Gezocht! Mensen die met een Skilled Visa naar Australië (willen) vertrekken

Dave

New Member
Beste allemaal,

Anderhalve week geleden heb ik besloten om terug te gaan naar Australië. Maar nu iets langer dan de 10 maanden die ik in 2005 in Down Under heb gespendeerd.

Graag wil ik in persoonlijk contact komen met mensen die in wat voor stadium ("net besloten" tot "volgende week vertrek ik") ook hier mee bezig zijn.
Om naast het forum ook informatie te kunnen uitwisselen en eventueel mekaar te kunnen helpen en ondersteunen.

Groetjes,

Dave
 
Hi Dave,

Wij hebben een paar maanden besloten om naar Australie te gaan en proberen een skilled independant in het bezit te krijgen. Mijn man is druk met het schrijven van een rpl, wat veel moeite kost, maar we komen er wel. Hij heeft een HBO opleiding, maar niet in de ICT branche, maar wel tig jaar ervaring in de ICT.

Wij hebben een contract gesloten met Move 2 Australia (erg tevreden) en zij helpen ons met aanwijzingen en aanleveren van zaken.

Op het forum kun je veel teruglezen over skilled visa, en de hoe en waarom hier rondom. Wanneer je vragen hebt die je niet wilt of kunt stellen op het forum kun je me altijd pm-en, dan komen we er misschien samen wel uit  :up:

Groetjes, Dijnnas
 
Ik zit in het stadium: "ik kan mijn visum elk moment krijgen (aanvraag ligt nu ruim 9 maanden bij DIAC) en vertrek 29 Oktober".
 
Hi Dave,

Wij hebben inmiddels het hele proces doorlopen en sinds 16 april de trotse bezitters van de felbegeerde sticker van de SIR 495.  :happysun:

In december gaan we valideren, vakantie vieren en serieus rondkijken naar leuke suburbs (rondom Adelaide) en in mei/juni 2008 gaan we definitief!  :plane: :beach:

Als je iets wilt weten... je vind heel veel info op dit forum en anders zijn er nog veel meer bereidwillige aanvragers die je willen helpen!

Succes!

Aussiegirl  :up:
 
Hi Dave,

Wij zijn ook bezig met een SIR 495 visum voor South Australia en het gaat allemaal dankzij "start2migrate" erg voorspoedig. Het is een visum voor drie jaar. Daavan moet je 1 jaar gewerkt hebben en 2 jaar gewoond hebben in SA om een permanent visum aan te kunnen vragen. Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met Tamara van start2migrate zij is erg behulpzaam. Succes met alles en als je vragen hebt dan kun je die altijd stellen.

Groetjes Wendy
 
Hi Dave,

Wij staan aan  het begin van het hele traject voor een skilled visa. Ga nu beginnen met het schrijven van mijn CDR als Mechanical Engineer. Verder zijn wij ons nog aan het orienteren waar in Australie wij zouden willen wonen.

Groetjes Rudi en Henriette
 
Ha Dave, dan zit je hier goed want in die stadia zit nagenoeg iedereen op dit forum ;) Ik zit zelf in de eindfase en verwacht deze maand mijn 'visa granted' email te ontvangen.
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7592.msg98450#msg98450 date=1188828990]
Mijn man is druk met het schrijven van een rpl, wat veel moeite kost, maar we komen er wel. Hij heeft een HBO opleiding, maar niet in de ICT branche, maar wel tig jaar ervaring in de ICT.
[/quote]

Ohjee, drama is dat :) Gelukkig heb ik dat allemaal achter de rug ;) Van de hele aanvraag procedure vond ik dat de meest vervelende stap... Zijn jullie er zaterdag ook bij?
 
Nee, helaas niet. Mijn sportieve man doet mee met een toertocht (fiets) van TATAAAAAA 150 k0  :lol:

Inderdaad he drama. Mijn man is niet zo'n schrijver, meer een prater en iedere halve A4 is een worsteling. En ik kan zo weinig, behalve hier en daar wat tips geven en vertalen (hij maakt hem eerst in het NL om het ietsje makkelijker te maken). Tips voor een niet-techneut die een rpl schrijft?

