Even voorstellen

Brit

New Member
Wij, mijn man 34 en ik 33, zijn inmiddels al een behoorlijk tijdje bezig met ons visum.
Het was de bedoeling dat we naar QLD zouden emigreren ten noorden van de sunshine coast.

In mei 2002 zijn we hiermee begonnen. Vervolgens hebben we het een tijdje stil gelegd en hebben in september 2003 de draad weer opgepakt. Het was de bedoeling dat we op een skilled independent visa zouden gaan. Helaas, in april 2004 werd het vereiste punten totaal verhoogd naar 120 punten. Op dat moment kwamen we niet hoger dan 115 punten.
Na overleg met onze agent hebben we inmiddels een aanvraag lopen voor een skilled state territory nominated independent visum en als alles meezit zullen we dan de eerste 2 jaar in Melbourne (omgeving) gaan wonen en werken.

Afgelopen 8 december is onze aanvraag ingediend. Op 27 januari hebben we de medicals / TBC rontgen / bloedonderzoek gedaan. Momenteel zijn we nog steeds in afwachting van ons case number (al 2 maanden), zodat dr. Baars ons dossier kan doorsturen. Deze worden overigens niet meer aan de patiënt zelf overhandigd/verstuurd.

Ook heb ik geprobeerd om de verklaringen van goed gedrag voor ons beide aan te vragen op het gemeentehuis.
Helaas was dit volgens de medewerker nog niet mogelijk. Hiervoor willen ze het officiele verzoek zien.
Waarna dit ongeveer 2-4 weken duurt.
Dus afwachten maar.

Vandaag ben ik met mijn katten (2) naar de dierenarts geweest om ze te laten chippen en in te laten enten. Waarna ik over 4 weken weer terug moet om bloed af te laten nemen bij ze.

Wanneer we dus precies richting Oz gaan is nog niet geheel duidelijk, maar het zal ongetwijfeld ergens dit jaar zijn.
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest met het voorstellen.

Groeten,

Brit
 
Ook heb ik geprobeerd om de verklaringen van goed gedrag voor ons beide aan te vragen op het gemeentehuis.
Helaas was dit volgens de medewerker nog niet mogelijk. Hiervoor willen ze het officiele verzoek zien.

Dat is raar....volgens mij moet je te allen tijde een VOG kunnen aanvragen. Leerkrachten in het basisonderwijs schijnen dit zelfs ook te moeten doen als ze gaan solliciteren in Nederland. Heb tenminste een kameraad van mij in het basisonderwijs zitten en die moest dat toen ook.....vind het raar dat je daar een officieel verzoek voor moet hebben?

Maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten
 
Ja, wij vonden dit ook erg vreemd, omdat we overal lezen dat er mensen zijn die hun VOG al hebben terwijl ze nog geen verzoek om toezending van de Police Certificates van de DIMIA hebben ontvangen.
Ik heb daarom ook nog een keer naar het gemeentehuis gebeld, maar helaas.
Ook heb ik op de website van justitie gekeken en hier staat inderdaad dat je een verzoek van de instantie/organisatie moet kunnen overleggen.

Vandaag even een teleurstelling verwerken.
Ontving vanmiddag een mailtje van onze agent.
Onze registered migration agent in Oz heeft gisteren contact gehad met de DIMIA hoe het er nu voorstaat.
Ze bevestigen dat ze onze aanvraag hebben, maar willen verder geen commentaar geven.
:oops: :cry: :evil:
Dus nog meer geduld hebben.

Groetjes,

Brit
 
Welkom van mij!

Bij onze visum aanvraag stond zelfs dat als je ging vragen hoe het met je visumaanvraag zat, dit het proces alleen maar zou kunnen vertragen....

Succes!
 
Klopt. Dit stond er bij ons ook bij. Wij hebben dan ook zelf geen contact opgenomen.
Onze agent in Australië heeft contact met hun gehad.
Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar het lijkt mij vanzelfsprekend dat al die agenten regelmatig contact hebben met de DIMIA voor het één of ander en dat ze dan meteen even informeren hoe het met de aanvragen die via hun lopen zit (misschien).
Hopelijk lopen wij hierdoor geen vertraging op.
Nou ja, we zien wel.
 
Dank je. We moeten maar gewoon afwachten.
Geen bericht is goed bericht.
Laten we het daar maar op houden.

Jullie ook allemaal heel veel succes gewenst. Ik weet dat we dat allemaal wel kunnen gebruiken.

Ik begrijp trouwens dat de meesten van jullie richting Brisbane en omgeving vertrekken. Uiteindelijk zullen wij naar 2 jaar omgeving Melbourne waarschijnlijk wederom verhuizen en dan ook richting Brisbane.
Of who knows bevalt het zo goed in Melbourne dat we daar blijven.
Alhoewel ik toch meer het klimaat in de omgeving van Brisbane prefereer.
Is er ook nog iemand die richting Melbourne vertrekt?

Groetjes,

Brit
 
Vandaag ben ik met mijn katten (2) naar de dierenarts geweest om ze te laten chippen en in te laten enten. Waarna ik over 4 weken weer terug moet om bloed af te laten nemen bij ze.

hoi Brit,

Bij wie heb jij je katten laten chippen en inenten?
Kan dat bij elke willekeurige dierenarts?
 
