Geldigheid visum

oké, dus het oudste document is de richtdatum.
Weet er iemand of je verplicht de police check moet opladen bij het lodgen van het visum?

Je kan de Verklaring Omtrent Gedrag pas aanvragen met een e-mail o.i.d. van de CO omdat anders de VOG aanvraag niet in behandeling wordt genomen.
Eenmaal de VOG ontvangen kan je deze scannen en uploaden op de Immi site, en dus toevoegen aan alle andere documenten die je al in eerste instantie hebt geupload.

In België werkt het anders. Hier kan je een attest goed gedrag en zeden gewoon aanvragen met een mailtje (mits voorleggen van een aantal ID-doc.).
Maar als ik jouw relaas lees, wacht je op de aanvraag van de CO.
Als ik me niet vergis krijg je een CO toegewezen na ongeveer 7 weken na het lodgen van je visa-aanvraag?

We zijn enorm aan het puzzelen met onze planning (eerst nog huis verbouwen en verkopen).
Daarmee dat we moeten uitkijken wanneer we het attest GGZ/VOG laten dateren/indienen.

Idealiter vertrekken we op 1.08 naar Brisbane :)

Dank je voor de info en have fun in Sydney!

Hoever zijn jullie in de aanvraag van het visum? Alles geupload en nu wachten op de CO?
1 augustus is wel heel erg snel of gaat het over 2017?

1 augustus 2017 :)
We zijn aan het wachten op een uitnodiging van NSW.
Bijna alle documenten zijn geupload.

Elke dag mailbox checken ... spannend! :)

Assessment werd na 10 dagen goedgekeurd. Daar hadden we ons niet aan verwacht dat het zo snel zou gaan.
Hopelijk lukt stap 2; de uitnodiging door NSW ook zo vlot :)

We hebben absoluut geen idee of dit lang op zich zal laten wachten, dat kunnen weken of maanden zijn.
Maar zoals ik hier op het forum lees ... geduld is een mooie deugd ;)

Ja dat kan. De eerste 5 jaar na je visum grant kun je het land zo vaak in en uit als je wilt. Daarna kun je alleen terug het land inkomen op een Resident Return Visa (RRV) maar daarvoor moet je 2 jaar in aus zijn geweesr zoals Slatsr aangeeft. Dus stel dat je pas na 4,5 jaar echt setteld, dan kun je de eerste 2 jaar niet het land uit. Houdt daar rekening mee.
@Gwen Weet jij of je in die 2 jaar ook niet voor familiebezoek, dat wil zeggen voor ernstige zieke 1e graads familie of overlijden Australie mag verlaten? Wij hebben nog ruim 3,5 jaar voor de 5 jaar van ons visum voorbij zijn. Maar door ziekte van nabije familie zou onze emigratie nog wel eens op ons kunnen laten wachten.

Subclass 155 Resident Return visa

You might be able to be granted this visa if you:
  • have not spent two of the last five years in Australia as a permanent resident or citizen, but can satisfy the processing officer that you have substantial business, cultural, employment or personal ties of benefit to Australia, and:
    • are lodging while in Australia and can show compelling reasons for any continuous absence from Australia of more than five years;
Subclass 157 Resident Return visa

You might be able to be granted this visa if you:

• have lawfully spent at least one day in the past five years in Australia
  • have spent less than two years in the past five years in Australia

If you have lived in Australia for at least two years of the past five years and are granted a Subclass 155 Resident Return visa it will have a five year travel facility from date of grant.

If you are granted a Subclass 157 visa the travel facility will be for 3 months from date of grant.

Bron: https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/155-

Zoals ik het lees kun je een 157 aanvragen om 'even' heen en weer te vliegen voor (family)business

Toevoeging: Ik kom op andere fora mensen tegen die het zelfs nog iets extremer doen.

- Ze hebben een PR visum maar zijn na activeren niet meer in AU geweest. Ze hebben dus 0 jaar van de 5 jaar in OZ doorgebracht
- Hun PR dreigt te verlopen (wegens goede redenen kunnen ze nog niet vertrekken naar AU)
- Je kunt dan een poging doen om een RRV aan te vragen, deze rekt je uiterste inkomst datum in AU op (max 5 jaar volgens mij)

Ik zou er zelf niet op gokken trouwens en ken zelf ook geen succesvolle verhalen. De goede reden is up to the officer...

Back