afterbang
XPdite Sponsor
Ja, nee, dat klopt wel. Maar... op een 407 mag ik natuurlijk maar 20 uur werken per week, tenzij ik vanuit Nederland factureer... Of zo... Moet het dus even goed uitzoeken, want anders dan factureer ik nu vanuit Nederland en als de 482 komt vanuit Oz... Denk niet dat ze daar heel blij van worden....
En als die gebakjes nou even opschieten. Ik zou om 10 uur NL tijd gebeld worden, ondertussen is het al 20 voor vijf hier....
OK....
1. Als je hier een sole trader bent, maar 100% voor een NL bedrijf werkt. Geldt die 20 uur regel dan wel? Die 20 uur regel is er om er voor te zorgen dat jij niet het brood uit de mond van een local stoot. Maar dat doe je niet als al je werk gefactureerd wordt naar NL. Dus even nakijken of dit wel echt geld voor werken voor de NL toko op een 407.
2. Als je in NL een BV opzet en daarvanuit factureert en dan je zelf salaris betaald vanuit die BV is alles zeker OK. Alleen die BV opzetten kost uiteraard iets. Je moet in NL een directeur hebben. Dat kan één van je ouders zijn bijvoorbeeld, of iemand anders die je 100% vertrouwd. Daarnaast is het slim om er wel voor te zorgen dat de BV nul euro overheeft aan eind fin. jaar. Anders betaal je 20% over dat bedrag, en als je het overmaakt als salaris naar OZ, nogmaals belasting hier. Normaliter betaal je geen belasting in NL, en alles hier.
Ik kan je de accountant wel doorgeven die N in Nederland nog gebruikt. Die administreren constructie 2 voor haar.