
 
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?  JA
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?) Migration Bureau
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd? Skilled 136
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...). Dachten dat het makkelijk(er) zou zijn/worden
5. Wat doet het bureau allemaal? Eigenlijk niets 
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)? Nee, het was erg duur, bijna 10000 euro, en ja, we hebben ons visa maar nee, niet dankzij het bureau. Ook moet je uiteindelijk alles zelf doen. Wij raden het af in elk geval
P.S. Als je vindt dat er andere vragen bij moeten of anders kunnen, reageer dan even in het 'dit forum' forum(de link boven)
 
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld? -> Wel ingeschakeld
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?) -? Buysse
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd? -> Class VF, subclass 475 Skilled - Regional Sponsored
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...). -> een combinatie van deze redenen..voornamelijk de zekerheid dat je de juiste documenten in de juiste volgorde op de juiste manier op het juiste moment indient
5. Wat doet het bureau allemaal? -> indienen van de aanvragen, verzamelen documenten, uitzetten naar vertaler, allemaal op basis van stappenplan
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)? -> erg tevreden
 
[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
Naar een idee van Mariken http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=188&sid=7d006f57e80489214afa766263bf4703

Enquete/overzicht migrationbureau's

Dit is een soort enquete voor de mensen die al bezig zijn met de visumaanvraag, of het visum al hebben.
Graag kort antwoorden, en hier niet gaan 'discussieren'. Dan houden we het heel overzichtelijk, voor mensen die zich afvragen of ze zo'n bureau in moeten schakelen. Als je er toch over wilt 'praten', stuur dan een pm naar diegene, of start een nieuwe topic :) (iets van:' discussie migrationbureaus')

De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

P.S. Als je vindt dat er andere vragen bij moeten of anders kunnen, reageer dan even in het 'dit forum' forum(de link boven) :)
Ik hoop dat het duidelijk is.... :D
[/quote]

JustMigrate.com.au is een heel goed bureau, kan ik eenieder aanraden die nog op zoek is, goede service van mensen die
zelf ook de stap hebben genomen om te emigreren.

Groet Sophia
 
Nou dit zegt het helemaal wat mij betreft:

[quote author=Marilyn link=topic=196.msg128647#msg128647 date=1228144605]
Dag mensen,

Wij hebben gekozen voor Move2Australia. Rob en Marijke Breumelhof runnen met Move2Australia een heel goed geoliede machine. Alles is altijd tot in de puntjes verzorgd en georganiseerd. Super professioneel en een prettige samenwerking. Rob en Marijke onderscheiden zich door hun efficiency, maar vooral ook door hun begrip voor alle fasen van het emigratieproces. Omdat ze zelf ook zijn geemigreerd weten ze waar ze het over hebben en dat maakt een enorm verschil.
Marilyn

Groetjes,
Lela
 
1. Ja!
2. naar aanleiding van de positieve berichten hebben we contact gezocht met Move2Australia. En zijn hiermee in zee gegaan
3. Skilled Independent 175
4  Er waren veel positieve reacties over M2A. Goede en deskundige begeleiding. Aangezien mijn man wel een interessant beroep heeft, maar geen afgerondeHBO of WO opleiding, vonden wij enige begeleiding fijn. Daarnaast hebben wij een druk en jong gezin en is het fijn om het zoveel mogelijk in een keer goed te doen.
5. Naast de praktische begeleiding? Het geven van steun tijdens het lange proces. Het beantwoorden van vragen over de visumeaanvraag maar ook over praktische zaken rondom het visum en over het leven in Australie. Daarnaast zijn Rob en Marijke makkelijk te benaderen en geven ze een zo goed mogelijk advies en schromen ze niet om kritische vragen te stellen.
6. Het visum is binnen en we zijn meer dan tevreden. Rob belde ons om 17.45 uur nederlandse tijd. Ik wil niet weten hoe laat het toen in Aussie was. Voor mij toont dit hun betrokkenheid en hun passie. Rob en Marijke, nogmaals bedankt.
 
