Even Voorstellen..Marcia

ik sluit me aan bij de munnichs family.... sydney heeft alles wat je zoekt... en ook in de buitenwijken is het relaxed wonen! ik vond sydney veel gezelliger dan melbourne, maar goed...zo heeft ieder toch zn eigen mening :)

groetjes nicole

@ kathren...

ja zweden. Het gekke is dat beelden van Tasmanie me wel denken aan Zweden in de zomer...anyway. Ik vind Zweden een mooi land, je voelt de ruimte, heb er zelfs een appartement gehad en een ex  :wink:. Maar het 'algemene' karakter van de mensen daar past niet zo bij de mijne. Ze zijn heel vriendelijk hoor..maar errrug op hun zelf. Heel moeilijik contact maken. Dan moet je ontzettend geduldig zijn en zo geduldig ben ik nu eenmaal niet.

Spontaan, relaxed en gastvrij zijn hoeft geen geduld te vragen denk ik maar zo..

Het lastige vond ik de taal. In principe ontzettend leuk om te leren..maar best moeilijk en het zou werkelijk jaren vragen voordat ik dat echt onder de knie zou krijgen..Nu kan ik het gewoon voor de fun doen.

Maar met Engels kan je daar wel goed wegkomen. Alleen sociaal gezien is men wat verlegen om Engels te spreken, dus spreekt men al gauw gewoon Zweeds in je nabijheid..ook dat is al snel isolerend. Spanje net zo..warmer, maar je moet de taal leren wil je daar ietwat aan de grond krijgen qua werk, contacten etc

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen zin in had (al die taallessen)...emigreren moet wel leuk blijven ..er is al zoveel dat moet. Moet de laatste spullen nog uit Zweden halen en dan is dat ook weer gesloten. Op de emigratiebeurs waren ze wel behoorlijk vertegenwoordigd las ik. Maar nee...Zweden is nu een gelezen hoofdstuk voor mij. Iedereen om mij heen was zo verbaasd dat ik uberhaupt ging haha..

En nu ga ik dus in mijn upske down under als het allemaal kan..

En over Sydney...ja moeilijk. Sydney is te groot voor mij.. zou ik een geweldige baan kunnen vinden met dito salaris, dan zou ik het zeker willen ja. Anders ben ik bang dat ik vereenzaam ..als single moet je nu eenmaal meer je contacten buitendeurs hebben..met name in het begin. Als ik niet goed verdien..dan is het daar ook al snel mee gedaan..met name omdat betaalbare woonruimte, minstens wel een uur van de stad zal zijn..schat ik zo. Laat staan wat vertier je kost. IK ben daar dus wat bang voor..

Ik vind het leuk om vrienden etc te entertainen thuis ..en ik kan makkelijk mijn tijd thuis doorbrengen met een goed boek en lekkere muziek. Maar als je net nieuw in een land bent..kan dat gewoon niet. Ik wil erop uit..nieuwe mensen leren kennen, leuke plekken ontdekken etc. Als je dat dus regelmatig wilt doen, moet je niet te ver van de stad afzitten.

en wat ik begrepen heb is 30 min afstand van Sydney nog steeds onbetaalbaar..

gr. Marcia

[quote author=EmJay link=topic=9802.msg134150#msg134150 date=1236712315]
En over Sydney...ja moeilijk. Sydney is te groot voor mij.. zou ik een geweldige baan kunnen vinden met dito salaris, dan zou ik het zeker willen ja. Anders ben ik bang dat ik vereenzaam ..als single moet je nu eenmaal meer je contacten buitendeurs hebben..met name in het begin. Als ik niet goed verdien..dan is het daar ook al snel mee gedaan..met name omdat betaalbare woonruimte, minstens wel een uur van de stad zal zijn..schat ik zo. Laat staan wat vertier je kost. IK ben daar dus wat bang voor..

gr. Marcia
[/quote]

Dat idee heb ik ook echt van Sydney! Daarom wil ik ook overal wel mijn stage doen, behalve in Sydney eigenlijk.. Wil er wel zeker nog naar toe, want het lijkt me een geweldige stad! Maar wonen?? Toch maar niet denk ik..

