Geld transfer

[quote author=Jan Katers link=topic=4214.msg59999#msg59999 date=1148086396]
Omdat de rente in Oz 5.4-5.6% is en in NL iets van 2%...  :)
[/quote]

rente is een vergoeding voor het risico wat je loopt! Hoewel het leuk klinkt 5 % rente zou je dit ook kunnen zien als een vergoeding voor de inflatie die bij de AUD net iets hoger ligt als bij de euro....In hoeverre dat de komende tijd ook opgaat is moelijk te voorspellen toch zal de euro een stuk stabieler zijn dek ik.

Helaas is ook hier weer het verhaal dat iets voor niets toch weer niet opgaat!

ciao
jasper

weet iemand hoe een valuatarekening van ABN AMRO precies werkt? Ik was gisteren bij een vestiging in Haarlem om zo'n rekening te openen en die dame die mij te woord stond vertelde mij dat je voor het aankopen van dollars, maar ook voor transacties van die dollars naar bijvoorbeeld een Australische bank, steeds naar de bank moet om opdracht te geven. Zij vertelde mij dat dit niet met internet kon. Dit lijkt mij allemaal een beetje omslachtig en ik had de indruk dat zij het product niet helemaal kende. Kan iemand mij verder helpen?

Ik krijg steeds meer het idee dat het geld wat je overmaakt vanuit NL naar OZ de laatste tijd langer dan normaal vastgehouden wordt, zodat de banken er nog wat rente van trekken. De laatste keer bij ons duurde het 8 dagen voordat het geld vanuit NL op onze rekening in OZ stond! Normaal gesproken moet dat in 48 gepiept zijn.

[quote author=Annemiek link=topic=4214.msg132492#msg132492 date=1234920360]
De laatste keer bij ons duurde het 8 dagen voordat het geld vanuit NL op onze rekening in OZ stond! Normaal gesproken moet dat in 48 gepiept zijn.
[/quote]

Dan is het een flinke vooruitgang :happy:

Hoi Mensen,

Ik ben met een soortgelijk iets bezig. Ik heb net een rekening aangevraagd bij de Commonwealth bank en wil daar, zodra papierwerk is afgerond, meteen ongeveer $10000 AUD op storten.
Maar ik lees sommige plaatsen iets over belasting enzo?

Dus ik hoop op een kort en duidelijk antwoord wat voor kosten ik kan verwachten bij ongeveer zo'n bedrag...

Back