Even voorstellen: Lien en Sebas

Even een update (ik ben hier op het forum misschien wel stil, maar achter de schermen blijven we bezig). Sebas heeft een aantal brieven de spreekwoordelijke deur uit gedaan. Ze worden elke keer beter omdat we steeds kleine "foutjes" ontdekken (bijvoorbeeld dat Sebas zichzelf Master of Science noemt, maar dat wordt in AUS vaak gezien als een master in sociale vakken, waardoor hij zichzelf nu Master of Engineering noemt). Dat blijft dus afwachten. Maandag met Mila naar de dierenarts voor een extra vaccinatie om te zorgen dat de titerbepaling goed is (die is over een paar weken). Nu gaan we ook nog eens kijken naar de IELTS omdat we die ook alvast "binnen" willen hebben en we dan ook makkelijker een expression of interest kunnen opmaken.

Even een update (ik ben hier op het forum misschien wel stil, maar achter de schermen blijven we bezig). Sebas heeft een aantal brieven de spreekwoordelijke deur uit gedaan. Ze worden elke keer beter omdat we steeds kleine "foutjes" ontdekken (bijvoorbeeld dat Sebas zichzelf Master of Science noemt, maar dat wordt in AUS vaak gezien als een master in sociale vakken, waardoor hij zichzelf nu Master of Engineering noemt). Dat blijft dus afwachten. Maandag met Mila naar de dierenarts voor een extra vaccinatie om te zorgen dat de titerbepaling goed is (die is over een paar weken). Nu gaan we ook nog eens kijken naar de IELTS omdat we die ook alvast "binnen" willen hebben en we dan ook makkelijker een expression of interest kunnen opmaken.
Ik weet het nog zo net niet vwb je zegt over de titulatuur. De M.Sc. titel is een algemene titel en je kan gewoon zeggen dat je een M.Sc. in <studie> hebt (zo ben ik een M.Sc. in Chemical Engineering volgens mijn Delftse diploma). Master of Engineering is voor wat ik heb kunnen vinden een studie specifieke titel met bijbehorende accreditatie (net als MBA) en volgens mij mag je die dus alleen gebruiken als je ook echt die titel op je diploma hebt staan.

was het niet zo dat MA (Master of Arts) de 'sociale' broer of zus is voor MSc (Master of Science)?

Hoi Slatsr. Goed dat je het zegt. Ik zal het Sebas nogmaals eens laten nakijken. Het is overigens wel dat dat ik de exacte woorden misschien iets door elkaar haal, want er heeft iemand naar zijn cv gekeken die dezelde studie heeft gedaan in NL en nu al 7 jaar in Australië werkt (ga er vanuit dat hij het wel weet), maar het kan zeker geen kwaad om het nog eens na tekijken. Het laatste wat je wilt is een verkeerd beeld schetsen....

Hoi Lamarck. Je hebt volgens helemaal gelijk, dat is ook hoe ik het "geleerd" heb, maar het hele Master of Science gebeuren lijkt (volgens die vriend die al enige tijd in AUS woont) nog niet helemaal duidelijk te zijn in AUS. Mogelijk ook omdat hier in Australië alles een univeristeit wordt genoemd....

Volgens mij zijn de Master titels internationaal. In Nederland ben je na een studie psychologie ook Master of Science. Maar je man kan toch gewoon zeggen zoals @slatsr zegt dat hij MSc of Chemical Engineering is? Dat lijkt me duidelijk genoeg en dan ben je in elk geval safe.
Hier is Australië wordt een opleidingsinstituut inderdaad al gauw een universiteit genoemd, maar dat heeft niets met het onderscheid tussen de titels te maken. Wel leiden sommige instituten op tot een Bachelor diploma, vergelijkbaar met wat bij ons de HBO instituten zijn. In Australië vallen dit soort instituten en universiteiten onder een noemer, maar de opleidingen zijn wel degelijk van verschillend niveau. De titel is verbonden aan de opleiding die je doet of hebt gedaan.

