Even voorstellen: Lien en Sebas

Lien&Seb

Member
Het is gelukt om een eigen thread te beginnen (ik ben echt een computeranalfabeet). Ik zal hier al mijn vragen op posten die vaak heel ad hoc in mijn gedachten naar boven schieten. We zijn ook pas 2 weken hier over na aan het denken.

Ik ben dus Lien (van Carolien), degene die steeds op deze website zit, van oorsprong fysiotherapeut en nu bijna klaar met een phd binnen de public health sector. Sebas, degene die niet zo snel op dit soort fora zit, is werktuigbouwkundige (ir) op het gebied van automotive (auto's, vrachtwagen, tuktuks en ander speelgoed met een motor). We hebben een zoontje van 4 maanden (Pieter) en een Berner Sennen pup van 10 maanden (Mila). Beide moeten uiteraard mee!

In 2007-2008 zijn we samen in Australië geweest. Ik op een WHV en Sebas voor een stage. Hierbij hebben we uiteindelijk voornamelijk in Brisbane gewoond waar Sebas stage liep bij CRC Mining. We hadden een studentenwoning met voornamelijk phd's gevonden in Auchenflower, vlakbij het centrum. Echt een heerlijke tijd! Elk weekend uitstapjes naar de Gold Coast of de Sunshine Coast en ooit een keer een auto gehuurd om een nacht op het strand te slapen in Byron Bay (geen succes tussen alle krabben en enge geluiden maar dat is een ander verhaal, haha). Ik heb in de tussentijd ook 2 weken in Cairns gezeten, een week een surfcursus bij Sydney en een cowboycursus (echt een aanrader!). Na zijn stage zijn we per auto rondgetrokken van Adelaide via Melbourne, Canberra, Blue Mountains naar Sydney om daarna via Nieuw-Zeeland naar Singapore te gaan. Wat een mooie reis wat dat :)! Sindsdien is het altijd al blijven kriebelen...en nu gaan we toch kijken of die kriebels nog wat betekenen.

Gedurende de voorbereiding (en hopelijk daarna om andere te helpen) zal ik vaak te vinden zijn op dit handige en gezellig forum!

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Joehoe! Welkom! Kijk eens aan, een eigen draadje. Helemaal top!
Dat Byron bay verhaal ken ik. Heeeeeerlijk op het strand geslapen (1994 praten we over) en 's morgens wakker worden met de eerste zonnestralen en uitzicht op de vuurtoren. Sommige dingen blijven je bij ;)

Staan fysio en werktuigbouwkundige op de lijst? www.immi.gov.au

@Katjavdl: ;) Beautiful Byron Bay :)

Fysio en werktuigbouwkunde staan beide op de lijst. Werktuigbouwkunde als mechanical engineer. Echter, in de fysio ben ik al 5 jaar niet meer actief. Ik heb gelukkig nog wel mijn zogeheten BIG-registratie, maar om dit diploma om te laten zetten in Australië kost veel geld en tijd (2 jaar extra opleiding). Daarom zoek ik in Australië werk in de pharmaceutische sector of public health sector, maar dit staat niet op de lijst. Daarom zetten we op Sebas in om een visum te krijgen.

Goed plan. En eentje is genoeg om voor een skilled visum te gaan. Klinkt positief. Doen jullie het zelf of schakelen jullie iemand in voor de procedure?

Welkom op het forum! Leuke introductie :) Willen jullie straks ook weer richting Brissie trekken of heeft een ander Aussie plekje jullie hart gestolen? Succes met de voorbereidingen!

Wat een gezelligheid! En leuke mensen allemaal op dit forum!

We zijn nog in twijfel of we naar Brisbane willen gaan of Melbourne. Brisbane blijft onze onverminderde favouriet (vanwege de uitstapjes naar Gold Coast en Sunshine Coast), maar in Melbourne zullen wij beide makkelijker werk vinden :(. We hopen dus al voordat we gaan goed zicht te hebben op een baan in Brisbane, anders gaan we toch voor het "veilige" Melbourne.

