Familie die raar reageert op de emigratie

Jeetje, als ik al die ervaringen zo lees ben ik blij dat het tot nu toe bij ons niet zo is gegaan. In eerste instantie reageerde mijn schoonouders zo van "dat idee waait wel weer over" Stephan heeft altijd gekke ideeen en daar komt in de praktijk niet altijd heel veel van terecht. Maar toen we het visum gingen aanvragen realiseerden ze zich dat het dit keer toch wel serieus is en nog altijd geen negatieve reacties. Tuurlijk vinden ze het niet leuk dat we zo ver weg gaan wonen maar de plannen om voor een tijdje bij ons langs te komen liggen er, ze hebben inmiddels een webcam en ook Stephan's moeder is aan het hyven geslagen! Mijn familie reageerde meteen heel positief. Mijn moeder komt uit Australië, mijn vader heeft bij de marine altijd gevaren en mijn zusje heeft zelf voor 7 maanden daar gewoond. Er woont een groot deel van de familie in Australie. Mijn vader is op zijn werk zelfs al aan het regelen om een paar maanden obetaald verlof te krijgen (we zitten overigens nog lang niet down under.....)
Verder reageerde de meeste van onze vrienden over het algemeen positief en vinden het alleen heel verdrietig dat we zo ver weg gaan. Eigenlijk hebben we tot nu toe nog maar 1 negatieve reactie gekregen van een bevriend stel die niet begreep wat we in Australie moesten, hier in NL hadden we toch ook alles? Laatst waren ze echter helemaal bijgedraaid en vertelden dat Melbourne ze ook wel wat leek want nu kenden ze er in ieder geval al mensen.....
De enige die de struisvogel uithangen zijn de broer van Stephan en zijn vriendin maar dat begint ook al bij te draaien.
Ik hoop echt zo dat het zo blijft, ook als we straks ons vertrek straks dichterbij komt en als we daar zijn! Met al jullie verhalen realiseer ik me echt dat we heel blij mogen zijn met zulke reactie van de familie en vrienden! En wij realiseren ons dat het voor familie ook heel moeilijk is dus we praten er ook heel veel over!

Groetjes, Arina
 
Mijn zus vind het helemaal niets dat wij willen emigreren. Maar voor haar blijf ik echt niet hier  :p
Als we het er eens over hebben, dan zegt ze altijd, dat mijn vriend het toch niet zal doen als het moment daar is, maar zij weet niet hoe mijn vriend zijn thuis mist...en er enorm naar verlangd terug te gaan...dat hij soms emotioneel word van bepaalde beelden van Australie....Laat haar maar lekker in de waan...
Mijn ouders vinden het ook niet heel erg fijn, ze accepteren het wel, maar hun jongste dochter "kwijt" te raken vinden ze niet fijn, wat logisch is..Hun zijn ook de enige factor die het moeilijk zal maken naar Australie te gaan...maar we gaan, dat is zeker, hoe eerder hoe beter....Hoe erg ik mijn ouders ook zal missen..
 
Ja dat viel bij mijn ouders ook niet al te best, we zitten in NZ
en gaan nu naar Australie verhuizen. Dat is dus dichterbij voor hun
en vinden ze ineens heel erg leuk!!  :?
 
Back
Top