gesponserd worden door de staat....Wie heeft ervaring??

Eutrice

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een berichtje geschreven heb :roll:.

We zijn namelijk aan het wachten tot de staat Victoria ons gaat sponsoren voor het STNI-VISA. Er was ons vertelt dat dit met twee maanden wel 'geregeld'  :lol: zou zijn, maar ondertussen zijn we dus al vier maanden verder... :x

Is er iemand hier die ervaring heeft met 'gesponserd worden door de staat Victoria' ???

En hoe lang heeft dit ongeveer geduurd?

Alvast bedankt,

Groetjes Eutrice
 
Hoi,

Wij zijn nog niet zover, maar gaan ook voor een STNI in Victoria,
het is dan wel goed om te weten dat sommige zaken een tijd duren :|

Op welk beroep gaan jullie, wij gaan voor systemprogrammer,
maar het is nog niet zeker of dit gaat lukken. :x

Ik neem aan dat je eerst geassessed wordt en dan de sponsoring aanvraagt??

Groetjes
Karin
 
Ik ga ook voor STNI, ik gok op SA en WA.

Maar ook ik heb eerst een assessment gedaan wat nu loopt, om ingedeeld te worden als mechanical Engineer.

Je hoeft in sommige staten trouwens niet eerst je assessment af te wachten. Dat had George Lombard voor me uitgezocht. En niet elke staat heeft een STNI program.

Bart
 
Hoii,

Richard zijn werkervaring is al wel goedgekeurd door de Tra :up:, hij is Timmerman.
Maar we zitten nu al vier maanden te wachten tot Victoria ons gaat sposoren :eek:ops :cry:,
hopelijk gaat het lukken :p.

Eutrice
 
Dit heb ik geprobeerd, alleen bij mij is dit mislukt (ook de staat Victoria). Niet dat ik lang moest wachten, mijn skills assessment was al binnen en goedgekeurd. Toen geprobeerd om met een werkgeversverklaring en andere informatie een staatssponsoring te krijgen, toen kreeg ik na 3 weken te horen dat ze dit niet wilde doen.
Het Migration Bureau had mij wel laten weten dat het wel zou lukken als ik daar een baan had, dat was voor mij geen optie, dan maar via DIMIA dus.
Wel is het zo dat als je een STNI visum hebt dat je dan de eerste 2 jaar in de staat Victoria moet wonen en ook kan werken (het werken/wonen in een andere staat is in die periode niet toegestaan).

In ieder geval Succes.
 
[quote author=hawk link=topic=3255.msg39460#msg39460 date=1133870872]
Dit heb ik geprobeerd
[/quote]

Kun jij niet gewoon aan de 120 points pass mark voldoen?
 
Ik weet niet hoe het met Hawk is gesteld, maar ik kom 5 punten te kort omdat ik al 35 ben.

Had ik dit alles maar een jaartje eerder geweten.

Wat is jouw skill hawk? En waarop ben je afgewezen?

Bart
 
[quote author=AJ link=topic=3255.msg39474#msg39474 date=1133873610]
[quote author=hawk link=topic=3255.msg39460#msg39460 date=1133870872]
Dit heb ik geprobeerd
[/quote]

Kun jij niet gewoon aan de 120 points pass mark voldoen?


[/quote]

Ja dat kan ik inderdaad maar er werd mij verteld dat als je het via STNI doet, dat je dan waarschijnlijk je visum sneller hebt. Vandaar dat ik het heb geprobeerd.
 
[quote author=Eutrice link=topic=3255.msg37808#msg37808 date=1132824947]
Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een berichtje geschreven heb :roll:.

We zijn namelijk aan het wachten tot de staat Victoria ons gaat sponsoren voor het STNI-VISA. Er was ons vertelt dat dit met twee maanden wel 'geregeld'  :lol: zou zijn, maar ondertussen zijn we dus al vier maanden verder... :x

Is er iemand hier die ervaring heeft met 'gesponserd worden door de staat Victoria' ???

En hoe lang heeft dit ongeveer geduurd?

Alvast bedankt,

Groetjes Eutrice


[/quote]

Hoi Eutrice,

Vreemd dat dit zo lang duurt. Onze aanvraag hebben wij toen op 23-07-2004 verzonden en wij kregen de goedkeuring (nominatie van de staat Victoria) op 10-09-2004. Dus 1 maand en 18 dagen later.

