Explanation of the grading system?

jassian

New Member
Hi hi,

Van wie wilde de universiteit nog meer een "explanation of the grading system"?
Wat stelt dat precies voor?
Mag ik zoiets gewoon zelf schrijven?
Is het genoeg als in mijn vertaling mijn cijfers mee vertaald zijn?

Wie weet er meer over?
Ik heb het ook aan de universiteit gevraagt, maar dat kan nog even duren tot dat ik antwoord
krijg vandaar dacht ik dat het misschien iemand van jullie weet.
(heb net mijn vertalingen binnen en word nu ongeduldig :-D)


:)
Annemarie
 
Ik zal je even via een PM mijn diploma supplement sturen. Hierin staat precies wat je nodig hebt (op de laatste pagina) + een hele uitleg van het hoger onderwijs systeem in Nederland. Je kunt het ook hier vinden, wellicht heeft iemand anders ook nog iets aan de uitleg van het Nederlandse hoger onderwijs systeem.
 
Ik moet helaas het Duitse hebben  :-D :-D :-D

Maar het Nederlandese is misschien ter referentie ook niet verkeerd.
 
[quote author=tinusv link=topic=2167.msg21808#msg21808 date=1122364994]
Je kunt het ook hier vinden, wellicht heeft iemand anders ook nog iets aan de uitleg van het Nederlandse hoger onderwijs systeem.
[/quote]

Holy cow. Zo'n ding moet ik ook meesturen?
Geld dat puur voor je studie of moet dat voor je eh Abitur, hoe heet dat in het Nederlands alweer?
Als je je Grammar School af hebt?  Heb inderdaad wat last van spraakverwarring :wink:

Ik bedoel overigends het Duitse grading system. Maar dat staat misschien ergens op de homepage van de TU München  :-D
 
Hmm. Ik moet toch nog een keer vragen.

Hebben ze voor je grammar school/Gymnasium ook iets nodig?

En moet je voor een niet afgeronde studie (die je ook niet wilt laten herkennen)
ook de hele omschrijving meesturen?
 
Ik weet niet of je zo'n ding moet meesturen. Ik kreeg het gewoon bij mijn diploma. Op de eerst 4 pagina's (die ik eruit heb gehaald) staan mijn persoonlijke gegevens en cijfers.
Ik heb het hele zaakje gewoon naar de universiteit gestuurd, maar ze hadden er niet om gevraagd, ik heb het gewoon gedaan. Het handige was wel dat er in staat dat de taal die aan de TU Delft wordt gebruikt Engels is. Dit heeft me wel een IELTS examen (en 180 euro) uitgespaard!
 
[quote author=tinusv link=topic=2167.msg21839#msg21839 date=1122370148]
Oops dubbelpost... :oops:
[/quote]


:-D Nu weet ik het tenminste zeker.
Thanks!

Ik ga misschien gewoon afwachten wat de VCA (Victorian College of Arts) zegt.
En dat is moeilijk, hoor! Ik zit hier met al mijn papieren en wil ze gewoon afsturen !!
OK, even volhouden.


[quote author=tinusv link=topic=2167.msg21838#msg21838 date=1122369965]
... de taal die aan de TU Delft wordt gebruikt Engels is. Dit heeft me wel een IELTS examen (en 180 euro) uitgespaard!
[/quote]

Dat is handing.
Maar het was ook wel grappig om de IELTS te doen.
De resultaten komen maandag. Ben erg benieuwd.
 
Even een conclusie:

Voor de VCA was het genoeg dat er in de vertaling stond wat mijn cijfers
in het Britsche systeem zouden betekenen. Dat was gewoon ter referentie.

Was dus geen probleem  :-D
 
Back
Top