Even voorstellen Stijn en Aranka

Het is al een tijdje geleden dat ik hier op het forum zat, een kleine update hieronder:
Tijdlijn van onze emigratie:
Januari 2011: eerste contact M2A
Februari 2011: kansberekening door M2A
16 maart 2011: ondertekening contract M2A -> Skilled Sponsored Visa (classe 176)
Maart/april/mei: verzamelen documenten visumaanvraag en doorsturen naar M2A
27 april 2011: VETASSESS formulier ingegeven in computersysteem VETASSESS
25 juni 2011: IELTS test -> beiden geslaagd
Juni 2011: terugsturen van documenten door M2A: gecertificeerde kopieën die niet van waarmerk voorzien zijn, die in juni terug verzonden worden richting Australië
11 juli 2011: door wetswijziging kan beroep maar erkend worden na 3 jaar bewezen ervaring -> betekent voor ons uitstel tot 15 oktober 2011
20 oktober 2011: tweede reis richting Australië
14 november 2011: goedkeuring van M2A van het gevraagde bewijs van 3 jaar ervaring
6 december 2011: uitslag VETASSESS -> negatief
Januari 2012: aanleveren extra bewijsmateriaal aan VETASSESS voor de beroepscategorie -> Reassessment procedure aangevat
23 februari 2012: in behandeling terug bij VETASSESS
15 maart 2012: Reassessment bij VETASSESS terug negatief
22 maart 2012: contact door M2A met VETASSESS
30 maart 2012: Afwijzing door VETASSESS van beroepscategorie -> enige uitweg terug een nieuwe procedure starten bij VETASSESS met dezelfde kosten
12 april 2012: einde contract M2A
Dit is zo beetje ons verhaal van de voorbij 2 jaar. Heen en weer geslingerd worden tussen hoop/vreugde en teleurstelling/verdriet. Vooral het financiële aspect (opnieuw alle kosten moeten maken bij de afwijzing) heeft voor ons de doorslag gegeven (samen met de stress) om niet verder te gaan op dezelfde weg.
Onze droom blijft echter nog bestaan, we willen nog echt proberen om een leven op te bouwen in Australië. Zaterdag 20 oktober 2012 maken we voor de derde maal een reis naar Australië (spijtig genoeg met een return ticket).
Het idee van een Work and Holiday visum speelt ook door ons hoofd, we zijn nog geen 30 jaar (om dan Down Under werk te vinden en op die manier daar te blijven), maar ofdat een haalbare kaart is?
Onze reisavonturen zijn te volgen op www.australianroadtrip.com

Groetjes,
Stijn en Aranka
 
Ja een triest verhaal... Zeker na alle moeite van jullie zijde en de vele acties van M2A bij vetasses (net als bij ons) alleen was het bij ons wel succesvol, om het nog maar eens zuurder te maken...

Hopelijk komt er een soort boomerang effect ;) En komt het via een andere weg alsnog goed! Succes en ik volg je blog!
 
Wat een vervelend verhaald met een nog vervelendere afloop! Kan me voorstellen dat het emotioneel een zware dobber is geweest. Ik zou het gewoon proberen via WHV ik ken genoeg mensen die het zo wel is gelukt, en ook ik zelf had binnen n week een baan waarbij ze mij wilden sponsoren. Dus geef niet op en zoek naar andere kansen!
Heel veel sterkte! En nog veel meer plezier op jullie volgende trip!
 
Goh, wat balen zeg, triest verhaal... Maar hou de moed erin! Ik zou het ook proberen via een WHV, de voors en tegens maar even afwegen. Succes en geniet van de heerlijke vakantie!!
 
Nog maar een keer: erg zuur verhaal. Maar ik sluit me ook bij Yuud aan: Hier op het forum zijn er ook al behoorlijk wat die via een WHV aan een visum zijn gekomen. Gewoon de gok wagen!

Het leven tussen hoop en vrees is misschien nog wel het ergste. Als er maar voortgang in zit, maar het duurt wat langer dan je dacht, is dat nog niet erg zolang je maar vooruit blijft gaan. Ik hoop dat het je lukt!

Succes ermee!
 
Back
Top