1.Ja
2.Just Migrate
3.Skilled independent
4.Gemak, voorkomen van fouten
5.Stap voor stap begeleiden met het proces.Wij leveren aan wat nodig is en Tamara van Just Migrate verzorgt de formulieren voor de instanties samen met ons.Bij onduidelijkheden vangt Tamara ons goed op.
6.Tot op heden vinden wij het erg prettig samen te werken met een bureau dat weet hoe de vork in de steel zit.[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
Naar een idee van Mariken http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=188&sid=7d006f57e80489214afa766263bf4703

Enquete/overzicht migrationbureau's

Dit is een soort enquete voor de mensen die al bezig zijn met de visumaanvraag, of het visum al hebben.
Graag kort antwoorden, en hier niet gaan 'discussieren'. Dan houden we het heel overzichtelijk, voor mensen die zich afvragen of ze zo'n bureau in moeten schakelen. Als je er toch over wilt 'praten', stuur dan een pm naar diegene, of start een nieuwe topic :) (iets van:' discussie migrationbureaus')

De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

P.S. Als je vindt dat er andere vragen bij moeten of anders kunnen, reageer dan even in het 'dit forum' forum(de link boven) :)
Ik hoop dat het duidelijk is.... :D
[/quote]
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
JustMigrate
Tamara van Mil-Koops
Registered Migration Agent
MARN: 0639098
Ph: +61 8 8277 8117
info@justmigrate.com.au
www.justmigrate.com.au

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled sponsored, 176

4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Complexiteit, ervaring van een bureau, kan beter de weg vinden in de bureaucratie etc.

5. Wat doet het bureau allemaal?
Onderhoud contact met verschillende instanties, doet de aanvragen, zorgt dat de juiste gegevens op de juiste tijd ingediend worden. Je moet natuurlijk we zelf nog heel veel doen w.b. regelen van de juiste papieren.

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Ja, kan ik iedereen aanraden, want een boel geregel en uitzoeken hoef je niet zelf te doen. Daarnaast is de kans op fouten veel groter als je alles zelf doet, wat in het slechtste geval tot afwijzing van je anvraag kan leiden.

Marc
 
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
=> wel!

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
=> George Lombard Consultancy, MARA geregistreerd, www.austimmigration.com.au

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
=> skilled independent 176, eerst family sponsored, toen ook state vanwege vertraging door economie

4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
=> geen risico willen lopen ivm tijdslijnen. Wilde binnen een jaar in Aus zijn (ivm australische partner) en geen tijd verliezen door fouten of vergissingen.

5. Wat doet het bureau allemaal?
Voorinvullen formulieren, controleren, communiceren met DIAC en ACT, mijn vragen beantwoorden, meedenken in mijn situatie, etc.

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Ja, ben tevreden. Er zijn wel eens momenten geweest waarop ik dacht 'dit had ik ook wel zelf gekund' (want echt complex was het niet), maar het is al met al best een stressvol proces, zo'n visa aanvraag, en ze nemen een hoop onzekerheid weg. Ze antwoorden altijd binnen 24 uur. Bij sommige van zijn assistentes had ik het gevoel dat ze nog niet zo goed wisten hoe het allemaal zat, dus ik reply-de altijd ook aan George Zelf.
Al voordat ik een contract met ze sloot had George goede tips over welke weg te bewandelen (spouce visa vs skilled etc), hij heeft een enorme ervaring. Dus hij geeft ook veel gratis adviezen (doe er je voordeel mee).
Het resultaat wat ik heb behaald (binnen een jaar van besluit tot in Australie zitten) had ik niet alleen kunnen behalen.
 
[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

[/quote]
1. Ja
2. Eerst Migration Bureau. Advies: nooit doen! We dachten dat ze vanuit A'dam werkten maar dat blijkt NZ te zijn, tijdsverschil 12 uur. Werken super traag, zijn heel duur, advies was slecht. Zijn nu nog in discussie over verstuurde facturen!
Overgestapt naar JustMigrate (info@justmigrate.com.au), Tamara van Mil Koops
3. Skilled independent
4. Ingewikkeld proces, niet genoeg tijd en kennis om alles in detail uit te zoeken.
5. Begeleiden aanvraag, instanties benaderen, bellen, lijsten wat we moeten leveren, alle vragen beantwoorden.
6. We zijn heel tevreden met dit tweede bureau tot dit moment: reactie is snel, informatie up-to-date, Tamara is een prettig persoon om mee te werken. Aanrader!
 