Sorry  :eek:fftopic:
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7592.msg98575#msg98575 date=1188929336]
Tips voor een niet-techneut die een rpl schrijft?
[/quote]

Vastbijten en een deadline voor jezelf stellen ;) Ik ben er in totaal denk ik 1,5 maand mee bezig geweest (inclusief referenties e.d.).
 
ik las al een reactie van iemand die er 6 mqaanden mee bezig was, maar dat heb ik hier maar niet verteld, hahaha.
 
ahum...zes maanden is nog best snel... :lol: Ik zeg niets...
Tip van een niet-techneut, (oui moi): niet eindeloos schaven, tikken, deleten, maar opsturen wat je hebt en met de feedback die je ongetwijfeld van Rob krijgt verder gaan...ik heb achteraf gezien heel veel tijd verprutst met twijfelen, weifelen, opschrijven en weer weghalen, kortom met denken dat het de 1e keer meteen helemaal 100% moet zijn...nee dus.
En nog een tip; het gaat uiteindelijk echt niet om het volume,  het hoeven geen honderden pagina's te worden als je maar de voor jou relevante topics beschrijft. Zoek naar een toon alsof je aan iemand uitlegt wat je hebt gedaan/geleerd per specifiek project/klus.

Nou ja, hoop dat je iets begrijpt van dit RPL gebazel...en ik ben nog wel een schrijver:grin:

Hou vol!   
 
Hoi hoi,

Hij is er nog steeds hoor;

http://www.rplhelp.co.uk/

Destijds door AJ op het forum gepost !!!
 
Hoi Dave,

Wij hebben in mei (nadat we in maart een maand in Australie geweest zijn bij vrienden) besloten dat we voor een Skilled Visa wilden gaan. Mijn man is de aanvrager wat betreft het visum. Hij werkt al jaren in de IT branche en heeft zijn RPL geschreven (geen HBO opleiding) alleen CISCO papieren. We zijn in zee gegaan met Move2australia. Onze papieren (documenten) zijn op 21 augustus naar Australie verstuurd en nog steeds niet aangekomen (waarschijnlijk is het postpakket kwijt geraakt, de post kan het de barcode niet meer achter halen) we wachten nog een week af. En anders gaan we alles weer opnieuw versturen. We zitten met het probleem dat het visum voor 11 februari moet worden ingediend omdat mijn man dan 40 word en er dan weer punten verloren gaan. De RPL moet nog goed gekeurd worden door de ACS en dat duurt ongeveer 12 weken. Dus nu maar hopen dat een deze dagen het pakket met documenten bij move2australia aankomt. Trouwens wel een aanrader move2australia, ze regelen alles perfect voor je. Het kost wel wat, maar dan heb je ook wat.
Succes Ingrid
 
Lekker is dat, dat je pakket zoek is. Moet toch weer boven water komen, ben benieuwd.

Ik vind de kosten trouwens erg meevallen van move2australia en het scheelt zo veel werk en gepieker.
 
Het scheelt ons in ieder geval minder tijd en zij weten de juiste weg. De hele emigratie kost geld dus zo en bureau inschakelen is de moeite waard. Anders ben je veel langer bezig als je alles zelf moet uitzoeken.
Tja, lekker he dat van ons pakket, daar zijn we niet blij mee, misschien komt het als nog boven water
morgen of overmorgen en anders gaan we alles op nieuw versturen via DHL.
 
Ik heb 2 weken terug de boel, met UPS, naar M2A verstuurd.
Het is vrijdag om 12.00 opgehaald, dinsdag was het al bij Rob.
UPS was een tip van Lela.

Bart
 
[quote author=SV#1 link=topic=7592.msg98609#msg98609 date=1188972763]
Hoi hoi,

Hij is er nog steeds hoor;

http://www.rplhelp.co.uk/

Destijds door AJ op het forum gepost !!!
[/quote]

Ja, maar deze engelsman heeft er 1,5 jaar over gedaan; een beetje lang :S... daarnaast was het wel een ACS RPL maar het raakte mijn vakgebied niet. Ik heb uiteindelijk een RPL voorbeeld van perthpete ontvangen; zo kreeg ik een goed idee wat ik ongeveer moest schrijven. Ik heb wel drie project reports ipv 2 toegevoegd en 20 pagina's source code.
 
[quote author=Tekkel link=topic=7592.msg98657#msg98657 date=1188998896]
Ik heb 2 weken terug de boel, met UPS, naar M2A verstuurd.
Het is vrijdag om 12.00 opgehaald, dinsdag was het al bij Rob.
UPS was een tip van Lela.

Bart
[/quote]

Ik heb alles verzonden via aangetekende post, en de RPL met 'handtekening retour'. Was er altijd binnen 7 dagen dus werkt ook prima :)
 
Back
Top