Ik zou gewoon een e-mail sturen naar de staat Victoria. Ik heb nu al diverse keren gecorrespondeerd en ik krijg altijd snel en correct antwoord.
Misschien is er met jullie aanvraag iets mis gegaan en is hij op een verkeerd bureau terechtgekomen.

Hier heb je het e-mail adres:

info@liveinvictoria.vic.gov.au

Succes en laat even weten wat hun reactie is.

Groetjes,
Brit
 
[quote author=hawk link=topic=3255.msg39543#msg39543 date=1133902500]
[quote author=AJ link=topic=3255.msg39474#msg39474 date=1133873610]
[quote author=hawk link=topic=3255.msg39460#msg39460 date=1133870872]
Dit heb ik geprobeerd
[/quote]

Kun jij niet gewoon aan de 120 points pass mark voldoen?


[/quote]

Ja dat kan ik inderdaad maar er werd mij verteld dat als je het via STNI doet, dat je dan waarschijnlijk je visum sneller hebt. Vandaar dat ik het heb geprobeerd.
[/quote]

Klopt Hawk,

Wij hadden inderdaad na 4 maanden ons visum.

Groetjes,
Brit
 
Misschien een domme vraag (hoewel mijn vader altijd zegt dat die er niet zijn, alleen domme vragenstellers): hoe kun je gesponsord worden door de staat? Hoe kom je daarvoor in aanmerking? Ik werk nu als ICT-er (software tester) voor het ministerie van Justitie en zou wel voor de Department of Justice in Victoria willen werken.
 
Als je gesponserd word door de staat dan is er heel veel vraag naar jouw beroep in een bepaalde streek of provincie,dan wil de staat jouw sponsoren.Je moet dan wel twee jaar in deze gebied blijven
Groetjes gerard
 
[quote author=RobertInge link=topic=3255.msg39630#msg39630 date=1133948013]
Misschien een domme vraag (hoewel mijn vader altijd zegt dat die er niet zijn, alleen domme vragenstellers): hoe kun je gesponsord worden door de staat? Hoe kom je daarvoor in aanmerking? Ik werk nu als ICT-er (software tester) voor het ministerie van Justitie en zou wel voor de Department of Justice in Victoria willen werken.
[/quote]

Kijk even hier: STNI Victoria   

Dan kun je al veel wijzer worden.

:up:
 
[quote author=RobertInge link=topic=3255.msg39763#msg39763 date=1134048372]
Weet iemand ook wát er dan gesponsord wordt?
[/quote]

You 
 
OK, da's duidelijk... Maar hoe moet ik me dat voorstellen, regelt men 'kosteloos' een visum of ook je verhuiskosten e.d.?

En nog een domme vraag: stel ik dat ik zou gaan voor een skills visum en dat zou lukken, kunnen mijn vrouw en kinderen daarop meeliften of hebben zij een ander soort visum nodig?

:blush: Ik hou me nog maar even vast aan de wijze woorden van m'n vader ("Domme vragen zijn er niet")....
 
Je hebt gelijk! domme vragen zijn er niet,
Antwoord: Ja, als een van jullie een skilled visum binnen haalt kan echtgenoot en kinderen daarop meeliften (partner moet wel IELTS en Medicals doen!)
 
voor zover ik weet geeft de staat alleen je sponsorship af, waarmee je zelf dan je SIR of STNI kunt aanvragen en de kosten dus voor jezelf zijn. tevens geeft de staat je geen baangarantie, dus moet je zelf regelen.

Gr. Sab
 
Hallo allemaal,

:cry: :cry: :cry: :cry:
Victoria heeft ond dus afgewezen, net voor de kerst hoorden we dus (na meer dan vijf maanden) dat we afgewezen waren, echt balen.

De reden was (en dat las ik later ergens op internet  :x) dat Victoria de aankomende jaren geen bouwpersoneel meer nodig heeft (- 33% of zo).

We hebben nu voor South Australia 'gekozen' en als het goed is hebben zij de aankomende jaren +14% bouwpersoneel nodig :up:
Ze hebben ons ook laten weten dat South australia maar twee weken over de state sponsorship doen (ben benieuwd heb het voor mijn idee maar vast verdriedubbeld)
Dus over een poosje weten we of South Australia ons wel gaan sponsoren :w00t:

Ik hou jullie op de hoogte......

Liefs Eutrice
 
Back
Top