Gary, Inge & Animals

Inge

Member
Gisteren zijn we naar de DA geweest met 3 honden en 2 katten :roll:Allemaal rabies gehad en 2 honden hadden al een chip dus de andere heeft er een gekregen en de katten ook. Nu over een maand ofzo terugkomen voor het bloedonderzoek. Zo...dat is maar vast in gang gezet :up:

Hoi Inge! Ja, das een heel gedoe hé, het is makkelijker om zélf te emigreren dan om je diertjes mee te nemen! Veel succes ermee! En als je vragen hebt, er is al erg veel geschreven op het forum over AQIS en zo hoor, gewoon effe 'searchen' of vragen!  :up:

Sara

Hoi Inge,

Wij zijn gisteren ook met onze kat langsgeweest. Gisterenavond de bijbehorende documentatie voor de eerste keer doorgelezen. Er komt nog heel wat bij kijken. Heb je al gezocht naar een vliegmaatschappij voor je dieren?

groeten, Wilco.

HI Inge,
Laat het maar gewoon op je afkomen.
Wij maakten ons het meeste zorgen over onze twee honden
en dit ging nog het gemakkelijkst van het hele proces.
Ze liggen nu lekker aan mijn voeten in de de Perth zon
te doezelen. Veel succes. Als je vragen hebt....

[quote author=Wicky link=topic=4173.msg51993#msg51993 date=1142461950]
Hoi Inge,

Wij zijn gisteren ook met onze kat langsgeweest. Gisterenavond de bijbehorende documentatie voor de eerste keer doorgelezen. Er komt nog heel wat bij kijken. Heb je al gezocht naar een vliegmaatschappij voor je dieren?

groeten, Wilco.
[/quote]

Nee we hebben nog geen vliegmaatschappij gezocht. Doe het stap voor stap...

[quote author=shelley2 link=topic=4173.msg52003#msg52003 date=1142485576]
HI Inge,

Ze liggen nu lekker aan mijn voeten in de de Perth zon
te doezelen.
[/quote]

En dit geeft me "kracht" om door te zetten. Heerlijk moet dat zijn. Het is voor mij altijd een voorwaarde geweest dat mijn binnendieren meegaan. We laten nu 1 kat achter die rond de 12 is. Zij is ook een erge eenling en hangt niet echt aan ons. Die andere 2 wel.

Het was dus wel raar want ik heb het hele lijstje van AQIS bij de hand en daar staan die bloedonderzoeken ook in. De info die de DA had stond in dat dat niet meer hoefde :roll: Zij gaat nu uitzoeken hoe het nu precies allemaal zit. De info die ik heb is van febr. 06 dus mag er wel van uit gaan dat dat de goede is.

Wees er maar zeker van dat er veel onderzoeken en testen aan te pas komen, én een maand quarantaine...ze zijn streng in Oz!  :up:

Sara

Inge
Alles wat AQIS voorschrijft daar zou ik me ook aan houden, tenslotte zijn
hun degene die alles gaan goedkeuren.
Er staat op de Immi.gov ook een stappenplan dit is erg handig.
Denk er vooral aan op tijd de vergunningen aan te vragen, kan je nu al
doen, in canberra,+61 262724454, deze kunnen ook heel veel vragen
oplossen als je die zou hebben, ze zijn heel aardig en geduldig.
Verder, heel belangrijk moet je op tijd kennels reserveren van het
quarantaine station en liefst niet een week van te voren want deze
zitten vaak weken van te voren vol. Ze hebben liever dat je een ''ongeveer''
datum doorgeeft dan dat ze moeten zeggen dat ze geen plaats meer
hebben.
En in de buurt van Schiphol zit een bedrijf dat alles regelt voor je
trouwe baasjes DTC genaamd telnr 0031 206531776. Deze kunnen
zelfs de beestjes ophalen aan huis. Wij hadden hier geen klachten over
is allemaal goed gegaan. Ze hadden een rechtstreekse vlucht en konden
's morgens meteen door quarantaine station opgehaald worden. Dus
weinig stress. Ik weet niet waar jullie naartoe gaan maar als je het
telefoonnr van Byford bij Perth moet hebben en meer info just ask.
Ons oudste baasje was zelfs al 12 en hij is hier echt een tweede leven
begonnen, zelfs de honden merken dat het hier prettiger leven is.
Groetje Sabine

De DA heeft me net terug gebeld en zij heeft nu ook het AQIS formulier. Ze twijfelt nu alleen of zij een officiele DA zijn en gaat nog even navragen waar we anders naartoe moeten voor het bloedonderzoek. (de rest kunnen zij wel gewoon doen toch?) Is die officiele DA soms van het RVV...en zo ja..zitten die door heel nederland of alleen bij Schiphol?

Elke dierarts mag de vaccinaties en zo geven, elke Nlse en Belgische dierenarts is 'goedgekeurd' door de regering

MAAR

de papieren invullen en zo, dat moet een Government vet doen en bij ons zitten die in het Federaal Voedselagentschap....dus eff navragen wie dat in Nl moet doen ....

