Een week hotel lijkt mij ook wat kort, daar zou toch over te onderhandelen moeten zijn?
Qua salaris: dat zal 'm aan de werkgever liggen. Ik werk bij de overheid en daar viel dus niet over het salaris te onderhandelen. Ze werken met schalen e.d. en waar je in terecht komt is afhankelijk van je functie e.d.. Heb nog even bij de vakorganisatie op de website gekeken en zag dat dat overeen kwam
Maar vond het wel raar, dat er niet onderhandeld kon worden.
Heb wel de aanvangsdatum weten te verschuiven. In mijn geval liep het allemaal wat raar: kreeg telefoontje dat de beslissing op mij gevallen was en een uur later had ik een telefoontje van: "Oeps, sorry, we waren vergeten te vragen wat voor soort visum je hebt? Tijdelijk zeg je? Dan moeten we het aanbod weer intrekken, want we weten niet of we iemand met een tijdelijk visum een vaste baan aan mogen bieden."
Ik was uiteraard niet blij, zeker omdat ik van te voren hiernaar gevraagd had en geen antwoord op gekregen had! Maar goed, uiteindelijk was het uiteraard OK en werd me gevraagd of ik een week later kon beginnen. Uhm, nee...
Ik stond er wat van te kijken, dat we:
A- niet over het salaris gingen onderhandelen (maar dat blijkt in dit geval dus ook niet te kunnen)
B- me niet gevraagd werd of ik nog steeds beschikbaar was/interesse had (soll.gesprek had een maand ervoor plaatsgevonden)
C- dat ze verwachtten dat ik over een week kon beginnen: woonde nog in Adelaide, moest een keuze maken: de unit aanhouden en kijken of ik de 3-maanden proeftijd door zou komen of de boel inpakken en op laten slaan en onderdak regelen in Whyalla.
Achteraf hoorde ik van een collega, dat ik in aanmerking had kunnen komen voor een tegemoetkoming in de verhuiskosten en dat ze wellicht via het werk (tijdelijk) accommodatie hadden kunnen regelen... De verhuiskosten heb ik uiteindelijk vergoed gekregen en accommodatie had ik zelf dus al geregeld: heb 2 maanden boven een kroeg gewoond. Dat laatste zou ik een gezin overigens niet aan willen raden
Met sommige dingen kun je dus zeker overleggen, qua salaris niet altijd.