Het leek me wel iets om dit bericht in het MSN forum hier te plaatsen. Wie mij kent weet dat ik dit niet zelf heb geschreven, wie mij niet kent weet het nu. Ben wel eens benieuwd wat deze persoon in Australië kan verwachten omdat hij daar over spreekt:
Ik werk me elke dag kapot, om zelf een beetje redelijk leven te kunnen hebben. Echter, sinds korte tijd, heb ik het idee dat ik niet enkeld voor mezelf werk. Mij interesseerd het niet zo veel meer. De politiek en alle mooie praatjes erom heen. Wanneer breekt nu eindelijk die anarchie eens los. Ik weet wel, het klinkt een beetje kinderlijk. Maar ik ben het gewoon echt zat. Ik zeg morgen mijn baan maar op denk ik en ik zie wel wat er dan gebeurt. 1 ding weet ik zeker, ik ben dan geen hard werkende burger meer, en ben dus ook niet meer leeg te plukken. Ik heb immers niets meer om van te plukken. Heb je werk in nederland, dan plukken ze je op alle mogelijke manieren kaal, de communistische staat der nederlanden, of zoiets. Het klinkt misschien allemaal heel erg dom, maar als je sinds de euro al minder hebt, en nu met dat nieuwe zorgstelsel weer minder overhoud van je salaris, dan raak je soms best gefrustreerd. Om over mijn pensioen (over 30jaar) nog maar niet na te denken. Maar als ik over 30 jaar nog steeds geen werk heb, zal er best een instantie zijn waar ik terecht kan, hey dit is nederland !
(ps. ik weet heus dat die instanties enkel kunnen bestaan als er mensen werken!)
Oja, en ik vind dat wethandhavend nederland niet meer een prestatie beleid moet voeren, maar een gericht beleid op basis van misdaad cijfers. Lekker automobilistje pesten, ipv boeven vangen, wel makkelijk verdienen... laat maar ik hou erover op, ben het spuugzat hier in nederland... hmzzz emigreren is ook een optie. Australie lijkt me wel lekker, en ze springen om goed technisch personeel. Nederland vaarwel, ik vind belasting betalen helemaal niet erg, maar de politiek hier is echt de weg kwijt. (Terwijl ze allemaal zo gigantische bak rijden met navigatie systeem.)