Eric and Eva live in Sydney.

Hoi Rene,  kijk maar even op pagina 3 geloof ik daar staan foto's van de rivier.
We wonen aan de rivier WORONORO vlakbij Janneli.

groetjes Eric

Ik ben net even het hele draadje door wezen lezen. Het draadje bestaat al een tijdje, en moet toegeven dat ik het eigelijk nooit ècht goed door gelezen heb.
Maar alles(?) is duidelijk nu. Maar toen ik de foto van jullie uitzicht zag, leek het erg veel op het noordelijke gedeelte van Kuringai Chase. Klopt dat, of is het nog verder noorderlijk? Het uitzicht kwam mij erg bekend voor.
Nevertehless, het ziet er echt mooi uit (Understatement of the century!). Trouwens het hele draadje was leuk om door te lezen. Daardoor realiseer ik me wéér eens hoe ik (vaak) Australië mis. Ik heb een hele leuke tijd meegemaakt in Sydney, iets wat niemand mij af kan nemen. Maar ik ben gewent aan meer Rural areas, en denk dat ik me niet meer thuis zou voelen in Sydney. Okay, er zijn natuurlijk wel zéér mooie plaatsen daar (getuige jullie foto's), maar ja, je kan nooit weten.
Misschien als we die kant op komen voor onze vakantie, nemen jullie uitnodiging opm naar je klaarstaande BBQ te kijken.

Gr. Rene

Dat is goed hoor Rene, de Sesseo staat klaar hahah,

Wij houden ook meer van de natuur dan van midden in de stad te wonen maar er moet nu eenmaal ook gewerkt worden en dat kan helaas vaak beter in de stad dan op het platteland laten we maar zeggen.
We zitten lekker aan de rand van de stad en midden in de natuur, binnen 10min zitten we in een heel groot national park en 20 min van het strand en met de rivier voor de deur en geen auto in de buurt zitten wij echt geweldig.

groetjes uit Aussie.

Wat leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat :) Duurt het trouwens niet lang voordat jullie op je werk zijn? Aangezien je niet meteen vanaf je huis met de auto kunt vertrekken?

We'll settle for senseo thank you!!
Maar toch wil ik even weten of onderstaande statement/vraag klopt.
[quote author=Rene-L link=topic=608.msg40970#msg40970 date=1134984907]
Maar toen ik de foto van jullie uitzicht zag, leek het erg veel op het noordelijke gedeelte van Kuringai Chase. Klopt dat, of is het nog verder noorderlijk? Het uitzicht kwam mij erg bekend voor.[/quote]

Rene

[quote author=Rene-L link=topic=608.msg40975#msg40975 date=1134986396]
We'll settle for senseo thank you!!
Maar toch wil ik even weten of onderstaande statement/vraag klopt.
[quote author=Rene-L link=topic=608.msg40970#msg40970 date=1134984907]
Maar toen ik de foto van jullie uitzicht zag, leek het erg veel op het noordelijke gedeelte van Kuringai Chase. Klopt dat, of is het nog verder noorderlijk? Het uitzicht kwam mij erg bekend voor.[/quote]

Rene
[/quote]

Hoi Rene. Waar ligt Kuringai Chase? Wij wonen in Woronora. Dat is een zuiderlijke suburb van Sydney, vlak naast Sutherland. Ja, ook vlak bij Cronulla, waar de gemoederen hoog zijn opgelopen. Laten we hopen dat het kalmeert. Ze houden de boel wel goed in de gaten hier. Veel agenten bij het strand, en auto's worden gecontroleerd. Wij zijn nog niet op Cronulla geweest trouwens. Trekt ons niet zo, op het moment  :wink: Komt later wel. We genieten hier erg van onze stek aan het water, dus voorlopig hoeven we nergens heen!
Woon jij nu ook in Australie?

Sorry. het is Ku-Ring-Gai chase. Het ligt boven Terry Hills (Northern Suburbs)
En hier is een link;
http://images.search.yahoo.com/search/images/view?back=http%3A%2F%2Ftravel.yahoo.com%2Fp-travelguide-2754589-ku_ring_gai_chase_sydney-i%26action%3Dimgsearch%26page%3D0&imgcurl=www.auinfo.com%2Faustralia-pictures%2Fsydney%2Fmaps%2Fsydney_map_Ku_ring_Gai_Park.jpg&imgurl=www.auinfo.com%2Faustralia-pictures%2Fsydney%2Fmaps%2Fsydney_map_Ku_ring_Gai_Park.jpg&rurl=http%3A%2F%2Fwww.auinfo.com%2Fku_ring_gai_chase_map.html&rcurl=http%3A%2F%2Fwww.auinfo.com%2Fku_ring_gai_chase_map.html&name=sydney+map+Ku+ring+Gai+Park

En, nee, ik woon (nog) niet in Australië. :cry:
Misschien pas als ik met pensioen ga (heb je misschien gelezen in mijn draadje). Dat ligt aan Paula.

