Volgens mij moet je beloven dat je de partner sponsort, zeker voor die periode omdat je geen uitkering kunt krijgen. Maar het is niet nodig dat je aantoont dat je het geld nu hebt. Het staat in ieder geval nergens, en ik meen me te herinneren dat toen ik een half jaar geleden dit ging uitzoeken, dat er een bericht stond dat ze dat onlangs hadden afgeschaft. Er wordt in form 40sp wel gevraagd naar de woning die je voor de ander gaat verschaffen, waarvoor er hier op de site de tip stond dat je dat kunt vragen of een familielid kan verklaren dat je bij ze mag verblijven als het niet lukt, of dat je kunt aantonen dat je met je spaargeld voor een bepaalde tijd kunt huren.
(Het lijkt me ook logisch dat je het niet per se hoeft aan te tonen, want: als jij wel werk vind en hij niet, dan kan jij iedereen ook onderhouden, en stel dat het echt niet wil lukken met een baan, dan moeten jullie toch weg en Australie heeft geen verlies geleden.)
Ik bedenk me net wel dat het anders zou kunnen zijn met kinderen maar dat weet ik niet.