Ik heb het nog eens nagevraagd aan Sebas en hij zei dat hij zichzelf eerst gewoon MSc noemde, maar nu het inderdaad MSc of Mechnical Engineering :) (dus precies zoals Slatr zei)

Beste Lien en Seb,
Wij hebben onze twee honden laten overkomen, een bloedhond en een GBGV. Voor het transport zijn we in zee gegaan met VCK. Qua prijs maakt het allemaal niet zoveel uit, maar Linda van VCK had een direct antwoord op al mijn vragen en dat voelde goed, terwijl ik bij de rest teruggebeld moest worden en er veel uh en dat moet ik opzoeken volgde op mijn praktische vragen. Verder hebben we alles zelf geregeld. NB je betaalt voor de vluchten per kilo hond! Dus we waren flink duur uit met 55 en 22 kilo hond. Begin vooral op tijd, de rabies inenting kan nu al eerder dan onder de oude regels, dus dat is handig. En quarantaine duurt nu maar 10 dagen, dus dat scheelt in tijd en kosten. Als je het stappenplan op deze website goed volgt, kom je er wel: http://www.daff.gov.au/biosecurity/...guides/category-3-step-by-step-guide-for-dogs. Er is ook een handig schema te vinden waar je je vertrekdatum invult en dan kunt terugrekenen wanneer wat moet gebeuren. Gewoon even goed voor gaan zitten, je eigen tijdlijn maken en dan kom je er wel uit. De NVWA werkte ook mee doordat we de rabiestest konden scannen en mailen, dat scheelde ons de eerste trip naar Utrecht. Het is allemaal wel een precisiewerkje met alle termijnen en de dierenarts moet er ook flink wat tijd in steken. Wij hadden vooral problemen met de testuitslagen van de bloedtesten. De uitslagen waren goed, maar de rapporten van IDEXX voldeden nooit niet aan de vereisten.Dus die hebben we soms wel 3x terug moeten laten sturen naar Duitsland en dan wordt het stressvol. Laatste bloedtest hebben we daarom naar Wageningen laten sturen en die snappen het wel. De rest van de stress kwam van de tekencontrole. Wij woonden in een bosrijke omgeving en daar wemelt het in het voorjaar van de teken. En als de dierenarts in de laatste weken een teek vindt, wordt je weken teruggeworpen in het schema en kunnen ze niet vliegen. Dus tekenband én druppels (laatste is verplicht) gedaan en dat werkte heel goed. Kortom: je kunt je prima die 450 euro besparen. Nog een tip: begin zeker een maand van te voren met het laten wennen aan de transportkrat. Onze honden hebben er wekenlang in geslapen, de eerste paar dagen met deurtje open, daarna deurtje dicht. Nu in Australië slapen ze 's nachts nog steeds in hun krat, is echt hun plekje geworden! Succes en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!
Dag Red Dust,,
Wij zijn ook bezig met emigratie naar Oz. We nemen ons kind mee (een Rhodesian ridgeback) van 46 kg. weet jij misschien hoeveel dit ons gaat kosten? Het maakt niet uit wat het kost want ze gaat sowieso mee, maar dan hebben wij een beeld wat haar emigratie gaat kosten.

Alvast bedankt,
Groeten Jim en Tam

Hoi Jim en Tam. De quaraintainekosten zijn simpel 1500 dollar (indien 10 dagen goed is). Betreft de vlucht kun je het beste even een offerte opvragen bij de verschillende organisaties die dieren overvliegen (ergens anders is een draadje staat een document waarin je enkele adressen vindt, bijvoorbeeld Animals to Fly). De kosten van het krat komen erbij, en je hond per kilo (maar dat is ook weer afhankelijk van het krat waarin je hond vervoerd moet worden). Succes!

hi Tam,
ik heb je een PM gestuurd voor je e-mailadres. Dan kan ik je een kopie van de offerte sturen.

Back