ozzie
New Member
Hallo,
Lees veel hier op het forum en wil even bij jullie checken of we op de goede weg zijn qua onze aanvraag en formulieren voordat ik straks berlijn ga bellen. Dus wie ons kan adviseren dan hoor ik dat graag!
Ik zelf ben australische, dus dat is geen probleem :wink: en we zijn nu bezig om voor mijn echtgenoot Max een visum aan te vragen.
We zijn al sinds 1978 bij elkaar en in 1985 getrouwd.
Na de emigratiebeurs, waar we gesproken hebben met iemand van de australian embassy van berlijn, zijn we begonnen om alle vereiste documenten bij de gemeente te halen en alle aanvraag formulieren in te vullen.
We zijn van plan om voor de versnelde procedure te gaan en dus naar Berlijn af te reizen.
De dame waar we mee gesproken hebben op de beurs vertelde ons dat het vrij simpel zou zijn om een visum te krijgen.
Als ik zo op het forum jullie verhalen lees dan ga ik soms wel twijfelen of dit allemaal wel echt zo gemakkelijk zal gaan.
Stand van zaken tot nu toe:
Wat we al binnen en ingevuld hebben zijn :
- Internationale geboortecertificaat Max ( officieel document van de gemeente )
- Internationale marriagecertificate ( officieel document van de gemeente )
- Internationale verklaring gemeente gegevens zowel van Max en van Mij. ( GBA gegevens )
- Verklaring omtrent gedrag voor Max ( ook in het engels )
- Application form 40 SP
- Application form 47 SP
- Een heleboel pasfoto's gemaakt op de juiste afmetingen
- Mijn orginele geboortecertificaat.
We nemen uiteraard onze eigen paspoorten mee naar Berlijn, moeten we hier dan ook nog een kopie van laten maken?
Verder lees ik ook hier op het forum over beschrijvingen van relaties etc.
Is dit ook nodig als je zolang bij elkaar bent? De damen van de ambassade vertelde ons dat dit niet nodig was??? :|
Verder zou ik ook graag willen weten van welke formulieren moet je nu een certified copy hebben?
Volgens mij zijn de officiele verklaringen van de gemeente toch ook gecertificeerd?
Verder is de medical voor Max gepland voor 8 juni en de X-ray ook.
Wat ik begreep van de paneldokter is dat hij deze op zal sturen naar Berlijn.
Vind dat ook wel een gek idee want Berlijn kent ons nog helemaal niet, dus vraag me ook af hoe dit in zijn werk zal gaan.
Alvast bedankt en ik hoor graag jullie reacties!
groetjes, Michelle
Lees veel hier op het forum en wil even bij jullie checken of we op de goede weg zijn qua onze aanvraag en formulieren voordat ik straks berlijn ga bellen. Dus wie ons kan adviseren dan hoor ik dat graag!
Ik zelf ben australische, dus dat is geen probleem :wink: en we zijn nu bezig om voor mijn echtgenoot Max een visum aan te vragen.
We zijn al sinds 1978 bij elkaar en in 1985 getrouwd.
Na de emigratiebeurs, waar we gesproken hebben met iemand van de australian embassy van berlijn, zijn we begonnen om alle vereiste documenten bij de gemeente te halen en alle aanvraag formulieren in te vullen.
We zijn van plan om voor de versnelde procedure te gaan en dus naar Berlijn af te reizen.
De dame waar we mee gesproken hebben op de beurs vertelde ons dat het vrij simpel zou zijn om een visum te krijgen.
Als ik zo op het forum jullie verhalen lees dan ga ik soms wel twijfelen of dit allemaal wel echt zo gemakkelijk zal gaan.
Stand van zaken tot nu toe:
Wat we al binnen en ingevuld hebben zijn :
- Internationale geboortecertificaat Max ( officieel document van de gemeente )
- Internationale marriagecertificate ( officieel document van de gemeente )
- Internationale verklaring gemeente gegevens zowel van Max en van Mij. ( GBA gegevens )
- Verklaring omtrent gedrag voor Max ( ook in het engels )
- Application form 40 SP
- Application form 47 SP
- Een heleboel pasfoto's gemaakt op de juiste afmetingen
- Mijn orginele geboortecertificaat.
We nemen uiteraard onze eigen paspoorten mee naar Berlijn, moeten we hier dan ook nog een kopie van laten maken?
Verder lees ik ook hier op het forum over beschrijvingen van relaties etc.
Is dit ook nodig als je zolang bij elkaar bent? De damen van de ambassade vertelde ons dat dit niet nodig was??? :|
Verder zou ik ook graag willen weten van welke formulieren moet je nu een certified copy hebben?
Volgens mij zijn de officiele verklaringen van de gemeente toch ook gecertificeerd?
Verder is de medical voor Max gepland voor 8 juni en de X-ray ook.
Wat ik begreep van de paneldokter is dat hij deze op zal sturen naar Berlijn.
Vind dat ook wel een gek idee want Berlijn kent ons nog helemaal niet, dus vraag me ook af hoe dit in zijn werk zal gaan.
Alvast bedankt en ik hoor graag jullie reacties!
groetjes, Michelle