Hoi Robby,

Ik heb de katten gewoon bij onze dierenarts in laten enten en laten chippen.
Het is belangrijk dat de chip uitleesbaar is door Avid, Trovan, Destron of een ander ISO compatible lezer.
De chip die ze bij onze katten gezet hebben is van Virbac (back home).
Onze dierenarts wist er erg veel vanaf en zou voor ons alles regelen. Ook vraagt hij certificaat A en B aan bij de RVV.
Ik heb wel gemerkt dat er maar weinig instanties je hier iets over kunnen vertellen en wat ze weten is erg summier.
Ook heb ik 4 verschillende nrs. van het RVV gebeld geen van allen kon mij verder helpen. Nu heb ik weer een nieuw nummer welke ik nog moet bellen.
Kijk eens op deze site www.aqis.gov.au hier kun je een soort booklet en formulieren terugvinden.

Succes ermee.

Groetjes,

Brit
 
Welkom op het forum Brit.

Bassie zegt"altijd blijven lachen" dus positief blijven !  :up:

Groetjes Sander
 
[quote author=Brit link=topic=1115.msg8737#msg8737 date=1107883515]
Ja, wij vonden dit ook erg vreemd, omdat we overal lezen dat er mensen zijn die hun VOG al hebben terwijl ze nog geen verzoek om toezending van de Police Certificates van de DIMIA hebben ontvangen.
Ik heb daarom ook nog een keer naar het gemeentehuis gebeld, maar helaas.
Ook heb ik op de website van justitie gekeken en hier staat inderdaad dat je een verzoek van de instantie/organisatie moet kunnen overleggen.

Vandaag even een teleurstelling verwerken.
Ontving vanmiddag een mailtje van onze agent.
Onze registered migration agent in Oz heeft gisteren contact gehad met de DIMIA hoe het er nu voorstaat.
Ze bevestigen dat ze onze aanvraag hebben, maar willen verder geen commentaar geven.
:oops: :cry: :evil:
Dus nog meer geduld hebben.

Groetjes,

Brit
[/quote]

hello Brit,

Je moet het formulier aanvragen bij de gemeente dan naar het australische consulaat in den Haag. die zetten er een stempeltje op.  Met het ingevulde formulier naar de gemeente en binnen twee weken heb je antwoord. het document is ook vertaald dus hoef je niets te laten doen. Zo is het bij ons tenminste gegaan.

Verder over dimia moeten wij ook wachten. Ik had begrepen 1 a 2 maanden na ontvangst van de laatste papieren.

Gr

Citavm
 
Hoi hoi!

Welkom op dit forum!! Ik hoop dat jullie je visum snel rond krijgen joh! Veel suc6!

Groetjes Linda
 
Bedankt Citavm,

Het formulier kan ik van internet downloaden. Hebben jullie van tevoren naar Den Haag gebeld om af te spreken of zijn jullie er zo op de bonnefooi heen gegaan?
Bedoel je dat het VOG in het Engels was opgesteld. Had je hier bij de gemeente nog speciaal om gevraagd?
Zal morgen maar even bellen naar het consulaat en dan evt. er naar toe rijden.

Groetjes,

Brit
 
Jullie ook heel veel succes Linda.
Misschien nu alle vakanties weer achter de rug zijn, zit iedereen bij de DIMIA weer vol energie.

Groetjes,

Brit
 
hello Brit,

Je moet het formulier aanvragen bij de gemeente dan naar het australische consulaat in den Haag. die zetten er een stempeltje op.  Met het ingevulde formulier naar de gemeente en binnen twee weken heb je antwoord. het document is ook vertaald dus hoef je niets te laten doen. Zo is het bij ons tenminste gegaan.

Verder over dimia moeten wij ook wachten. Ik had begrepen 1 a 2 maanden na ontvangst van de laatste papieren.

Gr

Citavm

Hoi Citavm,

Heb vandaag geprobeerd om contact te leggen met het consulaat in Den Haag, alleen op geen enkele mogelijke manier krijg je hier iemand aan de telefoon.
Heb wel begrepen dat je voor visum zaken tussen 10:00 en 12:30 uur terecht kunt.
Heb nu maar een emailtje gestuurd.

Groetjes,

Brit
 
hallo brit,

Bij ons vroeg de gemeente ook naar de brief waarin staat dat ze om de vog vragen. Dit hoeft geen originele te zijn.
Dus met deze brief, paspoorten en gedownloadeingevulde papieren naar de gemeente gegaan.
Deze sturen het door naar denhaag en dan heb je het binnen 2-4 weken in huis!
No worries!

Wij gaan ook naar melbourne!

gr Yvonne
 
Hoi Yvonne,

Maar wij hebben nog geen verzoek/brief om de medicals van de DIMIA ontvangen dus welke brief (ook al is het geen originele) moet ik dan meenemen?

Hebben jullie al een visum of hoever zijn jullie?

Groetjes,

Brit
 
Heel vreemd van je police clearance. Ik doe alles via de Schnell procedure, dus downloaden van gegevens van het internet en ik heb helemaal nergens brieven van.
Ik ben naar de site van justitie gegaan, heb daar het formulier voor de aanvraag van een police clearance gedownload en uitgeprint, heb dat waar nodig ingevuld en opgestuurd naar de Ambassade in Den Haag (er wel een enveloppe aan mijzelf geadresseerd bij gedaan) en gevraagd of zij het in wilde vullen. Twee dagen later had ik het retour, ben ermee naar de gemeente gegaan en zij hebben de aanvraag verder verwerkt. Twee weken later lag de police clearance in mijn brievenbus :)
 
Back
Top