Hoi Red dust,
Ik heb geprobeerd dit even privé te vragen, want anders spam ik de thread zo vrees ik, maar dat lukt niet......
Ik ben nu wat dingen aan het doornemen en loop al direct tegen een paar vraagjes aan:
* op de site van VCH staat dat ze pas 2 weken voor vertrek weten wanneer er "plek" is aan boord, hoe kun je dat de quarantaine boeken?
Quarantaine kun je gewoon boeken, houd in je schema beetje speling met de laatste controles binnen die 5 dagen of te wel laat de hond niet op de vijfde dag vliegen, dan kan het altijd een dag later worden. Het niet eerder kunnen boeken ligt niet aan VCK maar aan de luchtvaartmaatschappijen. Trouwens, ik heb 3 offertes aangevraagd en ze vliegen alle drie met Malaysian. ivm de stopover. Met de nieuwe regels sinds december hoeft de krat niet meer verzegeld te worden en kunnen ze dus ik Kuala lumper even de benen strekken,.
* wat zijn de kosten van de quarantaine? of waar zijn die te vinden?
Staan op de website:
http://www.daff.gov.au/biosecurity/...-for-government-animal-quarantine-faciltities
* wat waren jullie ongeveer kwijt aan inentingen en testen etc?
Ik heb het niet precies opgeteld, maar voor 2 honden rond de 1000 euro.
* Mila heeft een geldige rabies inenting van 11-11-2013 tot en met 11-11-2016. Volgens mij voldoet ze dan aan stap 3, toch? ("is valid from at least 180 days prior to export until the date of export"): Ja, mits ze toen de juiste leeftijd had (min. 90 dagen oud)
* die RNAT-test zal ik dus in Utrecht moeten laten doen? of kan dit ook bij mijn eigen dierenarts? omdat op het stappenplan staat dat het door een "governement approved vet" moet gebeuren, maar jullie hadden de uitslag opgestuurd begreep ik...
Een approved vet is gewoon je eigen dierenarts, je kunt zijn registratie checken op internet. Zorg dat in het medisch paspoort vanaf nu bij iedere behandeling het boekje wordt afgetekend met naam en nummer van je dierenarts. Jouw dierenarts doet de bloedafname en die wordt naar een lab gestuurd. Die uitslag (let op de vereisten voor het rapport) moet gelegaliseerd worden door de NVWA in Utrecht (dat is de official government vet).
Alvast dank voor je hulp
Groetjes, Carolien