Familie Schaap: Bijna vijf jaar in Australie!

Dank jullie wel allemaal, voor jullie lieve woorden. We genieten inderdaad ook heel bewust
van alles en iedereen om ons heen. Het lijkt soms of we nu met andere ogen kijken!

Waar ik wel blij mee ben, is dat de periode van twijfel weer weg is. Zo net na het verkopen
van ons huis, dacht ik: Maak ik nu de goede keuze?
Inmiddels is dat een aantal weken terug, en komt de zin om weg te gaan weer helemaal terug.
Ik denk dat die twijfels er inderdaad bij horen. Het is een grote beslissing, en helemaal zeker
weet je nooit of je de juiste keus maakt. Maar dit is een keus die wij allebei graag maken,
en waar we ook zin in hebben en achter staan.

Voor sommigen schiet het echt erg op he? Heel veel succes alvast hoor!
Wij vliegen over ongeveer drie maanden, dat klinkt ver, maar voelt dichtbij! Heerlijk!

groetjes!

Ha Marja

Wat fijn voor jullie dat ze het gesprek even op wilde schuiven.........dat scheelt toch even een hoop eurootjes!
Ach inpakken.......opruimen.......en weggooien! Bleh. Ik vond het uitpakken veel leuker.  :smile:

My offer still stands! Laat maar weten of je watwilt hebben.

Succes met de laatste (emotionele :cry:) maandjes. 'T komt allemaal goed.

Lieve groetjes

Mariette

Sorry Marjet, voor het late reageren! Had het niet opgemerkt.. :oops:
Bedankt voor je aanbod, ik ga er zeker gebruik van maken, daar stuur
ik je even een PM over, goed?

We zijn inmiddels een stuk verder met inpakken, en het gaat mij inmiddels
beter af  :up:
Over twee maanden gaan we dit huis al uit, het komt toch steeds dichterbij..!
Mijn man heeft uitgerekend hoeveel uren hij nog moet werken, en komt
iedere dag opgewekt terug uit zijn werk..!  :roll:

Ik zou graag wat dingetjes meenemen uit Nederland, waarvan ik weet dat het niet
verkrijgbaar is in Australië , zoals Pardontax en zoethoutthee.
Mag ik dit gewoon in de container doen? En maakt het niet uit hoeveel ik er van mee neem?
Niet dat ik 100 tubes mee wil nemen, maar weten jullie of er een grens aan zit?

Vanmorgen ook nog wat extra lenzenvloeistof meegenomen. Natuurlijk is dat ook in Aus
verkrijgbaar, maar ik vind het prettig om voor de eerste tijd het bij mij te hebben.

Het is hier wisselvallig weer, zo komt de regen met bakken uit de hemel, en nu schijnt het
zonnetje weer volop!

tot later!

[quote author=Marijs link=topic=9525.msg143871#msg143871 date=1248432215]
Het is hier wisselvallig weer, zo komt de regen met bakken uit de hemel, en nu schijnt het
zonnetje weer volop!

tot later!
[/quote]
Da's dan net als hier, alleen is het hier winter  :p

Bart

Hoi Marijs,

Ik weet niet of er een grens aanzit met paradontax en zoethout thee maar misschien kun je het in je koffer kwijt.
Mijn schoonouders hadden vorig jaar met hun vakantie naar nederland een paar potten vegemite voor mijn man in hun handbagage gestopt maar dat konden ze wel inleveren bij de douane. geen vegemite dus. Later toen ze weer thuis waren hebben ze alsnog 2 grote potten van 600gr? opgestuurd.
Van mij hadden ze het mogen houden hoor :wink: Ik hou absoluut niet van dat spul maar mijn man en beide kinderen helaas wel.

Lenzenvloeistof heb ik ook nodig maar dat hebben ze daar ook vast wel. misschien een ander merk. ik gebruik eigenlijk van allerlei merken, net waar ik op dat moment ben neem ik wat mee dus de merken verschillen nogal en de prijzen vaak ook.

Alvast veel succes met inpakken de komende tijd!

Groetjes heidi
groetjes heidi

Daar ben ik weer eens...de zomervakantie is afgelopen, dus weer wat meer tijd
om achter de computer te kruipen!

Inmiddels zijn er heel wat dozen ingepakt, en de kasten worden leger en leger...
Wat zo grappig is, ik mis niets van al die spullen die ik heb ingepakt...! Wat een spullen,
en ik heb al zoveel weggegooid...
Nu wordt het soms wat lastig om dingen in te pakken, wat hebben we nog nodig, en wat
kan er al weg. Maar er komt echt schot in.
Het huis wordt er alleen niet gezelliger op, schilderijtjes van de muren, spulletjes uit de
kasten weg. Maar het helpt wel om afscheid te nemen.
Gek genoeg heb ik weer een periode van twijfel achter de rug. Ik dacht dat ik het allemaal
wel weer op een rijtje had, maar vorige week had ik toch weer een paar 'slechte' dagen.
Gelukkig is dat nu weer achter de rug!

verder weinig nieuws! Nog een maandje, en dan verlaten we dit huis om naar onze vakantie-
woning te gaan. Daar kijk ik eerlijk gezegd wel naar uit. Dan is alles klaar, en kunnen we rustig
afscheid nemen.
tot later!

Marja

Tussen de bedrijven door zijn we ook begonnen met het maken van een eigen website  :shock:
nooit gedacht dat ik mij daar nog eens mee bezig zou houden!
Maar het is leuk om te doen...! Dat had ik echt niet verwacht.
Zodra hij een beetje toonbaar is, zal ik de link hier neer zetten.

