Geld omwisselen / overmaken

Lost

Administrator
Een onderwerp dat regelmatig op het forum wordt besproken, betreft het omwisselen en overmaken van geld van / naar het buitenland. Een van de bedrijven die door menig XPdite lid wordt aangeprezen, is OzForex. Een paar maanden geleden heeft OzForex contact met mij opgenomen of een partnerovereenkomst met XPdite tot de mogelijkheden behoort. Ik ben redelijk terughoudend met dit soort zaken maar na het lezen van hun voorwaarden, wil ik in dit geval graag een uitzondering maken. Door een partnerovereenkomst aan te gaan, krijgen XPdite leden hun eerste twee transacties gratis bovenop de gunstige tarieven die ze normaal al rekenen. Naast dit voordeel voor de leden, krijgt XPdite een commissie voor iedere transactie die door XPdite leden wordt gemaakt, wat bij zal dragen om de kosten van de website te drukken. Deze commissie wordt uiteraard niet door OzForex bij de klant in rekening gebracht, dus je betaalt niet meer dan wanneer je direct naar OzForex stapt.

Alhoewel het door de partnerovereenkomst gunstiger is voor leden om zich via XPdite aan te melden bij OzForex, wil ik in het kader van transparantie nogmaals benadrukken dat ook XPdite hier voordeel bij heeft.

Als je geinteresseerd bent en meer wil weten, ga dan naar de volgende pagina:
http://www.xpdite.net/partners/ozforex/

Je kunt gebruik maken van de partnerovereenkomst door op een van de links in bovenstaande pagina te klikken en je aan te melden bij OzForex.
 
Voor ons was ozforex ook gratis. Heeft (had?) volgens mij te maken met de hoogte van het bedrag dat je overmaakt.

Dus ook zonder partnerovereenkomst.
Klopt, maar als je via XPdite met Ozforex in zee gaat, heb je als voordeel dat de eerste twee transacties gratis zijn. Ook als deze transacties onder de $10.000,- zijn. Verder gelden gewoon hun normale, gunstige tarieven (boven de $10.000,- geen fees). Dus als je van plan bent om met Ozforex in zee te gaan, kun je je net zo goed via XPdite aanmelden, dan krijg je in ieder geval de eerste twee transacties zonder fee, ook als je minder dan $10.000,- dollar overmaakt.
 
Hoi,

Ik kan alleen maar beamen dat Ozforex echt goed is, ik ben altijd erg blij geweest met hun service en koersen en vind dat je tbv Xpdite een goede deal gesloten hebt!
Geldt het aanbod ook voor bestaande Xpdite-Ozforex klanten? Blijf natuurlijk wel Nederlandse he ;)

Groet, Fae
 
Geen fees, maar dat betekent nog niet 'geen kosten'.

Dergelijke maatschappijen verdienen aan het verschil tussen hun biedkoers en laatkoers. Een groot verschil zijn dus hoge kosten.
Tip: Kies het liefst voor een maatschappij met lage fees in combinatie met een heel klein bied-laat verschil.

En helemaal super is als je iemand in je kenniskring (collega's of vrienden) hebt die geld de omgekeerde richting wil overboeken. Zo heb ik van een Nederlandse rekening EUR overgemaakt naar de EUR rekening van een collega en hij AUD hier in Australie naar mijn bankrekening. Geen fees en de middenkoers ipv de bied- of laatkoers! Twee blije mensen.
 
Wij maken al enige tijd geld over met ozforex.
Als het bedrag 5000 euro of minder is betaal je 10 euro fees.Daarboven betaal je niks.

Wij maken het geld eerst over naar een Ozforex rekening in Parijs ( in euro's) en Ozforex australie boekt het in dollars naar onze rekening.

Voor je een deal bevestigt krijg je de "consumenten" koers te zien. Je kan een chart openen met wat de koers de afgelopen dagen heeft gedaan.
Ben je niet tevreden met de koers kan je nog even wachten. Ben je wel tevreden ga je verder en bevestig je de deal.

Wij zijn zeer tevreden met deze manier van overmaken en zullen het zeker vaker doen.

Cheers,

Axel
 
Ben bezig met uitzoeken hoe ik onze spaarcentjes (deels) meeneem....Ozforex klinkt goed!
Als simpele verpleegkundige vind ik het wel een beetje eng dat gegoochel met bankrekeningen...ik behoef nog enige geruststelling...iemand?
 
Wij hebben een paar maanden geleden Ozforex gebruikt om geld vanuit Australië over te maken naar Nederland en dat ging prima.

Bij ons ging het via de ING (we hebben hier een ING Direct account), je kon het aanvragen zodat het in je ING "geintegreerd" wordt. Dus als we inloggen op ING kunnen we zo doorklikken naar Ozforex. Onze eerste twee transacties zijn trouwens gratis, geen fees.

Omdat het onze eerste transactie was, werden we na op de confirm knop te klikken direct gebeld door een Ozforex medewerker die even checkte of het allemaal in orde was en zodra we dat bevestigden stond het geld in geloof ik 2 dagen op de Nederlandse rekening. Heel eenvoudig! En zoals hierboven al beschreven werd, krijg je voor je de transactie bevestigd te zien wat de wisselkoers is en dan kun je dus nog kiezen of je wilt doorgaan of liever wacht.
 
