Even voorstellen... Rajan & Barbara

Ozzies

New Member
Hallo, wij zijn Rajan en Barbara en wij willen graag met onze kinderen emigreren naar NSW, Victoria of South Australia. Inmiddels zijn wij dan ook al 2 jaar bezig met de visumprocedure maar lukt het nog (net) niet om 4x de benodigde 8 voor het IELTS examen te behalen. Een sponsorship zou een andere optie zijn.
We kijken regelmatig op het forum en willen nu ook zelf actief deelnemen.

Oh, jeetje wat balen zeg. Het is ook pittig om 4 x8 te halen, maar als daarmee een visum mogelijk is; blijven proberen! Succes!

Inderdaad, dat is een flinke horde die IELTS test, op vele niveaus kan ik je melden. Maar geef niet op. Als het je een permanent visum brengt, zou ik het nog even proberen. Een 457 is een goed visum, maar tijdelijk. En dus wat haken en ogen.
Nog even volhouden, of misschien een andere test proberen?

Succes met de 4 x 8, balen dat het nog net niet gelukt is. Mag ik vragen hoe oud jullie kinderen zijn? Wij willen ook met onze 3 kinderen die kant op maar staan nog helemaal aan het begin van het hele skills assessment/visumprocedure, zijn net begonnen met de eerste oefeningen voor de IELTS (dus als iemand nog tips heeft?)

Hoi @kimani Er is hier al veel geschreven over IELTS (zoek hier even op '8 mogelijk' bijvoorbeeld) Daarnaast zijn er heel veel testen online te vinden, kun je TV en films gaan kijken zonder ondertiteling en BBC podcasts op je telefoon zetten (kun je in de auto/trein ook Engels horen)

Ik heb veel in bedrijven gewerkt waar Engels de tweede of eerste taal is, dat helpt. Als je dat niet hebt, praat Engels met elkaar, zoek woorden op als je ze even niet weet (praat/schrijf er niet omheen als je niet het Engelse equivalent weet voor het Nederlandse woord maar zoek het op, dat breidt je woordenschat zo uit!) En probeer Engelse mensen te vinden. Als ik een dag in Manchester ben geweest voor mijn werk heb ik meer geleerd dan een dag in Duitsland (waar ik ook Engels praat met mijn collega's) Je leert gewoon zo veel van native speakers :up:

Succes!

Succes met de 4 x 8, balen dat het nog net niet gelukt is. Mag ik vragen hoe oud jullie kinderen zijn? Wij willen ook met onze 3 kinderen die kant op maar staan nog helemaal aan het begin van het hele skills assessment/visumprocedure, zijn net begonnen met de eerste oefeningen voor de IELTS (dus als iemand nog tips heeft?)

hallo, wij hebben 2 zoons van 3 en 5 jaar. En jullie?

Oh, jeetje wat balen zeg. Het is ook pittig om 4 x8 te halen, maar als daarmee een visum mogelijk is; blijven proberen! Succes!
Dankjewel, het enige onderdeel waarop de 8 nog niet is gelukt is schrijven, de andere onderdelen lukt het (bijna) iedere keer wel. Inderdaad zoals gezegd door heel veel studeren, oefenen met IELTS lesboeken, internet, luisteren en spreken. Aan de studeertijd ligt het niet..

• Like
Reactions: IDS
hallo, wij hebben 2 zoons van 3 en 5 jaar. En jullie?

Wij hebben 3 kinderen, 2 zoons (7 en 4 jaar) en een dochter van 5. Wanneer ga je/jullie de ielts weer proberen? Mijn man is van plan zich te gaan inschrijven voor Mei.

De uitslag van Maart is L9, R8, W7, S8.5. Voor de zekerheid hebben we een remark aangevraagd. De kans dat deze positief terugkomt is niet groot, met name omdat ik te veel tijd heb besteed aan task 2 en te weinig aan task 1.

30 April volgende poging!

De uitslag van Maart is L9, R8, W7, S8.5. Voor de zekerheid hebben we een remark aangevraagd. De kans dat deze positief terugkomt is niet groot, met name omdat ik te veel tijd heb besteed aan task 2 en te weinig aan task 1.

30 April volgende poging!
Tjonge, wat een cijfers! Eigenlijk belachelijk dat dit niet voldoende is. Succes bij de volgende poging. Het zal toch een keer moeten lukken als die andere cijfers zo goed zijn. Heb je het befaamde bestandje van @Gwen al?

Één tip van mij om heel veel fouten te voorkomen is deze: In het Engels schrijf je bijna niks aan elkaar vast. Dus 'telefoonnummer' is 'telephone number'. Klinkt stom, wist je vast ook wel, maar dat is een fout die ik nog steeds ongemerkt redelijk vaak maak en veel anderen om me heen ook zie maken.

Succes in ieder geval, het lijkt of je er bijna bent. Het is nu even pijn lijden, maar het is het allemaal waard als je de visa hebt!

En full aan het einde van een woord zo'n beetje altijd met 1 l (hopeful, successful) maar meervoud weer wel met 2 ll (hopefully, successfully)
Wellicht ook bekend maar ook zo'n instinker om dat het hoopvol als snel klinkt als hopefull

Als het gaat om veelvoorkomende fouten: koop het boekje Common mistakes at Ielts Advanced.. and how to avoid them. Uitgegeven door Cambridge, author: Julie Moore. Heeft 30 korte hoofdstukjes met elke 3 hoofdstukken een testje. Je bent er zo door maar is heel nuttig. hs 12 t/m 15 gaat over bescrhijven van trends en grafieken, voor de Academic Ielts test erg handig. ISBN 9780521692472 (ik heb de 8ste druk uit 2012). Succes!

Back