Even Voorstellen..Marcia

Hoi Marcia

Welkom op het forum. Je kan bij move2australia een kansberekening laten maken (tegen een vergoeding) daarmee kan je gelijk zien of jou plannen kans van slagen hebben. Dan kan je besluiten of je het waard vindt om alles uit te besteden of om het zelf te doen.

Met een bureau kost wel wat maar het neemt toch een hoop zorgen weg. wij hebben nu net alle papieren in orde en verzonden naar M2A en het eerste deel was al stresvol genoeg ik ben blij dat alles nu bij hun ligt. Geduld hebben moeten we toch maar een stukje expertise missen wij zelf.

Veel succes en vooral veel geduld toegewenst.
Johan en Yvonne

Hoi EmJay  :wink:

Kan geen antwoord geven op je vraag, maar wat ik wel kan is jou spanning delen. Ook ik heb besloten om alleen te gaan (sorry samen met mijn hond, niet helemaal alleen dus) en weet waar je (positief bedoelt) "tegenop" kijkt.

Ik hoop dat je een manier vindt om de oversteek te kunnen maken.

Succes!  :up:

Groetjes,
Kathren

Hoi Kathren, Johan en Yvonne!  :smile:

Bedankt voor jullie reacties. Mijn gevoel bracht me ook al naar M2A. Ik ga hen maar eens benaderen. Ik dacht alleen dat je alles moest betalen ..en dan maar ziet waar het schip strandt. Dat vond ik wel wat heftig. Maar alleen was ik sowieso niet van plan om het te doen.

Er staat me nog genoeg alleen te wachten toch?

Ik betaal wel graag voor een kansberekening ja. Want anders kan ik maar beter nu weten dat het op independent-basis niet mogelijk is.

Hoe kan ik hier een foto uploaden eigenlijk. Die Mr Potatohead vind ik ook wat treurig eruit zien ..lol.

:hi: Marcia,

Veel succes gewenst bij je plannen :up:
Wat M2A betreft kan ik Johan en Yvonne groot gelijk geven; ze zijn de beste!!
Je betaald wel iets voor een kansberekening, maar daar krijg je een gedegen advies voor.
M2A is het dubbel en dwars waard, kunnen wij uit eigen ervaring zeggen, want dankzij hen gaan wij 19 April vliegen!

Bart

WOWieee! krijg gewoon een kriebel in mijn buik wanneer ik de laatste regel in je signature lees. Wat een geweldig gevoel moet dat zijn he!!

Ok..mooi, dan ga ik zeker contact opnemen met ze. Ik zag daar alleen niets over op hun website vandaar.
Maar ik wil dit goed doen en kan alle hulp gebruiken die ik kan krijgen.

Maar gosh Bart wat spannend! Waar gaan jullie heen?

Het proces is wel een lange weg, maar dat moet voor mij toch wel. Moet nog een hoop sparen, want mijn huis brengt nog niet veel op ( en verwacht ik in deze malaise ook niet) en heb nog genoeg te doen. Maar hoop voor mijn 38e weg te kunnen. Ik hoop echt dat het lukt allemaal..maar ja. Not getting my hopes up too much ..

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik nog nooit ben geweest in Australie. Maar weet je..genoeg kennissen wel en heb al zoveel bekeken ..dat ik zoiets heb van..ik ga gewoon. Werkt het niet..kom ik 'gewoon' terug. Liever dat dan met spijt terugkijken naar wat je niet hebt gedaan.

groetjes,

Marcia

[quote author=EmJay link=topic=9802.msg133508#msg133508 date=1235999645]

Maar gosh Bart wat spannend! Waar gaan jullie heen?

[/quote]
Wij gaan om te beginnen naar Waikiki (zuidelijk van Perth), daar woont wat familie van Miranda.
En van daaruit zien we wel.
Zals het er nu voor staat, ga ik werken bij een neef van Miranda in Malaga (Noordoostelijk van Perth).
Dus waarschijnlijk komen we op termijn wel iets noordelijker uit.

Bart

Hoi Marcia,

Welkom op het forum en heel veel succes met lezen, wachten, duimen en weer wachten  :grin:

Gelukkig hebben we hier veel steun aan elkaar, dus dat moet lukken!

Ik zou inderdaad je door een bureau laten adviseren. Jouw verhaal klinkt wat lastiger dan een recht toe-recht aan aanvraag en dan is alle hulp welkom. Ook al moet je dan iets meer betalen, het scheelt je de zorgen en dat is ook wat waard!

