Even voorstellen

Annora

Member
Hi allemaal,

Bij ons kriebelde het ook al een tijdje om naar het buitenland te verhuizen. Na onze reis in december/januari, hebben we de knoop doorgehakt en besloten om helemaal voor Australië te gaan. We zijn nu volop bezig met het regelen van een visum en zien er al erg naar uit om de stap te maken. Zelf werk ik binnen finance en mijn vriend werkt als data scientist. We hopen uiteindelijk aan de slag te kunnen gaan in Sydney.

Tijdens de voorbereidingen was het erg handig om van jullie ervaringen te kunnen leren. En hoe verder we in het proces komen, hoe relevanter het wordt. Daarnaast willen we ook graag iets teruggeven door onze eigen ervaringen te delen (en daar hopelijk andere mensen weer mee kunnen te helpen :) ). Vandaar dat ik nu ook lid ben geworden van het forum.

Zou leuk zijn om de mensen achter de berichtjes beter te leren kennen!

Groetjes,
Annora
 
Hoi Annora,

Welkom op het forum. Mooi om te lezen dat ook jullie door Australië zijn betoverd. Ons verhaal is een beetje het zelfde.
Vanwaar de keuze voor Sydney? En lukt het al een beetje met het uitzoeken welk visum het beste is?

Groet,
Erik
 
Welkom! Met jullie werk lijkt een visum me niet al te moeilijk. Voor welk visum proberen jullie te gaan?
 
Welkom! Als je werkzaam bent in de financieele sektor zijn er eigenlijk maar twee steden waaruit je kan kiezen: Melbourne of Sydney.
 
Als je OZ citizen bent is er binnen de overheid (Canberra) ook nog wel wat met geld en data te doen, maar ja. Geen citizen, geen baan bij de overheid ;)

Welkom en leuk om wat meer te weten. Naar welk visum ben je aan het hengelen? 189?
 
Leuk om al jullie berichtjes te lezen!

We zijn bezig met een 189 visum. We zagen dat de laatste tijd het benodigd aantal punten voor een 189-visum omhoog geschoten is. Daarom gaan we in oktober nog een extra toets maken in Sydney (CCL-NAATI). Als we die halen, zouden we genoeg punten moeten hebben om uitgenodigd te worden :).

Sydney staat nu bovenaan onze lijst, uit praktisch oogpunt (veel financiële industrie) en omdat het een leuke en levendige stad is. Melbourne lijkt ons ook gaaf om te wonen, maar het leek ons verstandig even op 1 plek te concentreren.

Jammer om te lezen van de overheid. Ik was dit wel al een aantal keer tegengekomen bij vacatures (beetje aan het oriënteren ;) ), maar dacht dat het specifiek voor die vacatures was..
 
Sydney staat nu bovenaan onze lijst, uit praktisch oogpunt (veel financiële industrie) en omdat het een leuke en levendige stad is. Melbourne lijkt ons ook gaaf om te wonen, maar het leek ons verstandig even op 1 plek te concentreren.

Herkenbaar. Mijn vriend en ik zijn ook allebei werkzaam in de financiële sector en onze huidige werkgevers hebben ook allebei een kantoor in Sydney. We hopen dan ook om met een overplaatsing naar Sydney te kunnen gaan. Overigens gaan wij voor een Partner Visa, ik ben namelijk Australiër.
 
Jammer om te lezen van de overheid. Ik was dit wel al een aantal keer tegengekomen bij vacatures (beetje aan het oriënteren ;) ), maar dacht dat het specifiek voor die vacatures was..

Nee helaas. Wij wonen in Canberra waar minstens 50% van de banen overheid of bedrijven die voor de overheid werken is. En voor elke baan is citizenship een eis. Deze eis kan wel ge-waivered worden maar dat doet men alleen als je echt iets unieks te bieden hebt voor dat department. Dus ga er niet van uit ;)
 
Herkenbaar. Mijn vriend en ik zijn ook allebei werkzaam in de financiële sector en onze huidige werkgevers hebben ook allebei een kantoor in Sydney. We hopen dan ook om met een overplaatsing naar Sydney te kunnen gaan. Overigens gaan wij voor een Partner Visa, ik ben namelijk Australiër.

Als je Australiër bent, dan maakt dat het proces hopelijk een stuk makkelijker :). Waar wonen jullie nu?
 
Nee helaas. Wij wonen in Canberra waar minstens 50% van de banen overheid of bedrijven die voor de overheid werken is. En voor elke baan is citizenship een eis. Deze eis kan wel ge-waivered worden maar dat doet men alleen als je echt iets unieks te bieden hebt voor dat department. Dus ga er niet van uit ;)

Jammer om te horen. Ben bang dat we niet uniek genoeg zijn :)
 
Als je Australiër bent, dan maakt dat het proces hopelijk een stuk makkelijker :). Waar wonen jullie nu?
Het wachten op een partner visum kan lang duren, maar dat zien we wel. We willen sowieso niet eerder dan juni 2019 die kant op.
Wij wonen nu in Amsterdam. En jullie?
 
Ik ben blij dat de meeste mensen daar wonen ja, houdt het hier lekker rustig :p

idd, laat iedereen maar lekker naar Melbourne en Sydney gaan, en laat het paradijs lekker dunbevolkt :p

Ik hoorde dat een grote hotelketen uit Melbourne toestemming heeft gekregen om een eco resort van 200+ kamers te bouwen op het enige ongerepte stukje Northern Beaches en ons favoriete strand, f*cking bastards!
 
Het wachten op een partner visum kan lang duren, maar dat zien we wel. We willen sowieso niet eerder dan juni 2019 die kant op.
Wij wonen nu in Amsterdam. En jullie?

Hi Erik (@Jagermeester),

De vorige keer gaf je aan dat jullie van plan zijn om juni 2019 te vertrekken. Zijn de plannen nog steeds hetzelfde?
Wij vertrekken in september! :)

Groetjes,
Annora
 


OFX
Back
Top