General accountant

NatasjaB

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen al voorgesteld in 'even voorstellen' en ben inmiddels in de info over skilled visas gedoken. Het beroep van mijn man (communicatie adviseur) staat niet in de SOL-lijst.

Zelf heb ik sinds 2005 een administratiekantoor, na jaren voor accountantskantoren gewerkt te hebben. Destijds ben ik qua studie tot het diploma Moderne Bedrijfsadministratie gekomen.

Weet iemand van jullie of dit genoeg is voor General Accoutant? Of waar ik deze info zou kunnen vinden?
Bedankt alvast!

Greetz,
Natasja
 
Hoi Natasja,
Pin me er niet op vast, want ik ben geen expert, maar als het goed is zou je via de sol moeten kunnen vinden welke instelling het skills assessment voor general accountant doet. Vaak heeft die instelling ook een website waarop aangegeven wordt aan welke eisen het skills assessment moet voldoen wil je deze succesvol halen. Even googlen leverde dit op: https://www.immi.gov.au/asri/occupations/a/accountant-general.htm. De instelling voor accountants heet dus blijkbaar CPA. Succes!
 
MBA is niet genoeg voor accountant, als gevraagd door de CPA.
Mijn vrouw heeft SPD en zelfs dat alleen was niet genoeg, er zouden een aantal Australische vakken bij gedaan moeten worden.
Dus we zijn maar op mijn papieren gegaan ;-)
Ze werkt trouwens wel als accountant, bij ALCOA, maar dat is nogal een breed begrip geloof ik.

Bart
 
Hallo Bart,

Dank voor je antwoord! Juist doordat accountant in het Engels zo'n ruim begrip is, hoopte ik dat ik door mijn ervaring als assistent-accountant en mijn eigen administratiekantoor zou kwalificeren.
Maar helaas dus. Dan zullen het toch man's papieren moeten worden en dat is alleen nog mogelijk via sponsored visa. Hij wordt over twee maanden namelijk 45 en dan krijgt hij geen punten voor leeftijd meer en komt dan niet aan de 60 punten.

Natasja
 
Hoi Natasja,
Pin me er niet op vast, want ik ben geen expert, maar als het goed is zou je via de sol moeten kunnen vinden welke instelling het skills assessment voor general accountant doet. Vaak heeft die instelling ook een website waarop aangegeven wordt aan welke eisen het skills assessment moet voldoen wil je deze succesvol halen. Even googlen leverde dit op: https://www.immi.gov.au/asri/occupations/a/accountant-general.htm. De instelling voor accountants heet dus blijkbaar CPA. Succes!


remember mensen..........


De SOL lijst is alleen voor de 189 visum.

Voor de 190 geldt de CSOL lijst. ook voor de 489 geldt die.
 
Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen al voorgesteld in 'even voorstellen' en ben inmiddels in de info over skilled visas gedoken. Het beroep van mijn man (communicatie adviseur) staat niet in de SOL-lijst.

Zelf heb ik sinds 2005 een administratiekantoor, na jaren voor accountantskantoren gewerkt te hebben. Destijds ben ik qua studie tot het diploma Moderne Bedrijfsadministratie gekomen.

Weet iemand van jullie of dit genoeg is voor General Accoutant? Of waar ik deze info zou kunnen vinden?
Bedankt alvast!

Greetz,
Natasja

Dit bericht nooit gezien, maar nu deze toch weer actief wordt gemaakt. Ben onlangs in de beroepen gedoken voor accountant. Valt me overigens op dat je voor veel beroepen op de lijst voor een Skilled Independent een bachelor nodig hebt.

Zelf heb ik ook Moderne Bedrijfsadministratie gedaan, maar dit staat bij lange na niet gelijk aan een bachelor. Sterker nog, volgens mij wordt deze opleiding internationaal niet eens erkend.

In de beroepenlijst kun je overigens informatie op detailniveau vinden en daar worden de eisen duidelijk omschreven. Zodoende kwam ik bij bachelor, wat ik nog steeds verwarrend vindt, want in Nederland ben je met een bachelor verre van accountant, maar goed. Je hebt hier minimaal je post HBO AA of executive master RA nodig voor je je accountant mag noemen.
 
Last edited:
Back
Top