Vanmorgen is IJsbrand naar de milieustraat gereden, met allerlei overtollig
afval/takken/grof vuil, dat ruimt weer lekker op.

En ik...ik ga weer een doosje vullen!

Mag helemaal niet mopperen, want heb afgelopen heerlijk genoten van een weekendje
Zwaluwhoeve met mijn lieve vriendin, en vertoef aanstaand weekend in Volendam met
een andere lieve vriendin!
Dus...aan de slag... :smile:

groetjes,

Marja

Dit wordt voorlopig mijn laatste berichtje, vanaf morgen (oftewel: vanmiddag...) wonen we in onze tijdelijke woning, waar (jammer genoeg) geen internet is.
Alles is ingepakt, en tussen acht uur en half negen komen de verhuizers de meubels en dozen ophalen.

A.s. zaterdag geven we (na een hardloopwedstrijd hier in het dorp) een afscheidsborrel, en eten we daarna een hapje met onze ouders en broers en zussen.
Daarna heerlijk twee weken (bijna) niets. Daar kan ik nu naar uitkijken!

Hartelijke groeten, en tot half oktober!

groetjes,
Marja

Succes met je afscheidsfeestjes Marja!
Leuk dat je een website hebt gemaakt, vooral voor ons ,die nog hier wonen is het erg leuk om iemand te kunnen volgen.
Geniet nog van je laatste weken hier en dan een hele goede vlucht  :up:

Tot horens vanuit down under  :smile:

Groetjes Ingrid

Hoi!

Nee...nog niet geland! Maar...we zijn wel aardig op weg. We zijn nu aan het wachten op Kuala Lumpur op het vliegtuig naar Sydney, en laat hier nu draadloos internet beschikbaar zijn!
Ik ga volgende week proberen alles rustig terug te lezen, want had inmiddels zes pagina's ongelezen berichten...het forum staat niet stil!  :p

In ieder geval is bij ons de emotionele tijd van afscheid nemen achter de rug, wat was het een mooie, bijzondere en waardevolle tijd. Dat alleen al had ik niet willen missen!

Vanavond rond acht uur landen we in Sydney, en we blijven de eerste drie nachten in een hotel. Daarna gaan we verder op pad!

tot horens,

Marja en familie

Hallo allemaal,

we zijn er hoor!
Vorige week woensdag zijn we in Sydney aangekomen, en zijn nu inmiddels in Mollymook.
We hebben een leuk huurhuis voor de eerste zes weken, en hebben morgen een afspraak
bij de makelaar voor een permanente woning.
Het is leuk kom al deze dingen uit te zoeken, morgen gaan ook de jongens voor het eerst
naar school, we hebben vanmiddag uniformen gepast...!

We hebben nog geen vaste internetverbinding, dus ik hou het even kort.
volgende keer meer nieuws, bedankt voor al jullie gelukwensen!

Marja en fam.

Hallo Schaapjes,

Spannend hoor, veel plezier en succes met alles uitzoeken en organiseren!
Hou ons op de hoogte!

groeten,
Laurens

Hier (eindelijk) een kleine update!
We zijn inmiddels drie maanden in Australie, en hebben aardig onze draai gevonden. We hebben een leuk ongemeubileerd huis gevonden in een rustig straatje in Mollymook. De tuin voor de jongens is heerlijk, en IJsbrand heeft zich uitgeleefd met palen en netten, en zo een heus klimparadijs voor de jongens (en meisje!) gemaakt! Het is onvoorstelbaar hoe snel je went aan de ruimte om je heen. Ik denk dat ik mij een apelazer schrik als ik weer terug in onze oude straat in Nederland loop!
De jongens doen het goed op school, en hebben nu zomervakantie. Vooral de oudste (9) spreekt al een aardig woordje Engels, en kan een heuse conversatie houden.
Sinds een paar weken beschikken we weer over het internet, dat was wel een heel fijn moment!
En zo is iedere dag weer een nieuw feest. Natuurlijk missen we de vrienden en familie, het zou raar zijn als dat niet zo was.
Maar er valt hier nog zoveel te ontdekken! We krijgen nu weer een beetje de rust om leuke dingen te ondernemen, en zien de toekomst zonnig tegemoet.
Het was best even heel druk in het begin, maar we hadden geen tegenslagen, waardoor alles eigenlijk achteraf ook weer meeviel!
Waar ik ook erg blij mee ben, is dat we zonder testen/afrijden onze rijbewijzen konden omzetten naar Australische. Daar zag ik van te voren best tegenop, maar ik had ergens gelezen dat Nederland een uitzondering is (met nog een fiks aantal andere landen) op de regel om opnieuw af te rijden. Okee, nu is dat afrijden niet hetzelfde als in Nederland, maar ik was er toch heel erg blij mee!

Er zijn een aantal dingetjes gebroken tijdens het transport, en daar zijn we nu mee in onderhandeling met het verhuisbedrijf. Overigens alle lof voor verhuisbedrijf Tipker uit Voorschoten. Hihi, hoewel we nu natuurlijk nog even moeten afwachten wat er uit het verzekeringsverhaal komt! :)

tot later,

Marja

Leuk om weer iets van jullie te horen Marja. Klinkt allemaal heel erg goed. Wat fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.

Geniet ervan! :up:

Back