Er bestaan naar mijn mening geen visa's die je ook maar ergens mee helpen. Australia kan uit meer dan genoeg gelukzoekers kiezen zonder presentjes uit te delen.
Wat sponsort het dan: Het woord Sponsed geeft een verkeerd beeld in zich zelf. Ik zal het uit leggen aan onze situatie:
- Met ons beroep en puntenaantal (55 punten) kwamen we niet in aanmerking voor een visum voor Australia.
- Maar als we ons zouden committeren aan ACT (Canberra) dan kun je dus een State Sponsorship aanvragen voor ACT.
- Jouw commitment voor 2 jaar in de staat geeft je extra punten en trok ons over de 60 punten streep.
- De sponsoring is dus het aantal extra punten in ons geval.
Ik ken jullie visum niet, maar de sponsoring is of:
- het feit dat je überhaupt voor een visum in aanmerking komt
- je krijgt extra punten
- (of beide)
- In ruil moeten jullie je committeren aan een bepaalde regio voor 2 jaar
LET OP: Volgens mij is de 489 tijdelijk. Je zult na 2 jaar een 887 aan moeten vragen lijkt het. De 887 geeft je dan het recht om eeuwig te blijven. Voor een 887 moet je aan kunnen tonen dat je 2 jaar in de region geleefd hebt.
887: You must
- hold an eligible visa (dat zou dan je 489 zijn?)
- have lived for at least 2 years and worked full time for at least 1 year in a specified regional area
- have complied with the conditions of the eligible visa you hold or have held
Al met al een lastig visum traject
P.S. de 489 heeft 2 voor jullie van toepassing vormen. Invited Pathway, Extended Pathway. Ik heb er niet echt ingedoken maar lees je goed in!