Sara

Hi Inge
Je kunt inderdaad bellen naar RVV voor een dierenarts in
de buurt en meestal gaat het alleen maar om een dierenarts met een ordernr.
En de meeste hebben dat, dit betekend dat ze dieren mogen exporteren. Elke
dierenarts weet dit ook van zichzelf.
Maar misschien ken je wel iemand die naar de hondenschool gaat voor politie
honden, deze doen regelmatig honden exporteren en die weten je direct een
dierenarts in de buurt te noemen die alles voor je in orde kan maken.
Het bloedonderzoek moet trouwens toch door Pasteur gekeurd worden en die
is er maar 1 waar de dierenarts het naartoe moet sturen. Dus maak je niet
ongerust.

ben al de hele dag iin een huil stemming. Vanmiddag worden onze 2 schapen opgehaald. Ze gaan naar een ontzettend goed gezin waar ze ook bij mensen thuis komen in de "tuin". We gaan nog niet weg maar waren wel aan het rondkijken af en toe of iemand op zoek was naar 2 lieve schapen. Deze mensen hadden er ook 2 maar 1 is pas overleden dus ze zochten een nieuw maatje...nu krijgen ze er 2. Onze zijn ontzettende knuffels dus ik ben heel blij dat ze niet ergens in een afgelegen weiland komen maar lekker bij huis maar och...........dit doet wel pijn hoor. Het eerste afscheid nemen is nu heel dichtbij. We kunnen ze gelukkig wel opzoeken nog. Ben wel heel blij dat we ervoor gekozen hebben de honden en katten mee te nemen want als ik daar afscheid van zou moeten nemen  :cry:

De honden en katten hebben vorige week een bloedafname gehad dus nog een paar dagen wachten op de uitslag. Mijn formulieren heb ik ingevuld, mijn written statement gemaakt en als het goed is zijn de statements van mijn schoonouders weer onderweg met de post naar Nederland. Ik heb de internationale huwelijksakte binnen dus het gaat goed....we zijn er nog niet maar wel op de goede weg. Met een week of 2 (als de tuin wat groener is) gaan we de makelaar inschakelen en nu maar hopen dat het huis dan gewild is en dat we daar snel vanaf zijn.

M5: Nieuw topic samengevoegd met het al bestaande topic.

Heb net Dr. Delprat gebeld in Amsterdam en een afspraak gemaakt voor 19 juni. Meteen het OLVG gebeld en daar kan ik om 11.00 uur terecht voor de x-ray en de bloedafname.

Dr. Delprat had het over form 26 om in te vullen maar die zie ik niet meer op de lijst. Moet ik nu 26MP hebben??

Hoi Inge
Ik vind het echt knap dat jullie dit doen. Wij waren toen de tijd bezig met een pup. Maar zodra we zage wat je moet betalen voor de quarantaine en de vlucht. Hebben we heel het Traject afgeblazen :cry: :cry:
Jullie willen dus  5 volwassen dieren mee te nemen... Damn ,.... Petje af voor jullie ik hoop dat alles gaat lukken,
Heel veel succes
Barry & Vanessa

Yep, ook ik heb 5 katten achter gelaten. Handenvol met geld zou het gaan kosten. Heb gelukkig voor allemaal een thuis gevonden. Inmiddels is dat alweer lang geleden, maar het was niet echt leuk!

Nu hebben we hier weer ons deel aan monsters... :-D

Yep...5 volwassen dieren...maar ja...ze horen bij ons en om ze nu te gaan herplaatsen werkt bij mij niet. De buiten dieren dan wel maar dat ligt anders en hier heb ik ook vreselijk veel moeite mee. Ik ga uit van 2000 euro per dier...een boel geld maar ik denk wel dat als we daar eenmaal zijn ik me veel sneller op mijn gemak zal voelen. +dat ik mijn honden en katten gewoon niet achter kan laten. (1 gaat er dan ws naar mijn ouders en als dat niet lukt gaat zij ook alsnog mee) :lol:

We hebben al heel wat spullen verkocht via marktplaats nu en ik denk dat alles wel naar de DA toegaat :roll:

oh gut oh gut.... we hebben form 888 via email naar mijn schoonzus gestuurd in Australie met het verzoek of zij en mijn schoonvader er 1 wil invullen.

Nu belde mijn schoonvader dat mijn zwager er 1 heeft ingevuld en zijn baas :roll:eek:mdat hij dacht dat het geen familielid mocht zijn...........pffffffffff hij heeft er een verhaal bij dat we in zijn huis gezeten hebben ofzo. Het formulier ligt nog op het postkantoor omdat we niet thuis waren vandaag. Nu kan het dus nog een keer want ik ga met dit soort dingen niet liegen...ik ken de beste man (die baas) helemaal niet..

Lief bedoeld maar ze hadden beter even kunnen luisteren naar ons :x

He jak lastig! Kunnen zij in Oz form 888 niet even downloaden? Of stuur je ze vanaf NL op?
Liegen is geen goede zaak, je doet er goed aan om alles zo goed en eerlijk mogelijk in te vullen!

Succes en ik hoop dat er niet meer vertraging optreedt!

Groetjes Lin

Edit: sorry ik lees nu dat je ze gemaild hebt...  :blond:

we hebben ze inderdaad expres gemaild omdat ze dan alleen dat formulier hebben. Op zich hebben we nog even hoor. Ik heb op 19 juni een afspraak staan voor mijn medicals :lol:

Hi Inge

Is niet gemakkelijk als je afscheid moet nemen van je beestjes he? Wij hadden ook twee geitjes die we hebben achter gelaten, maar nu een half jaar later krijgen we filmpjes opgestuurd dat er eentje mamma is geworden van twee ukkies. Dus op deze manier hebben we er toch nog veel plezier van. Hoop dat jij dat ook zal hebben veel succes. Wij hebben trouwens ook twee honden meegenomen en eentje is ook al 12 maar hij is hier echt een tweede leven begonnen.

Back