Gesolliciteerd en vanuit NL en al gelijk 3 uitnodigingen voor een Skype interview

Zondag heel de dag bezig geweest om voor manlief een resume Australian style te maken, was wel aardig gelukt dacht ik. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en gelijk gesolliciteerd bij een aantal grote schadebedrijven.

Hebben we toch al 3 reactier terug, dat hadden we dus never nooit niet verwacht. In NL is er haast geen werk te vinden door de crisis in het werk van mijn man ( allround schademonteur) en vanuit Australie is de enige uitnodiging nog mooier dan de andere.

Dus we gaan maar Skype gesprekken inplannen, wel moeilijk plannen, want hoe de je het het handigst met het tijdverschil? Geen idee tot hoe laat er gewerkt wordt in Australie, maar we zullen het horen. Zou het dan toch gaan lukken?

Wow, dat is echt super, helemaal voor Australische standaarden omdat je niet vaak (zo snel) een reactie krijgt!

Succes ermee! :up:

Jij vroeg uit bed lijkt me. Dan is het middag in OZ.

Maar mooi dat je reacties krijgt! Top hoor!

Vrijdagochtend om 06.15 het eerste sollicitatie gesprek.Ben benieuwd, manlief is degene die gaat solliciteren. Dus ben benieuwd, vooral wat het bedrijf zelf te vertellen over de procedure, tot nu toe weet ik alleen dat hij een IELTS moet doen.

HOEEEEHAAAAA.

Dat was even slikken vanochtend, het contract wordt oppgestuurd met info en een aanbod voor de baan, als het allemaal lukt willen ze hem met 4 maanden aan het werk hebben.

Canberra here we come, denk ik?

Iemand interesse in een groot appartement in Rozenburg ZH?

Yep, de schade vestigingen van het bedrijf zitten in Belconnen en Greenway. Moet eerlijk bekennen, we hadden niet aan Canberra gedacht, maar wat ik zo hier en daar lees is het wel een leuke stad. Hier in Nederland zou ik noooiiitt in Amsterdam willen wonen, al die drukte, maar volgens mensen die er wonen, valt het in Canberra mee. Natuurlijk vinden zij het de beste stad, met de slimste mensen en de beste uni. Wat ons wel aanspreekt, is dat er verschillende outdoordingen op redelijke afstand liggen. Skieen is niet al te ver weg, we hebben een tip gekregen van de HR manager vanochtend om eens op google naar Jervis Bay te kijken. Ontzettend mooi, hij heeft een paar dingen verteld over hun werkwijze en daar rolde uit, dat ik ook mijn CV kan mailen en dan gaat hij bij zijn netwerk polsen of er voor mij met de tijd ook een leuk baantje te vinden is. Eerste prioriteit zal woonruimte zijn, nadat die van de werkgever verloopt en een school voor de kinderen vinden, daarna zal ik wel eens gaan zoeken naar een baan. Nu gaan we lekker slapen, want het was best vroeg vanochtend om 6 uur.

Ik hoop het Rozenburg is qua oppervlak best klein, we hebben geeneens een stoplicht in het dorp ( geen stadrechten) en ong 14000 inwoners denk ik. Wat ik van veel mensen lees, is dat een suburb vaak op een dorp op zich lijkt. Anders moeten we buiten Canberra kijken, maar dat hangt af van welke vestiging mijn man komt te werken. Als hij in Belconnen gaat weren, gaan we niet in zuid zoeken denk ik. Hij vindt Rotterdam al erg van noord naar zuid of van oost naar west,Canberra is volgens mij groter.

hahaha, je klinkt al als een Canberran: "Nee hoor als ik in Noord werk ga ik echt niet helemaal in Zuid wonen"

Nou, Canberra is gewoon een aantal wijken aan elkaar met over het algemeen goede wegen ertussen of er langs. Niet te vergelijken met welke stad dan ook die ik ooit bezocht heb. Komt omdat ze Canberra 'verzonnen' hebben in plaats van dat het ontstaan is (en er in 'normale' steden dus geen masterplan was om alles goed in te regelen) Ik heb in Rotterdam en Bleiswijk gewoond en ook ik werd leip als ik van Noord naar Zuid moest.

Nu zijn we zelf in December enkele weken in Canberra geweest om het uit te pluizen voor de toekomst. En wij hadden voordat we gingen ook zoiets van: We gaan er wel werken maar echt niet dat we in de stad gaan wonen!
Nou wij zijn om ;) Er zijn zoveel wijken die als een dorp aanvoelen, zelf met knullig supermarktje en al :p Er is ongelofelijk veel groen en ja, op een uurtje of twee de Snowfields, en verder veel wandel en fietsmogelijkheden. In een uurtje of twee max. zitj in Bateman's Bay waar de Kangaroo's over het strand lopen enz. Je zult het er fantastisch vinden ;)

Lees anders ons reisverslag maar van afgelopen December. Loopt zo'n beetje vanaf hier: http://xpdite.net/forum/threads/merry-go-round-to-oz.11553/page-14#post-186773

En de recap vanaf hier: http://xpdite.net/forum/threads/merry-go-round-to-oz.11553/page-17#post-187420

Wat een waanzinnig mooie foto´s Afterbang, fijn om te lezen dat jij Canberra al voor een groot deel uitgeplozen hebt. Had zelf al een beetje op het net zitten kijken en als ik huurhuizen zocht in Belconnen kreeg ik heel veel flats te zien. Dat is niet wat we zoeken, dus dan maar daar om heen zoeken. Heb ook al op een paar andere sites gekeken, waar ook veel Engelsen komen en daar zaten ook wel wijken bij die het niet worden denk ik. Heel veel motorblokken in de voortuin, beetje het idee van Keeping up Appearances maar dan bij Onslow in de voortuin.

Dus nu maar afwachten welke vestiging manlief zou komen en dan daar maar omheen zoeken, kijken wat een pane beater met de ervaring van mijn man verdient en dan eerst de accomodatie van de werkgever afwachten en dan kijken wat we overhouden om te gaan huren.

Gefeliciteerd! Klinkt als: 'appeltje-eitje'. Die Panel-beaters moeten ze wel heel hard nodig hebben als zelfs de ozzies er actief van worden;).
Succes!

Gefeliciteerd! Klinkt als: 'appeltje-eitje'. Die Panel-beaters moeten ze wel heel hard nodig hebben als zelfs de ozzies er actief van worden;).
Succes!
Ja, je weet toch hoe ze hier rijden :mad:
Was gisteren ook een halve meter van "getting rear-ended" af, op de freeway.
Gelukkig stond er een grote 4WD achter me, die ving de schok op :)

Bart

Back