hoi ik zelf heb move2austaria in geschakeld had al in 2007 contact met hun gehad en eind 2008 met hun in zee gegaan, mijn ervaring met rob en marijke is fantasties, zeer profesioneel gelijk bericht op je vragen, en in mijn [moeilijk] geval hebben ze hemel en aarde bewogen om mijn visum te bezorgen wat in october jl gelukt is. verder hanteren ze een goede prijs voor hetgeen ze moeten doen en sttan in mijn ogen korter bij alle instanties dan buro.s hier , zelfs persoonlijk contact gehad met hun hier in mijn geboorte stad, wat aangeeft hoe betrokken ze zijn , guido
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?


1. Nee.
2. nvt
3. Skilled Independent 175 (IT)
4. Een bureau kost een hoop geld, en ze doen eigenlijk niets dat ik niet ook zelf kan. Door veel research te doen heb ik niemand nodig die me vertelt welke documenten ik in orde moet maken en dergelijke, immigration geeft al die informatie zelf ook. Soms is het wel eng of je niet ergens naast zit, maar ik vind het net zo eng om te vertrouwen op een bureau (ik had nog niet gehoord hoe goed M2A was, met hen zou ik het wel aandurven). Door het zelf te doen weet ik dat ik altijd topprioriteit krijg. Als ik lees hoe dat nu gaat met Buysse, dan ben ik blij met mijn keuze.
Bovendien ben ik eigenwijs, en als een bureau zegt dat dit of dat niet kan, dan wil ik er zelf minstens zoveel van weten als zij om te kunnen inschatten of dat wel waar is. Of dat het misschien gemakzucht of slordigheid is van ze.
Dit wil niet zeggen dat ik vind dat die bureau's overbodig zijn. Niet iedereen vindt zijn weg in een oerwoud van ambtelijk Engels en niet iederen heeft de wil om alles te begrijpen en op te zoeken. Ik toevallig wel, ik vind het wel leuk. Maar ik word geen concurrent hoor, Rob
smiley.gif

5. nvt
6. nvt

Als iemand vragen heeft (over waarom ik het zo doe, of over de regels zelf), stel ze gerust.

groeten,
Laurens
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?

Jep, en ben erg tevreden dat ik dit gedaan heb.
Ik denk dat ik zelf nooit door de hele papiermolen was geraakt...

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)

George Lombard Consultancy
http://www.austimmigration.com.au/site/
RMA #9601056

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?

Skilled Independent Visa

4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?

Het hele proces is zeer complex en neemt veel tijd in beslag.
Ik denk dat het dus helpt als iemand hebt die je hierin begeleidt, en die documenten naleest voor ze voor vele maanden de papiermolen in verdwijnen. Het geeft een veel zekerder gevoel, als wanneer je zelf maar wat probeert, en dan maar moet afwachten.

5. Wat doet het bureau allemaal?

Uitgebreide assessment (100 aud geloof ik) -> veel uitgebreider dan al die gratis online assessments
Hulp bij schrijven van de CDR (door externe expert in je domein)
De eigenlijke visa applicatie (is in feite nog een formaliteit)
Steeds antwoord op alle vragen binnen de 24u
Maken van gecertifieerde kopieën, verzenden van documenten naar vertaalbureau, etc

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

Ik ben zeer tevreden over dit bureau en kan het iedereen ten zeerste aanraden!!

Ik denk dat dit bureau een goede mix is tussen een firma als Buysse (die alles voor je doen, maar waarvoor je heel wat centen moet opzij leggen), en websites die voor weinig geld enkel wat online support geven. Ik ben niet meer zeker wat ik juist betaald heb (is al even geleden), maar dacht dat dit rond de 2000 euro was in totaal. Er is nooit naar extra geld gevraagd, ook niet voor verzenden van documenten etc.


Gr,

Michael
 
Oej, wat heb ik gemist? :)
Ik ben jaaaren terug eens naar een aussie info avond geweest, waar iemand van buysse aanwezig was.
Die vertelde toen dat je voor de hele emigratie procedure toch moet rekenen op een 30.000 - 50.000 euro...
 
Back
Top