Even Voorstellen..Marcia

Hoi Gwen (zal het niet meer vergeten haha :)..ik heb hetzelfde wanneer mensen mijn naam uitspreken als 'Masja'

Hoe lang blijf je weg eigenlijk..ik wist het niet meer. 6 maanden? een jaar?
Spannend hoor..ga je een blog bijhouden dan? Ben benieuwd..want ben erg benieuwd naar hoe je Adelaide ervaart..

Heeeel veel plezier daar..

gr. Marcia

Ik ga een half jaar.
Ik vlieg 6 feb, kom 8 feb aan, begin 15 feb met mijn stage, ben 18 juni klaar met mijn stage en vlieg 26 juli terug. Ik heb in mijn stage nog 2 weken vakantie, en na mijn stage dus nog 5 / 6 weken. Als het geld het toelaat, nog een beetje reizen ;-)
Ben vandaag langzaam aan begonnen met alle formulieren te kopieren en in mapjes te doen e.d.
Verder ben ik eigenlijk helemaal klaar.
Mijn blog is www.gwennn.waarbenjij.nu

Maar ik neem zo jouw topic over
grin.gif

Nee joh hahaha..komt hartstikke goed :)..ik heb nog erg lang te gaan zoals je weet...

Maar voor je het weet is het zover..

Ik ben ontzettend aan het lezen en soms voel ik enorme plezier en stiekem soms ook wat jaloezie..maar the good kind hahaha...ben zo blij voor de mensen die eindelijk mogen gaan.

Maar ik wil niet alleen maar happy stories lezen...ook graag dingen die de realiteit van het nieuwe leven daar betreffen, zonder dat het direct deprimerend wordt..maar wel realistisch blijft.

Misschien heb je nog wat tips wiens blog of verhaal ik kan lezen?....er is zoveel...

Gr. Marcia

Misschien heb je nog wat tips wiens blog of verhaal ik kan lezen?....er is zoveel...

Hoi Marcia,

Nee eigenlijk niet. Eerlijk gezegd lees ik niemands blog van dit forum.. Gewoonweg omdat dat te veel is om bij te houden.
Ik zou zeggen, ga zeker mee met de forumuitjes die georganiseerd worden. Daar hoor je altijd realistische, soms leuke, soms minder leuke, verhalen. Jammer dat je nu pas weer op het forum bent. Afgelopen uitje was bij mij thuis; gourmet. Was reuze gezellig!!

Hoi allemaal..

even een update:

Ben wat druk bezig met het verliezen van veel gewicht, dus dat heeft even meer mijn aandacht dan mijn OZ dreams. Oook voortgebracht door het feit dat ik nu definitief weet op basis van mijn skills niet direct voor permanent, temporary of state migration in aanmerking te kunnen komen.

Mijn enige mogelijkheid is dus voorzetten wat ik al voor ogen had...en dat is dus het volgen van een opleiding die bij mij past en mogelijk tegen de tijd van het indienen van een aanvraag nog steeds op de lijst voorkomt. Is dat laatste niet het geval..dan jammer dan,maar dan sla ik of binnen NL of elders alsnog een nieuwe carrierepad in door al mijn ervaring en wat ik heb geleerd in mijn nieuwe studie in te zetten..want daar ben ik echt aan toe. Maar ik ben geduldig..

Ik ben niet eens teleurgesteld...vreemd eigenlijk. Iets in mij heeft een gevoel van ..Marcia..doe nu maar even lekker wat je moet doen tav van je gezondheid, pak dan je nieuwe studie op..en als Australie dan nog steeds op *mij* zit te wachten..zullen de energieen vloeien waar ze moeten gaan..

Ik ben ondanks dat ik weet en al had voorzien dat dit een lange weg zou zijn, toch content met de uitkomst van de nieuwe migratieprocedure.

