evisitor 651 foutmelding

Het plan is om van sydney naar Perth te rijden met de wagen in vier weken. We zijn momenteel nog aan het plannen wat we onderweg allemaal willen zien. We willen zeker eerst naar wollongong eens de sfeer opsnuiven. Bram werkt momenteel als electriciën in een staalfabriek en misschien is er in de fabriek daar wel iets te vinden van werk. En van daar naar Canberra. enzovoort. Als de plannen concreter zijn zal ik een post opstellen met de hele reis dan komen er misschien nog leuke tips binnen om te bezoeken.
 
ja maar ga je dan niet haasten? dat was eigenlijk mijn vraag :(
je hebt gelijk hoor, het gaat wel snel dus je kunt niet lang ergens blijven zitten :). Maar ja, het heeft ook wel wat om die afstand af te leggen en het landschap aan je voorbij te zien gaan.
 
We zouden graag een beeld krijgen van verschillende streken in australië als we dan echt de stap wagen om te emigreren dat we misschien al weten waar we terecht willen komen. Ikzelf heb altijd iets met Perth gehad ondanks het feit dat ik er nog nooit geweest ben. Maar misschien veranderd de reis dat wel. En hoelang je waar kan zitten hangt af van hoeveel plaatsen je aandoet he. We vliegen wel terug van Perth naar sydney want een ticket van hier naar sydney en dan apart van perth naar hier komt dubbel zo duur uit.
 
4000km in 4 weken is zo'n beetje onze bovengrens geweest. We hebben wel een 6000 gedaan (vanwege wat cycloon gedoe) maar dat doen we niet (meer) als het niet strikt noodzakelijk is.

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat wij van Perth naar Sydney in een week of 10 gedaan hebben zeg maar (verspreid over 3 reizen). Dat is wel relaxed, zie je ook de gekke niet toeristische dingen enz. Maar ik begrijp dat niet iedereen de tijd/centjes heeft voor zo'n tempo.
 
Ja klopt. Het kan wel, maar waarom zou je dat willen? Hoe kan je een beeld vormen als je als een dolle doorheen raast?
Dat is geen vakantie, dat is een werkreis volgens mij. Zonde van het geld. Oz is al zo duur en dan ga je er ook nog zo mee om....
Ik vind het jammer.
 
Hebben jullie ook al naar visa mogelijkheden gekeken? Omdat het toch een orientatiereis is....?
 
Dat is geen vakantie, dat is een werkreis volgens mij. Zonde van het geld.

Misschien is het ook een werkreis ;) Die pipo's van de BBC (wanted down under) krijgen 1 week en 1 stad te zien om te besluiten of ze willen emigreren... Weet niet wat beter is. 1 week in 1 stad of 4 weken cross country ;)

Wij hadden het geld en de tijd om het op het gemak te doen. Dat heeft ons erg geholpen. Hoe leuk en mooi ik Perth en omgeving ook vind, na 3 bezoeken toch niet bovenaan komen te staan bijvoorbeeld. Toen we een visum kregen voor ACT (waar we nog nooit geweest waren) zijn we een paar weken in NSW/ACT/Vic geweest om die hoek eens te besnuffelen. Maar ik kan begrijpen dat niet iedereen er zo mee om kan gaan al heb ik zelf het idee dat het slagingspercentage wel toeneemt als je die mogelijkheid hebt en het voor ons de jusite manier was.
 
Dat hebben jullie goed gedaan, goed voorbereid, meerdere keren naar plaatsten toe gaan. En dan ook nog een visum krijgen voor ACT waar je nog nooit geweest was, top! Dat is openminded vind ik, bovendien is elke kans er één en jullie hebben die aangegrepen.
Ik moet zeggen persoonlijk maakt het me weinig uit, waar ze me heensturen. Ik vind het wel een leuke hoek, jullie driehoek. Ik weet zeker dat jullie daar je draai gaan vinden. Nu maar snel alles afhandelen hier!
 
We zouden dus gewoon een visitor visa nemen. En ja inderdaad als we nog een paar reizen willen maken dan zitten we weer enkele jaren verder en Yentl wil echt graag aan kinderen beginnen. Maar mij lijkt het beter om eerst de oversteek te maken. En de langste tijd is in perth en omstreken en Adelaide gepland. Als we nog steeds onbeslist zijn na de reis denk ik eraan om een jaar loopbaanonderbreking te nemen en een whv aan te vragen. Werk zekerheid op voorhand zou wel mooi zijn want bram heeft echt een goede en goed betaalde job hier in België.
 
Ik vind het een gave trip die jullie gaan maken! Wij zijn zelf vorig jaar verhuisd van Darwin naar waar we nu wonen in Victoria en zijn ook met de auto gegaan. In 11 dagen van Darwin via oa. Uluru, Adelaide en Great Ocean Road, was zo'n 4500 km volgens mij. Vond het superleuk om het landschap langzaam te zien veranderen.
En tegen Kerst vorig jaar hebben we in een week een deel van NSW bekeken waar we misschien in de toekomst ivm mijn partners werk naartoe gaan verhuizen. Rondje Sydney-Bathurst-Orange-Dubbo-Tamworth-Armidale-Muswellbrook-Sydney. Ik had toch best wel snel een bepaald gevoel bij plaatsen waar ik niet of juist wel zou willlen wonen.

Ik ga dit draadje zeker volgen, ben heel benieuwd hoe jullie trip er uiteindelijk uit gaat zien! Succes met de planning
 
Dus even alles op een rijtje; eerst eens een stukje gaan bekijken of het bevalt, ondertussen even checken of je voor een visum in aanmerking komt en vervolgens een beslissing maken over de toekomst hier of daar?
Het is wel een voordeel dat jullie jong genoeg zijn om het eerst te proberen met een WHV.
Een baan vinden in je vakgebied is wat moeilijk vanwege WHV, tijdelijk en toch vaak bepaalde baantjes (is niet negatief bedoeld)
als het je bevalt tijdens de orientatie zou je kunnen kijken of er een bedrijf is die jullie zou willen sponsoren, zo kun je toch alvast in je vakgebied beginnen.
En dan is skilled independent natuurlijk nog een optie. Mogelijkheden genoeg!
Eerst maar sparen....want 4 weken Oz is wel prijzig op het moment.
 
Ja klopt. Heb antwoord gekregen van immi. Het was blijkbaar toch mijn gewone identiteitskaart die ik moest invullen maar er was een technisch probleem. Ze gaan het oplossen en mij terug contacteren.
Heeft iemand hier trouwens een idee wat een nachtje in een hostel + eten voor 1 dag +/- zou kosten. Heb het voorlopig op 25-35 dollar per dag berekend voor de overnachting en 20 dollar voor het eten. Per persoon.
 
Ja klopt. Heb antwoord gekregen van immi. Het was blijkbaar toch mijn gewone identiteitskaart die ik moest invullen maar er was een technisch probleem. Ze gaan het oplossen en mij terug contacteren.
Heeft iemand hier trouwens een idee wat een nachtje in een hostel + eten voor 1 dag +/- zou kosten. Heb het voorlopig op 25-35 dollar per dag berekend voor de overnachting en 20 dollar voor het eten. Per persoon.

Dat hangt er helemaal af wat je wilt, backpackers hostel hotel etc. Maar ik vind 25 a 35 dollar wat aan de magere kant.

Doe wat moeite en google daar vind je genoeg info.

suk6
 
Back
Top