Sacha

heey marcia!

welkom op het forum en heel veel succes met alles! hopelijk vind je een manier om alles te regelen. Oz is een geweldig land, voordat ik er geweest was klonk het allemaal heel leuk en relaxed.....maar ben er nu 2 jaar geweest het was zoveel meer dan leuk! dus gaat helemaal goedkomen denk ik!

groetjes nicole

Hoi Marcia

ik zou inderdaad vrijblijvend contact op nemen met Rob    move2australia

hij geeft ook gratis tips op xpdite.
de kansberekening kost circa 175 euro, en krijg je terug, als dat gunstig is als je verder met hun gaat,
[verekend]
ze hebben het eerste halfjaar een dagboek bij gehouden leuk om te lezen.
succes
als je nog vragen hebt mail gerust.
groet
Jaap                jaapdunselman@alice.nl

Welkom!
Succes met alles en hopelijk kan M2A veel voor je betekenen, en komt je kansberekening positief uit de bus!  :up:

Hey Sacha, Nicole, Jaap en Gwen!!! Leuk om jullie reacties te lezen..

Weet je..iedere begin is moeilijk..maar ik ga ervoor. Leef dag bij dag en met mijn hart bij de hoofdprijs. Maar inderdaad first things first. Eerst die kansberekening maar. Ik ga ze morgen direct even mailen. Want heeft geen zin om de IELTS te doen etc als het toch niets wordt. Hoewel ik dat laatste erg jammer zou vinden. De enige optie in dat geval is dan sponsorship..nou, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen. Enfin..niet te ver op zaken vooruit lopen en gewoon het goede voor ogen houden (spreek ik mezelf even streng toe  :p).

IK heb een goed leven hier..maar ik kan dat gevoel gewoon niet van mij afshaken. Maar het komt goed. Het voordeel van een jaren-plan is wel dat je dan echt goed aan je basis kunt werken. Ook al wil je hart eigenlijk van die  'Ik Vertek'-acties ondernemen.

Maar doordat ik werkelijk alles alleen zal doen, is het van belang om de voorbereiding echt goed aan te pakken.

Hopen op het beste,

groetjes,

Marcia

Haha die ik-vertrek-acties ken ik  maar al te goed van mijn, op australie verliefde hartje  :grin:
Als ik het geld had....  :wink:

haha..nee jij doet de 'Grenzeloos verliefd'-actie  :p..

Had ik ook bijna gedaan..maar dan naar Zweden. Totaal andere plek dan ik had gedacht..maar op een andere manier toch ook weer een van dezelfde punten waardoor ik voor Australie kies (alleen wel beter bij mij passende klimaat)..verder ..ruimte, vriendelijkheid etc. Zweden vond ik alleen zooo saai. Ik heb toch meer gezelligheid nodig.

Ik ga afsluiten..slaap lekker. en wellicht tot morgen haha  :lol:

Haha jaa zoo kun je het ook noemen  :lol:
Hmm zweden en australie zijn inderdaad toch best wel anders.. Ik zou ook voor australie gaan  :roll: (duhhhhhh...)
Nu waarschijnlijk te laat, maar: Weltrusten

dag marcia,

welkom op het forum. wij vertrekken op 15 maart naar sydney.

in een ander draadje vroeg je aan het verschil tussen sydney en melbourne. sydney heeft ook alles wat je zoekt!

cheers,
the munnichs family

Hee Munnichs'!

Jeetje wat leuk voor jullie! Ontzettend veel geluk en plezier in Sydney. Ik neig nog heel erg naar Melbourne moet ik je zeggen. Maar wil met vakantie gaan om dat zelf te proeven. Maar ik denk dat het Melbourne zal worden. Tegen die tijd ga ik ook een blog bijhouden. Dus laat weten hoe het jullie vergaat in de eerste maanden. ben heel benieuwd!  :smile:

Fijne reis en heeel veel geluk.

Marcia

Hej Marcia,

Wat grappig ik ben ook bezig geweest met Zweden. Zou samen met vrienden daar een bedrijf beginnen... maar elke keer als ik er kwam was er bij hun wel wat veranderd aan de plannen en waar er gevestigd zou worden.. voelde op een gegeven moment niet meer als mijn beslissing maar die van hun... dus heb ik het uiteindelijk niet gedaan. En dat is maar goed ook want ik moet helemaal niet in Zweden zijn!!!!  :grin:

Groetjes,
Kathren

Back