Ik hoop dat de link werkt.
Rene

Jeetje tijd niet niet op forum geweest maar zie nog een hoop bekende "gezichten"!!
Leuk dat iedereen nog erg actief is een hoop nieuwe leden zie ik.

Met ons gaat het erg goed in sydney en hebben nog geen dag spijt gehad van onze beslissing maar missen wel ons sociale leventje uit Delft.

Veel gebeurt in de afgelopen 6 maanden sinds we hier zijn: Eef is nog steeds bezig om papieren in orde te krijgen en ik werk alweer 5 maanden voor STORK Sydney, lekker nederlands haha ( ben de einige die nederlands spreekt!!) 

Eef heeft al 3 banen gehad en heeft de laaste net opgezegt om zich te concentreren op haar engelse test.

Verder vertrekken we donderdag lekker voor 2 weken naar NL voor een bruiloft en vrienden en fam bezoek en op de terug weg nog even een paar dagen naar Thailand in de zon liggen voordat we 20 Juli weer thuis zijn.

Verder hebben we natuurlijk de grote forum BBQ gehad met een daferende opkomst van 6 personen haha. Geen probleem was super gezellig en hebben er een paar leuke vrienden aan overgehouden.  In September maar weer eens een oproepje gaan plaatsen denk ik want er zijn toch zeker meer forum leden uit Sydney zou ik zeggen.

Tot zover even en ik zal weer eens wat vaker langskomen om een updatje te plaatsen.

Het gaat jullie goed!!

Eric :lol: :lol: :lol:

Hey Wat leuk om weer eens van jullie te horen! Mooi ook dat je een baan hebt. Eva moet haar IELTS nog doen? Begrijp ik dat goed?
Blijft toch erg leuk om verhalen van mede-emigranten te lezen :)

:up:

[quote author=Annemiek link=topic=608.msg63900#msg63900 date=1151323197]
Hey Wat leuk om weer eens van jullie te horen! Mooi ook dat je een baan hebt. Eva moet haar IELTS nog doen? Begrijp ik dat goed?
Blijft toch erg leuk om verhalen van mede-emigranten te lezen :)

:up:
[/quote]

Hoi Annemiek,

Ja Eva haar diploma's zijn allemaal erkend en zijn nu bij Board of Education. Als dat allemaal goed is mag ze pas de test doen en dat is pas weer in Sep. Duurt allemaal erg lang. Verder gaat alles gelukkig erg goed en hebben het prima naar ons zin.

Zijn op moment lekker in NL van de zon, vrienden en familie aan het genieten!  :cool:

We will keep you posted.

Eric

Wat leuk om het hele draadje door te lezen! En dan weer wat van jullie te horen................
Ik ben ook een van die (voor jullie waarschijnlijk) nieuwelingen.

Ik hoop dat jullie zo af en toe blijven posten, want het is een superleuke manier om mensen te leren kennen toch!?

Ik vertrek zelf 10 september naar Brisbane, maar een leuke BBQ in Sydney sla ik indien mogelijk natuurlijk ook niet af!

Ik vind jullie stekkie helemaal geweldig !

Henriette

Hallo Eric en Eva,

Ik ben net terug uit NL en ben daar heel juni geweest, ook voor een bruiloft (& vakantie).

Volgens mij was de daverende opkomst bij de BBQ 5 man (niet 6)... maar het was hartstikke leuk en gezellig... jullie wonen prachtig... en de gastvrijheid was geweldig.

Veel plezier in NL en misschien kunnen we weer iets afspreken als jullie terug in Sydney zijn...

CJ

Hello People,

Eva heeft vorige maand haar gevreesde PEAT test gedaan in Sydney en kreeg vorige week de uitslag:

alle onderdelen een straight "A" !!!!!:up:

Alles wat nu nog in de weg staat voor een baan in het onderwijs is de 12 daagse cursus voor leraren die in het buiteland zijn opgeleid.
Weet iemand hoelang het duurt voordat je hieraan mag beginnen, ( gebelt maar geen antwoord) ?
En hoe zwaar/ingewikkeld is die cursus?

Thanks everybody and a Happy 2007 2 all,

E & E

Back