Expression of Interest 189 visum invitation rounds juli 2017

ozzienic

Member
Nu ik sinds een paar dagen eindelijk mijn Expression of Interest heb kunnen indienen, was ik benieuwd naar de uitslagen van de laatste invitation rounds (12 en 26 juli), omdat dit de eersten van het nieuwe visumjaar 2017/2018. Tot mijn grote teleurstelling zie ik nu dat in deze 2 rondes alleen mensen met meer dan 70 punten een uitnodiging hebben ontvangen; dat is voor het eerst! Voorheen kregen ook mensen met het minimum aantal punten van 60 uitnodigingen. Zijn er meer mensen hier op het forum die op dit moment met hun Expression of Interest hopen op een uitnodiging tot visumaanvraag?

http://www.border.gov.au/WorkinginAustralia/Pages/26-july-2017-round-results.aspx
 
Wij zijn wel aan het wachten op een invitation, maar op dit moment is dit voor een 190. Dus eerst nog de invitation van NSW en daarna pas de visum aanvraag.
 
Misschien wel een idee om deze even terug onder de aandacht te brengen -- zijn er nog mensen die een EOI binnenkort indienen of ingediend hebben? Wij wachten nog op de skills assessment resultaten. Om het wachten wat te verzachten heb ik me met round results opzoekwerk bezig gehouden. Had ik beter niet gedaan misschien lol. Mijn man zijn beroep (industrial engineer) zit nu in een pro rata categorie, en met minder dan 70 punten kom je er tegenwoordig niet in (of met een heel lange wachttijd, intussen al bijna een jaar voor 65 punten and counting). We denken er dus aan om zijn IELTS opnieuw te doen in de hoop dat hij er een 8 voor writing krijgt uitgeperst (en 10 punten meer), maar dat is geen evidentie. State nomination zit er ook niet in voor industrial engineers. En partnerpunten kunnen we in theorie wel halen, maar in de praktijk bots ik op een heel ingewikkelde procedure (als arts -- ik vind allerhande info over registration, maar dat is altijd de hele procedure met job offer -- ik vind niks over enkel een skills assessment zonder registration, en heb ook geen beter antwoord gekregen via immi, noch AHPRA, noch MBA, noch info visumbureau).

Kortom, zelfs al loopt de skills assessment goed (is nog af te wachten uiteraard), dan nog schijnen 65 punten niet langer te volstaan. Tenzij ze natuurlijk een gigantische inhaalbeweging gaan doen, maar aan de magere cijfers van de laatste maanden te zien zullen we daar maar niet te hard op hopen... Iemand die hier een goed zicht op heeft?
 
Hoi Tamarind,

Artsen staan altijd hoog op de wensenlijst. Ik zou het zeker een kans gunnen.
Overigens slecht nieuws dat je man 70 punten nodig heeft. De vraag is dan: hoe graag wil je?

Aan de andere kant: in juli voeren ze altijd veranderingen door, best kans dat er dan een opening komt.

Suc6
 
Misschien wel een idee om deze even terug onder de aandacht te brengen -- zijn er nog mensen die een EOI binnenkort indienen of ingediend hebben? Wij wachten nog op de skills assessment resultaten. Om het wachten wat te verzachten heb ik me met round results opzoekwerk bezig gehouden. Had ik beter niet gedaan misschien lol. Mijn man zijn beroep (industrial engineer) zit nu in een pro rata categorie, en met minder dan 70 punten kom je er tegenwoordig niet in (of met een heel lange wachttijd, intussen al bijna een jaar voor 65 punten and counting). We denken er dus aan om zijn IELTS opnieuw te doen in de hoop dat hij er een 8 voor writing krijgt uitgeperst (en 10 punten meer), maar dat is geen evidentie. State nomination zit er ook niet in voor industrial engineers. En partnerpunten kunnen we in theorie wel halen, maar in de praktijk bots ik op een heel ingewikkelde procedure (als arts -- ik vind allerhande info over registration, maar dat is altijd de hele procedure met job offer -- ik vind niks over enkel een skills assessment zonder registration, en heb ook geen beter antwoord gekregen via immi, noch AHPRA, noch MBA, noch info visumbureau).