We denken wel veel hetzelfde he Gwen  :smile:?. Waar wil jij eigenlijk heen? was dat nou Melbourne ook? of ook Adelaide..misschien?

groetjes, Marcia

Ik zat trouwens te kijken naar de tuition fees voor universiteiten (ik ben niet vies van leren..alleen taallessen vind ik niet zo leuk ..haha), maar die zijn best behoorlijk. Dat is wel weer anders dan wat je hier gewend bent moet ik zeggen.

Hihi jaa inderdaad. Ik ga waarschijnlijk naar Adelaide.. Daar heb ik wel een goed contact, maar wel een sloom contact  :grin: Heb nu ook wel een goed contact in Perth, dus ik zie wel waar ik als eerste een stageplaats kan krijgen, daar ga ik naar toe..
Eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit waar ik naar toe ga, als het maar niet Sydney is.
Waar ik over een jaartje of 4/5 wil gaan wonen weet ik nog niet. Hoop dat ik dat tijdens mijn stage redelijk uit kan zoeken.. Tegen die tijd kijk ik ook maar eens even bij welke staat ik op de lijst sta, want state sponsered is makkelijker, en aangezien ik toch nog jong ben als ik emigreer (22 of 23) kan ik lekker gaan en staan waar ik wil, en 2 jaar later verhuizen als die state me niet aansprak..

Heerlijk als ik dat zo lees..wou dat ik zo wijs was toen..(zucht  :cry:)  :wink:

Ik zat toen onzettend in een huisje boompje beestje relatie...way too early..

Maar ach..ik ben nog 'jong' zegmaar hahaha..
ja toch..

Had je die vent van je toen gewoon mee moeten slepen  :wink:
Ik hoor altijd van iedereen dat ik relaties juist TE veel afhoudt omdat ik naar Australie wil.. Hoop zelf ook mijn vent tijdens mijn stage te vinden  :grin:
Maar het is toch nog niet te laat voor jouw.. Nooit spijt hebben van je verleden.. alles heeft zijn positieve kanten en je leert van alles wat je tegenkomt

Je bent een schatje..komt goed met jou  :smile:

Nou..en nu ga ik eens wat doen aan mijn schoonheidsslaapje haha..

truste,

Marcia

Neejjj Marcia nooit spijt van je verleden hebben.... ik heb ook veel moeten ervaren en leren voordat ik uiteindelijk bij deze stap heb kunnen nemen.... en ik schrijf bewust kunnen omdat ik er eerder gewoonweg niet klaar voor was. Is sta nu sterk, ik weet wie ik ben (hahaha uiteindelijk na 44 jaar  :grin:) en wat ik kan. Weet nu ook dat ik altijd op mijn pootjes terecht kom... Ga ook als singel.

Gelukkig heb ik heel duidelijk de Australische mentaliteit meegekregen. Iets waar ik hier in NL regelmatig vreemd voor aangekeken werd.  :| So... no worries mate!  :p

Ja geweldig...

Wat een leuke positieve mensen zijn er hier op dit forum. Ik heb wel anders meegemaakt hoor.

Maar iedereen denkt zo goed mee en is heel positief. Wel fijn om mee te maken, met alle ellende om ons heen op dit moment.

Bedankt Kathren..

Je hebt gelijk...al mijn stappen hebben me wel tot dit punt gebracht. Ondanks de onzekerheden, durf ik nu ook des te meer.

Fijne dag,
Marcia

Hey Marcia

Jouw leus onderaan je stukje is wat leven is. Op dit moment ben ik 32 en wil niets liever dan terug naar aus (heb er zo'n 1 1/2 jaar aan de Gold Coast gewoond) Ik wil het liefste nu, maar waarschijnlijk gaat dat niet lukken. Ik zal waarschijnlijk nog wat verder moeten gaan studeren wil ik veel meer kans van slagen hebben zowel op een visum als op een baan. Maar geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens he!
Succes met alles

groetjes id

I am back! na een periode van dealen met verlies leek het wel...heb ik nu toch weer besloten om toch te gaan voor mijn droom. Ik heb alleen gezien datde kansen dramatisch verslechterd zijn sinds een jaar. Maar elk nadeel heeft een voordeel.

