Even voorstellen

hallo Brit,

Pas als je het verzoek krijgt van de dimia om je medicals en vog te doen, moet je het gaan aanvragen. Eerder hoeft niet.
Wij hebben 17 jan de bevestiging van aankomst aanvraag, en verzoek van med+vog in 1 gehad. Deze brief moet je dus meenemen naar het gemeentehuis. Tenminste hier in almere!Zij sturen het op naar denhaag enz en die sturen het naar ons op.

gr Yvonne
 
Hoi victoria,

Het is bekend bij ons dat we de medicals en vog pas in moeten sturen na het verzoek van de DIMIA.
Maar de aanvraag van de vog duurt 4 weken. Dus het zou prettiger zijn als we de vog al hebben wanneer de DIMIA er om vraagt, hoeven we geen 4 weken meer te wachten. Tenslotte hebben we onze medicals ook al gedaan dus voor de datum (m.b.t. inreisdatum binnen 1 jaar na afgifte medicals of vog) maakt het niets uit.

Groetjes,

Brit
 
[quote author=Yvonne link=topic=1115.msg8969#msg8969 date=1108191890]
Heel vreemd van je police clearance. Ik doe alles via de Schnell procedure, dus downloaden van gegevens van het internet en ik heb helemaal nergens brieven van.
Ik ben naar de site van justitie gegaan, heb daar het formulier voor de aanvraag van een police clearance gedownload en uitgeprint, heb dat waar nodig ingevuld en opgestuurd naar de Ambassade in Den Haag (er wel een enveloppe aan mijzelf geadresseerd bij gedaan) en gevraagd of zij het in wilde vullen. Twee dagen later had ik het retour, ben ermee naar de gemeente gegaan en zij hebben de aanvraag verder verwerkt. Twee weken later lag de police clearance in mijn brievenbus :)
[/quote]

Hoi Yvonne,

Bedankt voor de tip. Ga meteen aan de slag.

Groetjes,

Brit
 
[quote author=Brit link=topic=1115.msg8897#msg8897 date=1108070409]
Bedankt Citavm,

Het formulier kan ik van internet downloaden. Hebben jullie van tevoren naar Den Haag gebeld om af te spreken of zijn jullie er zo op de bonnefooi heen gegaan?
Bedoel je dat het VOG in het Engels was opgesteld. Had je hier bij de gemeente nog speciaal om gevraagd?
Zal morgen maar even bellen naar het consulaat en dan evt. er naar toe rijden.

Groetjes,

Brit
[/quote]

Nee je hoef geen afspraak te maken in Den Haag. Kijk wel even voor de openingsuren. Het VOG is zowel in het NL als in het Engels. Je hoeft er niet om te vragen, gewoon standaard.

Gr

Citavm
 
Nou, toch nog instellingen die wel snel werken.

Heb afgelopen zondag de aanvraag formulieren voor de VOG opgestuurd naar de Ambassade in Den Haag.

Wat denk je, kreeg ze vandaag al netjes ingevuld, ondertekend en gestempeld retour.

Dus morgen snel naar de gemeente om de aanvraag in te dienen.

Groetjes,

Brit
 
Back
Top