Wij hebben ook een paar weken geleden OZFOREX gebruikt, wel een beetje eng je geld overmaken op een Britse bank en dan na 2 dagen op je Aussie rekening te onvangen, maar alles goed gegaan. We werden ook meteen gebeld ter bevestiging. Die optie om te integreren met ING wist ik nog niet. Zal ik eens uitzoeken.

Ook handig zijn de 'alerts' per email of sms als de koers een door jezelf minimum heeft bereikt.

toppie.
 
Hoi,

Dus als ik het een beetje begrijp is de basis:
- Geld overmaken van NL rekening naar Ozforex
- Zij bellen ter bevestiging en tegen welke koers of welke dag
- Zij maken het over naar je OZ rekening
- En dit kost je de 1e 2 keer niks (1 op 1 overgemaakt met de dan geldende koers)

Met internet bankieren zou dit dus zowel vanuit NL als vanuit OZ moeten kunnen.

Heb ik het zo goed begrepen?

Cheers
 
Yup rens, volgens mij klopt het als een bus!

En ze bellen je alleen ter bevestiging als je voor het eerst naar een bepaalde rekening overschrijft. Je wordt dus niet elke keer gebeld.
 
@Kooka: Even ter correctie: je wordt wel iedere keer gebeld! Wij hebben al zeker 10x wat overgemaakt en iedere keer word je gebeld. Pas als je telefonisch hebt bevestigd dat je de deal inderdaad wilt, wordt deze daadwerkelijk uitgevoerd.

@Rens, overigens werkt het rechtstreeks via Ozforex net iets anders. Je geeft in het systeem van OzForex aan 'ja, ik wil kopen tegen die koers, zoveel EUR naar AUD'. Na de confirmatie naar welke rekening dat in Oz overgemaakt gaat worden, wordt je dus gebeld dor OzForex voor een laatste check. Daarna maak je het geld via een SEPA overboeking (is gratis!) over naar de UK en zorgen zij dat het in zo'n 2 dagen in Oz op je rekening staat. Werkt perfect! (behalve dan dat ik er een neus voor heb om het precies op het verkeerde moment te doen....... :wink: ).
Ik heb dit zowel vanuit NL als vanuit Oz meerdere keren gedaan (alleen op letten dat je je telefoonnummer in hun systeem aanpast).

Succes!
Annemarie
 
Dank jullie wel allemaal! Heb er nu wat meer vertrouwen in! Maar....wat is een SEPA overboeking?
Groetjes, Mien
 
Ah ok, ze zeiden dat ze alleen belden bij een eerste overschrijving naar een nieuwe rekening, maar op zich wel goed dat ze elke keer bellen!
afro.gif
 
@Mien: een SEPA overboeking zijn overboekingen binnen Europa zonder kosten. Via een normale buitenland overboeking betaal je altijd kosten, via deze weg niet. Bij ABN kun je SEPA overboeking kiezen in hun overboekingsysteem via internet, geen idee hoe andere banken dat doen maar ze kunnen het zeker! Als je bij de bank vraagt naar een SEPA boeking, kunnen ze je zeker vertellen hoe je dat kunt doen.

Succes!
Annemarie
 
Het verbaast me waarom er nog steeds geen enkele internationale rekening is waarmee u geld kunt overboeken zonder een zware commissie, dit is een zeer vreemde beperking, gezien de vooruitgang van vandaag, zou dit gemakkelijk kunnen worden geïmplementeerd
 
Het verbaast me waarom er nog steeds geen enkele internationale rekening is waarmee u geld kunt overboeken zonder een zware commissie, dit is een zeer vreemde beperking, gezien de vooruitgang van vandaag, zou dit gemakkelijk kunnen worden geïmplementeerd

Mensen staren zich blind op de commissie maar vergeten even de wisselkoersen te vergelijken.
Ik gebruik tegenwoordig Revolut.
  1. Voor bedragen tot AUD9000 per maand wordt er geen commissie berekend, daarboven wel iets maar je kan altijd je account upgraden zodat je ook daarover geen commissie betaald.
  2. De wisselkoersen liggen zeer dicht bij de interbancaire koersen (ik werk zelf in de valuta-handel bij een Aus bank, en kan op onze trading systemen zien dat de Revolut koersen zeer goed zijn)
  3. Je kan stop-loss, limit order en market orders plaatsen voor het omzetten van currencies, inclusief crypto als je dat wilt
  4. Rekeningen kan je openen in elke muntsoort die je wilt, zonder kosten
  5. Je kan gebruik maken van virtuele creditkaarten, of met een nummer dat je maar 1 keer gebruikt. Handig om te betalen via internet.
Ik gebruik het zelf voor mijn maandelijkse overboekingen naar Nederland, alsmede betalingen bij webshops in het buitenland. Ik voorkom hiermee de bank tarieven die de Australische banken in rekening brengen.

Mocht je interesse hebben om het eens uit te proberen, stuur me even een PM want als je je aanmeld krijgen we allebei $50 op onze rekening!
 


OFX
Back
Top