Fiets kopen in Oz

Heel even gegoogled, zag dat een omafiets met versnellingen 1750 dollar kost... Made in Holland: gazelle, dus ik neem aan dat Hollandse maten en onderdelen verkrijgbaar zijn.
 
Toen we op vakantie in NL ware, zagen we de nieuwste rage: de bakfietsen.
Dat is wel erg handig, een grote bak voorop voor de boodschappen en/of de kids. http://bakfiets.nl/eng/models_cargo_bike_long.php
 
Nee hoor, hier in Mackay rijdt een nederlandse familie met zo'n bakfiets.
Veel bekijks natuurlijk, weet niet of ze al een keer aangehouden zijn, waarschijnlijk weten ze niet wat ze doen moeten en rijden maar gewoon door.

Groetjes Johan
 
Heel even gegoogled, zag dat een omafiets met versnellingen 1750 dollar kost... Made in Holland: gazelle, dus ik neem aan dat Hollandse maten en onderdelen verkrijgbaar zijn.


Dat klink als een leuke handel.... :smile:
 
Wat een interessant onderwerp. Een dilemma waar wij ook voor staan. Zijn er dingen veranderd op het gebied van verkrijgbaarheid van bepaalde fietsen? De laatste reactie was 7 jaar geleden zie ik dus vandaar
 
Hier in Canberra (wat een fietsstad is) zijn er ruim voldoende fietswinkels met een ruim aanbod, van allerlei fietsen van hipster tot racefiets.
 
Gisteren een fietsenzaak binnen gestapt voor een wiel.
Sloeg bijna stijl achterover toen ik voor de gein vroeg naar carbon wheels.
$1800 per twee. Dat is meer dan dat ik voor mijn fiets betaald heb.
 
Gisteren een fietsenzaak binnen gestapt voor een wiel.
Sloeg bijna stijl achterover toen ik voor de gein vroeg naar carbon wheels.
$1800 per twee. Dat is meer dan dat ik voor mijn fiets betaald heb.

Dat is niet duur :p Carbon wheels zijn ook in Europa en de US onbetaalbaar...
 
Ik heb mijn vouwfiets gewoon meegenomen. Of ik passende fietsbanden kan vinden weet ik zo even niet, maar eerder deze week weer de fiets in de kofferbak gelegd en naar een mooi fietsplekje gereden.
 
Ik heb mijn vouwfiets gewoon meegenomen. Of ik passende fietsbanden kan vinden weet ik zo even niet, maar eerder deze week weer de fiets in de kofferbak gelegd en naar een mooi fietsplekje gereden.

Ben wel benieuwd naar de gezichtsuitdrukking van de Australiërs bij het zien van de vouwfiets
 
Ben wel benieuwd naar de gezichtsuitdrukking van de Australiërs bij het zien van de vouwfiets
Het is niet een fiets met die idioot kleine bandjes. Met 20 inch - 7speed is het een redelijke fiets waarmee je goed kan fietsen, maar die lange zadelpen blijft toch vreemd. :)
 
Back
Top