Tim911
Account Inactief (eigen verzoek)
Dat zei ik niet
Ik quotte slatsr met de vraag voor bevestiging of dat is wat hij bedoelde.
Ja excuus je hebt gelijk. Ik las het verkeerd.
Dat zei ik niet
Ik quotte slatsr met de vraag voor bevestiging of dat is wat hij bedoelde.
Mocht je advies/hulp willen, ik heb het AASW traject doorlopen als SPHer. Viel mij ontzettend mee ondanks dat mijn diploma uit 2004 stamt.
ALs we een Australische private zorgverzekering afsluiten, wat veruit het makkelijkst is lijkt me...het 482 visum en 8501 adequate Health insurance eis.
Welkom.
Die reciprocal healthcare agreement is niet bedoeld voor temporary work visas die jullie zouden krijgen, je hebt de verplichting om particulier verzekert te zijn.
Welkom!
Je valt inderdaad onder Medicare maar als het een tijdelijk "sponsorship" visum betreft, ben je inderdaad verplicht je er privé bij te verzekeren. In de privé verzekeringen zitten enorm veel gradaties met bijbehorende prijzen. Ik heb het destijds nooit gebruikt maar ben altijd teruggevallen op Medicare.
In beide gevallen zijn er vaak out-of-pocket expenses, doordat de verzekering niet alles dekt en je dus bijbetaald.
Echt?! Wat een grapjassen. Wij moeten ons ook nog verdiepen in de Private Health insurance :SOm een voorbeeld te geven:
Dus de voordelen zijn beperkt. Maar aangezien er incentives zijn om je de Private Healthcare in te duwen doe je het vaak toch voor bepaalde zaken.
- Je behandeling heeft een door Medicare vastgesteld tarief van 1000 dollar
- Je hebt private Healthcare, je wachtlijst is korter en je kunt dat ziekenhuis dichtbij kiezen.
- Alleen die arts rekent 1500 dollar.
- Dan vergoed je Private Health.... 1000 dollar.
- Je Private Health geeft je vaak 'alleen maar' recht op het zelf kiezen van het ziekenhuis (met de kortste wachtrij/beste reputatie)
Echt?! Wat een grapjassen. Wij moeten ons ook nog verdiepen in de Private Health insurance :S
Echt?! Wat een grapjassen. Wij moeten ons ook nog verdiepen in de Private Health insurance :S
Niets is volledig als het om verzekeren gaatHet klopt niet echt volledig. De meeste (zo niet alle) private health insurances hebben een netwerk van geprefereerde ziekenhuizen (wat in de praktijk vrij breed is). Als je kiest om naar zo'n geprefereerd hospitaal te gaan, dan garandeert de insurer dat ze alles betalen.
Kies je er zelf voor om niet naar een geprefeeerd hospitaal te gaan, dan kunnen er inderdaad bijkomende kosten zijn als de arts een hoger tarief vraagt dan door Medicare voorzien. Het beste is op voorhand te informeren of dat het geval is.
Hospital en surgeon zijn twee aparte dingen. Private insurance dekt je volledig voor hospital (OR, kamer, verzorging etc) zoals je aangeeft, maar de surgeon fee is een aparte post die kan varieren. De aneasthesist komt er dan ook nog eens bovenop (tenzij er geen gap is).Het klopt niet echt volledig. De meeste (zo niet alle) private health insurances hebben een netwerk van geprefereerde ziekenhuizen (wat in de praktijk vrij breed is). Als je kiest om naar zo'n geprefereerd hospitaal te gaan, dan garandeert de insurer dat ze alles betalen.
Kies je er zelf voor om niet naar een geprefeeerd hospitaal te gaan, dan kunnen er inderdaad bijkomende kosten zijn als de arts een hoger tarief vraagt dan door Medicare voorzien. Het beste is op voorhand te informeren of dat het geval is.
Tandzorg is wel een specialleke in AU. Ga hier naar de tandarts en je betaalt gauw $300-$500 per keer als het niet meer is. Ga je als koppel 2x per jaar, dan is dat algauw toch een $2000 per jaar (en dat zonder noemenswaardige problemen).
Als ze zeggen $100k + super. Dan krijg je toch ~110k? Dan 10k naar super, 40k PAYG tax/medicare levy/etc => 60k netto?
Hoevewl niet overheidsorganisatues gaan trouwens uit van 37.5h workweeks als FT?