Ik heb tegenwoordig een tweede baan bij een solar bedrijf. De reden dat mensen kleinere systemen op het dak hebben is omdat energie maatschappijen een limiet stellen aan hoeveel elektriciteit je terug het net in mag sturen. Dus je hebt wellicht ruimte voor een 20 kilowatt systeem, je mag misschien maar 4 kilowatt het net in sturen. En zonder een manier om zelf die energie op te slaan gooi je al die energie weg.
Veel mensen waar wij mee spreken denken dat je geld bespaart op je energie rekening omdat je dankzij je zonnepanelen geen energie leverancier meer nodig hebt, maar omdat de meeste mensen werken van 9 tot 5 en dus het meeste energie verbruiken op de momenten dat de zonnepanelen niks doen. Daardoor wordt het simpelweg een rekensom: Hoeveel moet je terug aan het netwerk verkopen om je verbruik te compenseren.
In 99% van de gevallen is dat de financieel aantrekkelijker optie dan om een accu pakket aan te schaffen - zelfs als de voorgestelde rebate daarop er komt.
En dan is er nog het hele verhaal van de small-scale technology certificates wat zegt dat je maar subsidie krijgt op x formaat systeem.
Anyways, ik heb de vraag uitstaan of ik iets kan betekenen qua kortingen voor mensen buiten Victoria. Mocht iemand zich aan het oriënteren zijn en interesse hebben, stuur me dan een privé bericht en ik kan zien wat ik kan doen