Even voorstellen: Finally E and E

Wbt Amsterdam moet je even deze thread lezen :) Ik heb mijn uitnodiging inmiddels binnen. Het kan nooit kwaad om weer even te gaan kijken, toch? Nu zit NT er ook bij...

Jaaa, ACS approval is vandaag binnengekomen!
:up:

Nu op naar de volgende stap: IELTS, here we come!

Inmiddels is er ook een datum voor die IELTS test: 8 maart gaan E and E naar Amsterdam. Toch maar even zo'n ielts voorbereidingsboekje gedownload...

Nou, 8 maart was afgelopen zaterdag, dus de test is achter de rug. Het ging bij ons allebei naar ons gevoel wel lekker, maar op de uitslag zulllen we nog 10 werkdagen moeten wachten voordat de resultaten :lookatit: binnen zijn...spannend!!! 

[quote author=M5 link=topic=7931.msg110184#msg110184 date=1202227362]

Welkom op het forum.

Cheers Sander  :cool:
[/quote]
Spannend hoor, maar het zal wel lukken
Selma

Ja hoor,

Gisteren vielen precies na 10 werkdagen de brieven van IELTS op de mat, en we hebben het gehaald!

luisteren, lezen, schrijven en spreken:
E(v):  7.5 - 6.0 -7.5-  7.5
E(m): 9.0 - 7.5 - 8.0 - 8.5

We waren wel allebei verbaasd over lezen, dit ging heel echt goed en leek niet echt moeilijk. E(m) leest bijna iedere dag wel Engelse boeken en artikelen, en had hier van te voren ook de minste problemen verwacht. We hebben dus zo onze vraagtekens, maar ja wat maakt het uit, we zijn er door!

:grin:

Getver,

Wilden we gisteren de online application versturen, blijkt dat mijn creditcardlimiet net te laag is om te betalen. Moet ik die eerst weer verhogen, en ja hoor dat moet natuurlijk schriftelijk...zucht...nou ja dan alvast maar de bijlages gaan inscannen.

Cheers,
E

PS. Bedankt voor alle felicitaties natuurlijk, altijd fijn om te weten dat er meegelezen en geleefd wordt ;-)

Ook nog gefeliciteerd E en E met jullie goede cijfers! :up:
Die ene 6 van Eva was zeker het writing onderdeel?

De online application is inmiddels verstuurd!

Ik moet wel zeggen dat het lijstje van documenten dat attached moet worden erg duidelijk is, ook het relatiebewijs! We zijn nu heel hard bezig om al die zaken nu zsm af te ronden, maar ik heb wel een vraag aan jullie:

Hoe zit het nu met die medicals? Die worden nu ook al als "required" aangegeven, maar normaal gesproken moet dat toch pas veel later in het proces. Wij hebben ze nu nog niet, en dat redden we ook niet binnen 28 dagen (de tijd die je hebt om documenten toe te voegen). Wie heeft hier ervaring mee?

Ergens anders op het forum kwam die vraag ook al naar voren. Maar je Medicals en VOG hoef je nog niet direct te doen, je kan gewoon wachten totdat je een CO krijgt en deze er om vraagt. Wel is het zo dat de online aanvragen iets sneller (6-8 maand) gaan dan de papieren versies dus indien je zo snel mogelijk weg wilt dan kan je deze beide al wel regelen.

Moet ook zeggen dat ik niet zo goed snap waar die 28 dagen vandaan komen. Zelf had ik alles er binnen deze tijd netjes aan toegevoegd, maar als ik wil kan ik nu nog steeds documenten toevoegen. Enne je medicals voeg je toch niet zelf toe die worden door het LCU in Sydney verwerkt. VOG voeg je wel zelf toe.

Let er op dat je al je documenten in kleur scant ook al zit er soms weinig kleur in!

Gr. Chantal

En nog zoiets dan: form 888, oftewel "statutory declarations by a supporting witness relating to a partner visa application". Dit formulier wordt ook genoemd in de lijst van relatiebewijs bij een Skilled Visa, en het is op zich wel handig, maar er wordt ook gevraagd om een handtekening van een notaris...

Wij hebben alleen niet zoveel zin om (schoon)-ouders&vrienden vanuit het hele land naar een notariskantoor te halen om daar dan voor hem die verklaringen te tekenen. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Back