Wimmel
Account Inactief (eigen verzoek)
Deze calculator klopt precies op de cent na http://www.paycalculator.com.au/
Niet meer dan een (1) ton per bank rekening.
Ik heb geld op 3 rekeningen bij de ANZ en 3 rekening bij de Rabobank in Nederland. De bank keuze met de meeste rente lijkt me het beste. Zwitserland is een slechte keuze want de economie is te stabiel en heeft daarom lage rente.
De rest weet ik niet veel op te antwoorden, want ik beleg niet en heb geen levens verzekering en belasting kom je toch niet onderuit. Het wordt allemaal netjes geregeld hier zoals in NL met de belasting aangifte, zeer eenvoudig en voor paar tientjes kun je iemand inhuren die het voor je doet.
Is dat voor het deposito-garantiestelsel dat je dat van die ton zegt? Want dat is dus niet 1 ton per bankrekening, maar per financiële instelling. Het garantiestelsel voor Nederland en een groot deel van Europa garandeert dus 100.000 per financiële instelling. Voor Australie ligt het op dit moment op $250.000 (http://www.guaranteescheme.gov.au/qa/deposits.html) per financiële instelling.
Als je met jouw geld bij ANZ boven de 250.000 komt en bij Rabobank boven de 100.000 dan is dat dus niet erg handig.
Hanne,
Er bestaan vele draadjes over dit onderwerp. Ga via de zoekmachine , dan vind je veel.
Ik begrijp niet dat je zomaar maandelijks een bedrag krijgt van de belastingdienst.
Of bedoel je dat je AOW en pensioen gestort worden? Dat gaat via de Sociale Verzekeringsbank en niet via de belastingdienst.
Hoe weet de belastingdienst je banknummer als je nooit om deze bedragen hebt gevraagd.
Je betaalt belasting waar je residentie hebt, dus gewoon waar je minstens 180 dagen per jaar woont.
Je kunt 25 procent aftrekken van je AOW/pensioen in NL en moet dus 75 percent van het inkomen per 30 juni jaarlijks opgeven in OZ als je daar woont. Daarover betaal je belasting.
De belastingdienst verstrekt per jaar een koers welke je kunt gebruiken. Je kunt kosten van het overmaken aftrekken, dus het gaat over het netto bedrag uit NL. Gewoon ff de belastingdienst bellen of heengaan.
Als je een permanente resident bent in OZ dan kun je via Centrelink aanvullende pensioen krijgen als je beneden een bepaald minimum zit.
Als je persoonlijk inkomen minder is dan AUD 18,200.- dan betaal je helemaal geen belasting. Vanaf dat bedrag begint het schijven tarief.
Cheers
Jan
Hopelijk zitten we aan het begin van 2007 in Amerika, dat de huizen markt compleet gaat in storen, zodat ik over 3-5 jaar goedkoop kan investeren in Australie.\