Kortom, zelfs al loopt de skills assessment goed (is nog af te wachten uiteraard), dan nog schijnen 65 punten niet langer te volstaan. Tenzij ze natuurlijk een gigantische inhaalbeweging gaan doen, maar aan de magere cijfers van de laatste maanden te zien zullen we daar maar niet te hard op hopen... Iemand die hier een goed zicht op heeft?

Ik heb zelf heel erg veel geluk gehad en heb afgelopen september een invitation to apply ontvangen met 65 punten, de enige maand dit visumjaar dat er voor 65 punten uitnodigingen zijn verstuurd. Meteen m'n visumaanvraag voor 189 ingediend en sindsdien in afwachting (7 maanden and counting)...
 
@HardCore
Ja, ik die hoofdaanvrager word is ons plan B. Ik twijfel wat welke richting ik uit wil, werk als arts of onderzoek/unief, ben er nog niet uit. Mocht het voor mijn man lukken om de aanvraag te doen, dan hoef ik daar niet meteen iets in te beslissen, en kan ik rondkijken wat er qua jobs mogelijk is. Wanneer ik hoofdaanvrager word, moet ik wel een job offer hebben, en dus - althans voorlopig - qua werk iets anders oriënteren. Nu goed, werk zoeken en vinden zal altijd de uitdaging zijn, maar als je dat visum te pakken hebt, is dat altijd prettig natuurlijk. Het wordt even wait-and-see denk ik, om te beginnen in juli.

@ozzienic Goh, wat fijn, echt geluk gehad! Ik zag dat dat inderdaad de laatste keer was dat er nog eens mensen met 65 punten werden uitgenodigd. Ook wel lang wachten, na invitation. Wachten schijnt een keyword te zijn lol.
 
@HardCore
Ja, ik die hoofdaanvrager word is ons plan B. Ik twijfel wat welke richting ik uit wil, werk als arts of onderzoek/unief, ben er nog niet uit. Mocht het voor mijn man lukken om de aanvraag te doen, dan hoef ik daar niet meteen iets in te beslissen, en kan ik rondkijken wat er qua jobs mogelijk is. Wanneer ik hoofdaanvrager word, moet ik wel een job offer hebben, en dus - althans voorlopig - qua werk iets anders oriënteren. Nu goed, werk zoeken en vinden zal altijd de uitdaging zijn, maar als je dat visum te pakken hebt, is dat altijd prettig natuurlijk. Het wordt even wait-and-see denk ik, om te beginnen in juli.

@ozzienic Goh, wat fijn, echt geluk gehad! Ik zag dat dat inderdaad de laatste keer was dat er nog eens mensen met 65 punten werden uitgenodigd. Ook wel lang wachten, na invitation. Wachten schijnt een keyword te zijn lol.

Wij hebben afgelopen februari een EOI ingediend voor een 189 met “maar 65” punten en wachten ook met smart op een uitnodiging, maar met de magere 300 invites per ronde die ze op dit moment maar uitsturen is het onwaarschijnlijk dat we snel iets zullen horen. We hebben ook nog een EOI ingediend voor een 489 Family Sponsored, hopelijk hebben we daar meer kans mee.
Ik weet dat het proces voor artsen heel ingewikkeld is, maar het is misschien wel de moeite om dat verder uit te zoeken. Als je bereid bent om regionaal te gaan wonen zijn er volgens mij best kansen. Ik weet dat een vriend van ons (een Nederlander) GP is in een country town en zij gaan na 14 jaar verhuizen en hij had erg veel moeite om iemand te vinden om zijn praktijk over te nemen, puur omdat mensen het kennelijk te ver van de stad vinden..
Hoe dan ook, veel succes met alles! Wie weet zijn er weer meer kansen na 1 juli, fingers crossed :)
 
@Susanne Ja, het lijkt er voorlopig niet beter op te worden, wij wachten ook op verandering in juli ;). Ik zou wel eens met een paar mensen gaan praten wanneer het echt gaat over jobs, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde, nog te ver weg. Denk dat we sowieso op een stad mikken, als we ook willen verbonden blijven aan een unief, deeltijds of voltijds. En dan zijn de kansen op een job als GP inderdaad beperkter i.v.m. die DWS regels. Maar goed, voorlopig heb ik het gevoel dat dat allemaal stappen zijn die nog lang niet aan de orde zijn. Jullie ook veel succes gewenst in elk geval, met de EOI!
 


OFX
Back
Top