Ik hoop voor mijn 40e mijn aanvraag te kunnen indienen. Ik heb nog heel veel te doen voordat ik dat kan realiseren, omdat ik ook in NL nog veel af te sluiten heb.

Maar..ik heb zeer goede hoop.

We zullen zien.

Leuk om weer wat oude namen te zien.. Ik ga weer druk lezen wat andermans ervaringen zijn :)

Groetjes van mij, Marcia

Hey Marcia,

Ik heb net je draadje gelezen... goed dat je er toch terug voor gaat!

Onze kansbeoordeling was ook negatief...maar ik ga voor suteren in oz, want wij willen er hoe dan ook geraken! Wij zijn er ook van overtuigd dat onze toekomst daar ligt, dus willen we het er ook gewoon op wagen!

Hoe ga jij het voor elkaar krijgen?

grtjes
Ines

Hi Ines,

Pure willpower...en de acties die daarbij horen. Ik wil minstens 2 jaar van mijn leven daar hebben gewoond en gewerkt. Als het echt niet zou bevallen...echt niet...dan kan ik altijd nog terug.

Ik maak mezelf geen illusies..ik weet dat ik niet de enige ben die kan bepalen dat ik er kom. Ik ben single, heb geen partner of kinderen. Heeft zo zijn voordelen en nadelen. Maar betekent ook dat er nog veel kan veranderen.

Ik ben bezig om te bekijken hoe ik mijn werkervaring zodanig kan inrichten dat ik in aanmerking kan komen. Voor mij is de werkervaringseis tov van genomineerde functie de grootste uitdaging en dus risico. Des te meer druk er dus ligt om te zorgen voor een job offer. maar hoe ik dat het beste voor elkaar kan krijgen moet ik dan bekijken. Ik werk als teammanager en het meest nabije op de lijst is officemanager...dus lastig.

Verder, ben ik puur praktisch gezien bezig om ervoor te zorgen dat ik mijn financien op orde heb (alle schulden afbetaald), huis heb verkocht tegen die tijd, alle benodigde documenten op orde heb. Alleen al mijn geboorteakte uit Suriname aanvragen gaat me met apostille etc vánuit de ambassade al een jaar vragen. in 2012 wil ik dan mijn ielts doen en mijn skills assessment indienen en huis verkopen. Verder moet ik nog 35 kilo afvallen en nu ik helemaal klaar ben voor de strijd, ben ik er van overtuigd dat ik mezelf ook voldoende tijd heb gegeven om dat ook daadwerkelijk te realiseren.

Het is een lange weg...maar ik ben er niet bang meer voor. Ik ga het gewoon doen :).

Hey Marcia,

Ik herken de vechtlust in je verhaal helemaal! Je moet er inderdaad gewoon voor gaan en niet bij de pakken blijven zitten.

Met deze instelling kom je er zeker! :up:

Ik ga je verhaal zeker en vast blijven volgen hier...

Welkom terug Marcia!
Ik wens je veel succes met het waarmaken van deze oo zo mooie droom.
You go girl!!

Hee Gwennie...wat leuk! hoe gaat het..studeer je al in australie?

@ines..jij ook heel veel succes en inderdaad niet opgeven. It aint over untill the fat lady sings. :)

Maar studeren in oz..wow..wel duur volgens mij. Maar als je dat kunt doen..go for it!!!!

Hee Gwennie...wat leuk! hoe gaat het..studeer je al in australie?

Haha kan het niet laten.. Ik heet Gwenny, niet Gwennie
rolleyes.gif

Maar het gaat goed met me! Ik vertrek over 13 dagen naar Adelaide voor mijn stage..
Nog heeeeeeeel even wachten dus, al voelt het alsof ik nog 3 jaar moet wachten.

Back