Gesolliciteerd en vanuit NL en al gelijk 3 uitnodigingen voor een Skype interview

Klinkt bekend. Heb soortgelijke verhalen hier al vaker voorbij zien komen. Desalniettemin vreselijk frustrerend als het over jouw toekomst gaat. Succes met geduld opbrengen!

@ Sidonia, dan zal ik vaak vies zijn :up:. Hij heeft in ieder geval laten weten dat hij interstate op pad is en toch nog voor zijn vakantie probeert te reageren.

Heb mezelf ingeschreven op een aantal job sites in OZ en een aantal recruitment agencies aangeschreven of ze iets konden met mijn CV. Kreeg positieve reacties. Echter kunnen ze mij pas helpen als we in OZ zijn.

Dus een grote beer op de weg is nu een soort van klein beertje geworden. Er is werk te vinden in mijn vakgebied, nu is dat niet zo bijzonder. Maar als ik de vacatures lees, zijn die vaak toegespitst op 1 aspect van boekhouden, terwijl ik meer allround ben. Maar het maakt mij niet uit wat ik moet doen, als ik maar kan werken.

Het antwoord is binnen, ze blijven een week accomodatie aanbieden en 4 weken een auto, dus nu zijn onze hersenen aan het kraken, wel doen, niet doen, wel doen, niet doen, wel doen, niet doen, AARRGHHH. Snap nu helemaal dat sommige mensen gek worden van zo'n beslissing. Bij ons ligt het allemaal nog moeilijker, omdat we als ten pound dutchies zouden gaan.

Verkoop van ons appartement gaat nu ook ineens niet door, BUGGER BUGGER BUGGER !@#@$#%^$^&#%@$.

Heb al contact gehad met de bank en die geven al geen toestemming om als expat te gaan, dus denk ik dat ze emigreren helemaal geen goed idee vinden.

Kan wel janken>:D

Hmmm

Die week en auto zijn wel overkomelijk. Je kunt zelf alvast temporary huizen bekijken. En dat weekje huis vannde baas laten schieten en inruilen voor wat langer de auto. Scheelt je een keer verhuizen...

Voor wat betreft de verkoop van je appartment... That's a bloody shame...

En je laatste stukje snap ik niet helemaal?

Omdat wij een huis hebben met een hypotheek erop, willen ze het vaak weten als je van plan bent om er niet meer te wonen. 2 jaar terug heeft manlief een aanbod gehad om voor zijn bedrijf naar Dubai te gaan, voor minimaal 2 jaar. Dat vondt onze bank toen niet zo'n goed idee en melde dat als we het toch zouden doen, ze de hele schuld ( hypotheek) in een keer op konden eisen.

Inderdaad staan er meestal in de voorwaarden van een 'normale' hypotheek dat het voor eigen gebruik is. Maar er zijn uiteraard hypotheken die wel voor onder verhuur is. Dus zou je je hypotheek moeten oversluiten naar een andere bank waar uiteraard kosten en waarschijnlijk een andere hypotheek rente aan verbonden zijn. Maar niets is onmogelijk. Alleen wat meer uitzoeken :)

nee, hoezo? Je hebt een product gekocht (lening) met bepaalde voorwaarden (je woont er zelf in en de bank neemt aan dat je goed voor je eigen huis zorgt). Nu zijn er andere voorwaarden dus heb je een ander product (lening) nodig. Risico is immers groter.

Heb nog eens in de voorwaarden gekeken en kan nergens iets vinden over directe opeising ( lekker Nederlands) behalve wanneer je je hypotheek niet betaald.

Liever laat ik mijn leven niet door de bank leiden, maar ik denk dat onze bank ons wel kan vinden als we toch zouden gaan.

Inmiddels gaan we toch verder met zoeken, we zijn nu nog in onderhandeling met 2 andere werkgevers, dus maar weer afwachten.

Even heel kort door de bocht hoor, maar laat de bank dat lekker doen. Jij kan het niet betalen, gaat failliet, bank is zijn geld kwijt... Wat ik probeer te zeggen is dat jij de eigenaar bent van je huis, de bank heeft slechts een lening verstrekt. Als zij die lening terug willen is dat hun recht, maar het is jouw recht om dat niet terug te kunnen betalen. De bank maakt altijd een afweging en je failliet laten gaan kost ze altijd meer dan je laten emigreren. Zolang jij de hypotheek betaald loopt het niet zo'n vaart.