Ik probeer het voorlopig nog even zelf in kaart te brengen en zullen later deze maand of volgende maand de beslissing nemen of we het laten doen of zelf. Jullie hadden hiervan ook een tread lopen zag ik, waarin ik het idee kreeg dat het allemaal best wel zelf te doen is...

Welkom Lien en Sebas. Veel succes met alle dromen en voorbereidingen. Mocht je vragen hebben over Mila, dan laat maar weten. Onze honden zijn net een week uit quarantaine, dus ik heb redelijke up to date informatie.

Nou, daar ben ik wel benieuwd naar Red Dust... Hoe doen jullie honden het in quarantaine en met name de vlucht (lijkt mij enger dan de tijd in quarantaine? Hebben jullie alles "laten regelen" of het zelf gedaan. Er is namelijk een website voor had ik gezien, waarbij je ongeveer 450 euro betaald en zij verder alles regelen. Het lijkt me ook wel de doen om het zelf te regelen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ps. wat voor een honden hebben jullie? en hoeveel ;)

Nou, daar ben ik wel benieuwd naar Red Dust... Hoe doen jullie honden het in quarantaine en met name de vlucht (lijkt mij enger dan de tijd in quarantaine? Hebben jullie alles "laten regelen" of het zelf gedaan. Er is namelijk een website voor had ik gezien, waarbij je ongeveer 450 euro betaald en zij verder alles regelen. Het lijkt me ook wel de doen om het zelf te regelen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ps. wat voor een honden hebben jullie? en hoeveel ;)
Beste Lien en Seb,
Wij hebben onze twee honden laten overkomen, een bloedhond en een GBGV. Voor het transport zijn we in zee gegaan met VCK. Qua prijs maakt het allemaal niet zoveel uit, maar Linda van VCK had een direct antwoord op al mijn vragen en dat voelde goed, terwijl ik bij de rest teruggebeld moest worden en er veel uh en dat moet ik opzoeken volgde op mijn praktische vragen. Verder hebben we alles zelf geregeld. NB je betaalt voor de vluchten per kilo hond! Dus we waren flink duur uit met 55 en 22 kilo hond. Begin vooral op tijd, de rabies inenting kan nu al eerder dan onder de oude regels, dus dat is handig. En quarantaine duurt nu maar 10 dagen, dus dat scheelt in tijd en kosten. Als je het stappenplan op deze website goed volgt, kom je er wel: http://www.daff.gov.au/biosecurity/...guides/category-3-step-by-step-guide-for-dogs. Er is ook een handig schema te vinden waar je je vertrekdatum invult en dan kunt terugrekenen wanneer wat moet gebeuren. Gewoon even goed voor gaan zitten, je eigen tijdlijn maken en dan kom je er wel uit. De NVWA werkte ook mee doordat we de rabiestest konden scannen en mailen, dat scheelde ons de eerste trip naar Utrecht. Het is allemaal wel een precisiewerkje met alle termijnen en de dierenarts moet er ook flink wat tijd in steken. Wij hadden vooral problemen met de testuitslagen van de bloedtesten. De uitslagen waren goed, maar de rapporten van IDEXX voldeden nooit niet aan de vereisten.Dus die hebben we soms wel 3x terug moeten laten sturen naar Duitsland en dan wordt het stressvol. Laatste bloedtest hebben we daarom naar Wageningen laten sturen en die snappen het wel. De rest van de stress kwam van de tekencontrole. Wij woonden in een bosrijke omgeving en daar wemelt het in het voorjaar van de teken. En als de dierenarts in de laatste weken een teek vindt, wordt je weken teruggeworpen in het schema en kunnen ze niet vliegen. Dus tekenband én druppels (laatste is verplicht) gedaan en dat werkte heel goed. Kortom: je kunt je prima die 450 euro besparen. Nog een tip: begin zeker een maand van te voren met het laten wennen aan de transportkrat. Onze honden hebben er wekenlang in geslapen, de eerste paar dagen met deurtje open, daarna deurtje dicht. Nu in Australië slapen ze 's nachts nog steeds in hun krat, is echt hun plekje geworden! Succes en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!

Gossie wat fijn dat ze het zo naar hun zin hebben en dat het allemaal toch redelijk goed verlopen is.
En dank. Ik had nog nooit van GBGV gehoord, mooie hond.

