Gary, Inge & Animals

yep...afscheid nemen van de dieren vind ik in veel gevallen stukken erger dan afscheid nemen straks van menig familielid :-D

Gisteravond mijn nieuwe paspoort opgehaald, was nog tot oktober geldig maar dan heb je straks weer een ander nummer dus nu alvast maar een nieuwe. Het 888 form is binnen en is op zich goed..wat ze alleen niet begrepen is dat ik er 2 moet hebben...van 2 aparte personen. Dat verhaal ging over de witness maar die hoef ik op zich niet te kennen. Dus als het goed is is brief 2 in de maak en komt dan deze kant weer op :)

Hoi Inge,

Ook wij hebben een lief beest achter moeten laten in Nederland, onze lieve poes Non. Dat was voor mij het allermoeilijkste afscheid dat ik moest nemen. Non leeft inmiddels niet meer, ze is drie maanden na ons vertrek overleden aan een hartstilstand. Het beestje was ook al 14,5 jaar.

Sterkte en succes met alles.

Erna

Ja... en ook wij hebben 2 katten laten verhuizen. We hadden 1 heel bange poes en een kater die alles durfde. Op zich kon Norris ook wel mee, maar Luna zou het echt heel erg gaan vinden. Ik wilde ook niet dat ze uit elkaar gehaald zouden worden, dus nu wonen ze bij een vriendin van ons en het gaat goed met ze! we hebben ze pas geleden nog gezien en we kunnen altijd bij haar op bezoek als we dat willen :) Voor ons was het een goede oplossing, maar het deed erg veel pijn. De eerste paar dagen kon ik alleen maar huilen en leek ik maar niet te wennen aan de leegte thuis.

Nu doen we beiden vrijwilligerswerk in het dierenasiel en de eerste kittens komen al weer binnen. Er zijn daar katten genoeg die behoefte hebben aan verzorging en een knuffel.

Het zal inderdaad best prijzig worden om ze mee te nemen, maar volgens mij kost het voor een kat geen 2000 euro hoor. Ik had het uitgezocht wat het zou kosten voor onze 2 katten en ik kwam ongeveer uit op 2000 -2500 euro voor 2 katten.

grrrrrrrrrrr heb de officiele rabies uitslag gekregen van de CIDC, er moest een RATTN formulier worden ingevuld en dat samen met de uitslag heb ik nodig om een import permit aan te vragen. Het CIDC vertelde dat de gewone DA het briefje in kon vullen en dan nog een officiele handtekening van het VWA erop en klaar. Dus gister alles verstuurd naar Groningen belde vandaag die vrouw. Papieren waren niet goed want onze eigen DA had dat helemaal niet iin moeten vullen en ook had ze de paspoorten nodig van de dieren. Heb de hele week vrij om het huis verkoop klaar te krijgen (vrijdag komt de makelaar) en wij hebben hier geen printer dus zou ik moeten wachten tot maandag om lege papieren  (Rattn) op te sturen. Na even aandringen mocht ik haar die ook mailen (ze komen van de AQIS site) dus dat heb ik maar gedaan. Morgen de paspoorten er achter aan en hoop dat ik het dan begin volgende week heb. Wat een gescharrel allemaal.

Ook vandaag de ambassade in Den Haag gebeld hoe het nu zit met VOG papieren (zon formulier had ik al gekregen op het gemeentehuis). Dit moet ik zelf invullen, opsturen naar Den Haag en daar tekenen ze het dan. Sturen het weer terug en dan moet ik er weer mee naar het gemeentehuis.

Op zich dus best vorderingen allemaal. Nu vrijdag eerst de makelaar afwachten...erg spannend dus.

wow...........dat waren een korte 3 weken. Ben net gebeld door een case officer uit Berlijn en heeft een heel aantal dingen met me doorgenomen. Afspraak voor het interview is op 10 juli om 11.00 uur...................yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ben helemaal beduusd. Had hem nog helemaal niet zo snel verwacht met terugbellen :lol: :lol:

Vorige week maandag met mijn VOG papieren naar het gemeentehuis gegaan en vandaag heb ik hem binnen :up: Geen criminele achtergrond en ik ben "goed gekeurd". Op naar de medicals :)

Proficiat dat je geen crimineel bent hé!  :up:  :wink:

Op naar de volgende stap .... je bent er bijna!!

Sara

Vandaag mijn medicals gehad in Amsterdam en alles ziet er prima uit. Alleen de bloeduitslag weet ik nog niet dat duurt een dag of 5. Yeah.... dat ook weer te pakken.

yeahhhhhhhhhhhhhhh ik heb mijn visum...een permanent residency!!!!