Ik blijf positief..en wanneer de tijd komt zal ik zelf een aanvraag indienen en zien we wel of het lukt. MIjn enige kans is toch om binnen te kunnen komen met een werkgever..en zonder dat, wil ik het geeneens. Ik moet realistisch blijven..en ik weet dat ik in mijn eentje zo'n stap niet wil nemen zonder de zekerheid van een baan. Dus als men niet op mijn skills staat te wachten, dan moet ik daar ook lering uit trekken.

Simple as that..

Ik heb niet alle updates van iedereen gelezen en ben er nu even wat wisselvallig in...maar heeeeel veel succes bij jullie volgende stappen. De zojuist- verhuizers, die op -het- punt- staan- om- te- verhuizers en natuurlijk allen die mogelijk binnen nu en een jaar verhuizen.

Tot posts..

Fijne dag.. :smile:

MJ

Wow, Marcia!

Thumbs up voor jou positieve instelling! :up: Ik geloof dat alles gebeurd voor een reden, ook al is het soms moeilijk te zien op dat moment.
5 jaar terug stonden wij op het zelfde punt als jij nu wat betreft Oz. We hadden onze droom ook maar aan het lot overgelaten en uiteindelijk was daar toch een weg....
Je doet het heel goed, in het 'NU' leven. Wel met een kijkje naar de toekomst! Blijf bij je droom, als het ervan komt was het meant to be!
Succes met je gezondheid en het vinden van een juiste opleiding voor jou.

Smiles, Betty

Even een update:

- Nou met mijn gezondheid gaat het goed. Ik ben al een klein mensje kwijt :lol: en op weg naar mijn doelstelling voor het einde van dit jaar. :grin:

- Ik had tijdens een dip besloten om Australie maar te laten voor wat het was, omdat ik mijn kansen als nihil zag. Maar toch...het bleef spelen in mijn achterhoofd (en mijn hart). Door een vriend die ook bezig is toch maar besloten om alles op alles te zetten. Niet geschoten betekent ook echt dat het mis is en dat kan ik mezelf niet aandoen.

- Het toeval had het dat mijn tante op het punt stond om naar Suriname met vakantie te gaan. Dus kon ik haar nog net vragen om mijn geboorteakte op te vragen. Had ik een 1,5 jaar geleden ookal gedaan. Maar deze kon vervolgens niet worden ingeschreven bij Buza omdat de apostille niet juist was gedaan..zucht. En aanvraag via Buza zou zomaar meer dan een jaar vragen. Maar nu vertrekt mijn tante..dus als de afdeling Burgerzaken aldaar niet lastig doet. Dan heb ik de juiste akte binnen een maand en kan ik deze inschrijven bij Buza en ben ik van dat gedonder af. :D

- Tevens diplomawaardering aangevraagd bij Nuffic en ben aan het oefenen voor IELTS, die ik eind deze maand zal aanvragen voor hopelijk eind van het jaar.

- mijn referentieverzoeken wil ik ook deze maand versturen naar mijn vorige klanten en werkgevers. Eens zien hoe dat gaat.. Heb goed mijn werk gedaan hoor daar niet van..maar vind het het altijd lastig om ergens op de stoep te staan waar je lang niet bent geweest zegmaar..

Daarna de boel vertalen en certificeren/legaliseren.

- De grootste uitdaging blijft toch echt de skills assessment. Maar goed ..we zullen het wel zien he..Ik wil het gewoon op basis van mijn huidige werkervaring doen (2007, 2008 en 2010..in 2009 ben ik een aantal maanden opdrachtloos geweest). Mijn ervaring van toen, zal niet veel anders zijn dan die van morgen of next year. Dus als ze mij niet willen..dan willen ze me niet..end of story.

Ik heb te hard gewerkt om nog de puf of doorzettingsvermogen op te brengen om nog aan een andere opleiding te beginnen met de kans dat het dan toch weer niet op een lijst staat. Ik ben wie ik ben hoor.. B)

Nou maar hopen dat ik die woorden niet opvreet wanneer het te laat is.. :wink:

tot zover even..

groetjes,

Het muntje kan misschien zo maar op de.goede kant vallen :)

Succes!

Back