Dank voor je antwoord Red Dust. Ps. leuke honden! Ik had die website al gevonden en ga dit weekend er even goed voor zitten (ook i.v.m. andere schema's die moeten worden gemaakt). Het blijft nu nog wel erg lastig omdat we geen "vertrekdatum" hebben, het kan een half jaar duren, maar ook 2 jaar... Dus even alles goed doorlezen en dan kan ik daar hopelijk ook een keuze in maken. Mocht ik toch nog vragen hebben dan stalk ik je wel even ;). Sebas heeft gisteren in ieder geval zijn cv geupdated en die wordt vandaag verzonden naar enkele detacheringbureau's en recruitmentbureau's...

Beste Lien en Seb, Als je het stappenplan op deze website goed volgt, kom je er wel: http://www.daff.gov.au/biosecurity/...guides/category-3-step-by-step-guide-for-dogs. Er is ook een handig schema te vinden waar je je vertrekdatum invult en dan kunt terugrekenen wanneer wat moet gebeuren.
Hoi Red Dust. Wij zijn ons ook aan het verdiepen in het meenemen van onze hond, een middelslag Schnautzer. De daff site hebben we al als favoriet in de browser opgeslagen, evenals VCK. Maar waar kunnen we het handige schema vinden waaraan jij refereert?
Groetjes,
Frits en Pearl

[QUOTE="Katjavdl, post: 203361, member:
En dank. Ik had nog nooit van GBGV gehoord, mooie hond.[/QUOTE]

Ik heb het ook even gegoogled. Ik ken nl. alleen maar de GVR. :cool:

Hoi Red dust,

Ik heb geprobeerd dit even privé te vragen, want anders spam ik de thread zo vrees ik, maar dat lukt niet......

Ik ben nu wat dingen aan het doornemen en loop al direct tegen een paar vraagjes aan:
* op de site van VCH staat dat ze pas 2 weken voor vertrek weten wanneer er "plek" is aan boord, hoe kun je dat de quarantaine boeken?
* wat zijn de kosten van de quarantaine? of waar zijn die te vinden?
* wat waren jullie ongeveer kwijt aan inentingen en testen etc?
* Mila heeft een geldige rabies inenting van 11-11-2013 tot en met 11-11-2016. Volgens mij voldoet ze dan aan stap 3, toch? ("is valid from at least 180 days prior to export until the date of export")
* die RNAT-test zal ik dus in Utrecht moeten laten doen? of kan dit ook bij mijn eigen dierenarts? omdat op het stappenplan staat dat het door een "governement approved vet" moet gebeuren, maar jullie hadden de uitslag opgestuurd begreep ik...
Alvast dank voor je hulp :)
Groetjes, Carolien

Hoi Red dust,

Ik heb geprobeerd dit even privé te vragen, want anders spam ik de thread zo vrees ik, maar dat lukt niet......

Ik ben nu wat dingen aan het doornemen en loop al direct tegen een paar vraagjes aan:
* op de site van VCH staat dat ze pas 2 weken voor vertrek weten wanneer er "plek" is aan boord, hoe kun je dat de quarantaine boeken?
* wat zijn de kosten van de quarantaine? of waar zijn die te vinden?
* wat waren jullie ongeveer kwijt aan inentingen en testen etc?
* Mila heeft een geldige rabies inenting van 11-11-2013 tot en met 11-11-2016. Volgens mij voldoet ze dan aan stap 3, toch? ("is valid from at least 180 days prior to export until the date of export")
* die RNAT-test zal ik dus in Utrecht moeten laten doen? of kan dit ook bij mijn eigen dierenarts? omdat op het stappenplan staat dat het door een "governement approved vet" moet gebeuren, maar jullie hadden de uitslag opgestuurd begreep ik...
Alvast dank voor je hulp :)
Groetjes, Carolien

Ik heb het ook even gegoogled. Ik ken nl. alleen maar de GVR. :cool:[/QUOTE]

Haha @Mountains De grote vriendelijke reus!

Nou @Red dust dit is jouw draadje, want jij zit er middenin, betere info kan een mens niet krijgen!

Back