Giser om 11 uur een interview in Berlijn gehad wat ongeveer een half uur duurde. Al mijn evidence kaarten, brieven etc hoefde ze niet eens te zien. Na een uur moesten we terugkomen en kwam de case officer naar beneden met een bigsmile en zegt...je hebt 'm!!!!!!!!!! :-D :-D Aangezien we langer dan 5 jaar getrouwd zijn kreeg ik meteen een permanent ipv temporary. Voor 27 mei 2007 moet ik het land in zijn...maar dat gaat wel lukken :lol:

Geweldig!

:congrats: :cheer: :congrats: :cheer: :congrats: :cheer:

Succes verder :up:.

Geweldig gefeliciteerd, ik weet hoe het voelt  :up:

Top, nou kan je beginnen met het voorbereiden van jullie reis  :-D en die van al jullie dieren.

Nogmaals :congrats:

greetz,
Koen & Katrina

[move][size=18pt]Congratulations!   :) :)[/size][/move]

Gefeliciteerd met je visum Inge, je ziet er echt gelukkig uit  :up:

Veel succes en plezier de komende maanden met alles regelen voor vertrek.

Groetjes,
Susan

he Inge, gefeliciteerd met je visum!!! Een geweldig gevoel moet dat geven!!!

Maar ik heb een vraagje, ik ben nieuw in deze topic en las dat je een spouse visum hebt gekregen. Nou gaat mijn partner ook voor een spouse visum, omdat ik citizin by birth ben. Je hebt een permanent visum gekregen omdat je langer dan 5 jaar getrouwd bent?  Zou dat voor ons dan ook zo werken? Wij zijn al langer dan 12 jaar getrouwd. Of is jouw partner een raszuivere ozzie? Ik woon er al niet meer sinds mijn 6e.
Ben benieuwd naar je reactie, als je nog tijd hebt te reageren :)
Moet je binnen een jaar je visum activeren?

groetjes van Pauline

[quote author=Lilygirl link=topic=4543.msg65457#msg65457 date=1152813065]
Je hebt een permanent visum gekregen omdat je langer dan 5 jaar getrouwd bent?  Zou dat voor ons dan ook zo werken? Wij zijn al langer dan 12 jaar getrouwd. Of is jouw partner een raszuivere ozzie? Ik woon er al niet meer sinds mijn 6e. Ben benieuwd naar je reactie, als je nog tijd hebt te reageren :)
Moet je binnen een jaar je visum activeren?

groetjes van Pauline
[/quote]

Tijd genoeg hoor om te reageren...het huis moet nog verkocht dus we zijn nog niet weg.

Ik kreeg inderdaad een permanent omdat we langer dan 5 jaar getrouwd zijn. Veel van mijn bewijsstukken en fotos zijn dus ook niet ingekeken. .. ze wist genoeg.

Gary is een raszuivere Ozzie ja :-D Hij woont hier in September 11 jaar en heeft gewoon altijd zijn australische paspoort gehouden. Ik weet niet of jij je paspoort nog hebt maar volgens mij gelden dan voor jullie dezelfde regels hoor.

Ik moet voor 24 mei 2007 mijn visum activeren. Iets minder dan een jaar dus maar deze datum hangt af van de datum waarop je je VOG hebt gekregen. (vertelde de case off. ons). Deze heb je met een paar dagen binnen dus als je wat ruimte nodig hebt om te vertrekken zou ik die zo laat mogelijk aanvragen.

Succes met jullie plannen en als je nog vragen hebt............stel ze gerust :wink:

yes...eindelijk weer een stap verder. Vanmiddag de koopovereenkomst getekend dus nog een paar weken spanning of alles financieel rond komt maar de nieuwe eigenaar vertelde al dat we daar niet bang voor hoeven te zijn. Aanvaarding is op 1 februari dus alles komt erg dichtbij nu.

:congrats:
Met de 'voorlopige'verkoop van jullie huis!
Ik hoop voor jullie dat de nieuwe eigenaar alles rond krijgt :up:
En dan kunnen jullie weer verder, alles opzeggen, afscheidfeestjes plannen :roll: :cry: en nog veeeeel meer geregel.

Heel veel succes ik duim met jullie mee :-D

Liefs Eutrice

[quote author=Eutrice link=topic=4543.msg75230#msg75230 date=1163702111]
:congrats:

En dan kunnen jullie weer verder, alles opzeggen, afscheidfeestjes plannen :roll: :cry: en nog veeeeel meer geregel.

Heel veel succes ik duim met jullie mee :-D

Liefs Eutrice
[/quote]

Thanks Eutrice..

precies..het geregel..wanneer de dozen weg? wanneer wij, wanneer de dieren :lol: pfff alles maar stap voor stap doen en bekijken dan wordt het vanzelf 1 februari :-D

Geweldig, gefeliciteerd!!!! :up:
Nu de rest nog!

Heb je het huis lang in de verkoop gehad? Wij gaan ons huis ook binnenkort in de verkoop gooien, ben benieuwd!

groetjes Pauline

Back