Ben ik ergens wel met Zwerver eens. In principe kan je ook gewoon 'de boel de boel laten', regelt iemand om de post open te maken en zolang je al je rekeningen betaalt merkt niemand er wat van.

Maar erg praktisch is het allemaal niet. Dan kun je het beter op een akkoordje gooien met een familielid ofzo, is altijd beter dan leegstand. Dan zou ik ook eerder proberen het toch te verkopen tegen gereduceerd tarief, of de emigratie wat proberen te rekken.

Dat akkoordje met een familielid is er al. Onze nicht wil graag op zichzelf gaan wonen, die heeft aangegeven dat ze graag in onze flat wil wonen/ oppassen. Dan zit ze nog dicht bij haar ouders en andere bekende mensen.

Emigratie oprekken wordt moeilijk, ze willen asap hebben. Maar als ze ons twee weken kunnen laten wachten met antwoorden, dan kunnen zij vast ook wel wachten lijkt me.

Weet je, ben eigenlijk wel blij met de antwoorden. Die zaten wel in mijn hoofd, maar ja ben met sommige dingen nooit zo'n bikkel. Weer een grote beer wat een klein beertje is geworden.

De emogratie begint zo toch wel vorm te krijgen ( vind het eigenlijk wel een van de mooiste woorden van het forum emogreren)

We hebben lang gesproken, gezocht en gerekend, maar we hebben besloten om niet dit jaar naar OZ te gaan. We durven het niet aan, vanwege de kinderen. Het grootste probleem is de onzekerheid van het vinden van een baan voor mij, zonder die baan kunnen we denk ik heeel moeilijk rondkomen in OZ, zeker omdat we geen spaarpot hebben. We hebben eigenlijk besloten om dat niet te gaan proberen met de kids.

Heb er waardeloos van geslapen, nou ja niet geslapen, baal als een stekker, maar we zullen geduld moeten hebben en wie weet zoeken ze volgend jaar nog steeds mensen in het schadevak en dan hebben we wel een spaarpotje en dan lukt het wellicht wel.

Dus voor nu geen OZ voor ons, maar dit forum is zo leuk, dat ik hier toch wel mee blijf lezen en reageren en een beetje kan teren op de positieve verhalen van de mensen die wel nu naar OZ gaan.

He Eenhoorn,

Ik lees net jouw berichtje dat je nu niet naar Oz gaat. Dat lijkt nogal een heftig besluit, zeker omdat er al een baan in het vooruitzicht lag. Waarom niet tijdelijk verhuren aan je nicht via de leegstandswet. Zie http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...rd/kan-ik-mijn-woning-tijdelijk-verhuren.html Tenminste als je in Ned. woont. Dan wel toestemming nodig van de bank en gemeente, maar dan kun je het een jaar lang proberen te verkopen. Daarna zie je wel weer. De regels zijn net versoepeld per 1 juli jl. Misschien heb je er iets aan. En anders: Oz blijft wel liggen, maybe next year?

.... Wij wachten overigens zelf ook eerst op een koper voor ons huis voordat wij naar Oz gaan. En zo zijn er volgens mij nog wel meer op dit forum. Ons huis leent zich niet echt voor verhuur, teveel tuin en onderhoud. en het is lekkerder om met wat meer geld op zak rustig in Oz te kunnen aarden en een baan te zoeken. Dus ik kan me ook goed voorstellen dat je nog ff wacht.

.... Wij wachten overigens zelf ook eerst op een koper voor ons huis voordat wij naar Oz gaan. En zo zijn er volgens mij nog wel meer op dit forum. Ons huis leent zich niet echt voor verhuur, teveel tuin en onderhoud.

Yep, same here. Maar het komt zeker nog wel goed.

Hè wat balen zeg voor jullie. Maar snap het wel hoor met kinderen is t toch anders en heb je meer zekerheid nodig. Wij gaan ook met niks maar hebben iig familie daar en dat scheelt enorm. Sterkte met deze beslissing verwerken.

We balen wel ontzettend, maar zoals gezegd, op mijn man zijn beroep kunnen we het nog 5 jaar proberen. Op de mijne als ik afgestudeerd ben nog 16 jaar. Zoals ik al had gezegd liksom of rechtsom ik zal naar OZ gaan.

Back