GIRLS ONLY! PMS and VISA-STRESS....

[quote author=Marie en Dan link=topic=10245.msg143908#msg143908 date=1248466378]

@ Ingrid Ik las pas van het etentje in Breda toen het al geweest was, en het was nog wel zo dichtbij.
Jammer zeg. Misschien dat we de BBQ wel mee kunnen maken.

Ik zie me nog staan op het strand van Hamelin Bay, de tranen in mijn ogen.
Leeg strand, flinke horizon en een gevoel van totale rust in je lijf.
This is it! WOW!

[/quote]

Heej Marie, ik dacht nog,Breda, das dichtbij jullie. Ik kon helaas niet.Maar ik zag al dat jullie je aangemeld hadden voor de BBQ in sept. Gezellie!

Die Hamelin bay, dat ga ik eens opzoeken. Klinkt goed zoals je het omschrijft..... daar kijk ik ook erg naar uit, die vergezichten. Heerlijk! Dat kennen we hier niet. Tenminste , wij niet, misschien in Zeeland of in Friesland.

[quote author=Marie en Dan link=topic=10245.msg143908#msg143908 date=1248466378]
Gun ik jullie allemaal, maar ondertussen staat hier alles op z'n kop!  :p
[/quote]
Wat staat op z'n kop? Je huis? omdat jullie al een paar keer verhuist zijn? Gooi het  er maar uit  :smile:
 
[quote author=lucy link=topic=10245.msg143962#msg143962 date=1248550563]
Bij mij zijn er twee oplossingen die heeeeel erg goed helpen tegen PMS:
- zwanger worden en borstvoeding geven. Ben nu voor de tweede keer zwanger en geen PMS meer. Integendeel, ik heb eigenlijk continue een erg blije stemming.
- in australie gaan wonen. Ik heb een aantal keer een half jaar in australie doorgebracht en daar geen PMS gehad. [/quote]

Ik moest wel ff lache om je tips Lucy  :up:
Dan kies ik wel nr 2, mocht ik last hebben van PMS , want nr 1 vindt ik toch net ff iets te veel moeite  :lol: :grin: :wink:
 
Ja echt, in Australie geen dips, krampen, hoofdpijn, poetsaanvallen, vreetbuien, noem maar op.....geen idee hoe het komt.

Maar ja, inderdaad is het brood daar wel een nadeel. Niet lekker, maar ik vermoed wel dat het een of ander stofje moet zijn. In Nederland stoppen ze tegenwoordig toch ook iets van vis in de margarine? en fluoride in het water/brood? MIsschien stoppen ze in Australie extra vitamine E ergens in (in de timtams?).
Ik heb er ook wel eens brood gezien speciaal voor vrouwen. Als ik me goed herinner ging het om moutbrood, ik heb het wel eens geprobeerd toen er geen ander brood meer te krijgen was, maar ook dat smaakte niet echt geweldig, de smaak zegt ook niet perse iets over de inhoud denk ik.

hahaja Skipps; meestal kost zwanger worden toch net ff wat minder moeite dan een visum regelen... En nog een voordeel; je hebt er Rob niet bij nodig dus het bespaard ook nog in de kosten toch?
 
:-x je nodig uit tot rare reacties lucy


trouwens, van dat brood, ze doen er daar inderdaad allerlei voedingsstoffen in. Extra calcium voor de vrouwen. Omega 3 olie in de margerine komt ook veel in vis voor, maar ook in andere producten en ik gok zo dat die in de margerine kunstmatig is.

wij maken hier al ons eigen brood, dat gaan we daar zeker voortzetten. en tot we een broodmachine hebben, gewoon weer roosteren, ze hebben niet voor niets het broodrooster uitgevonden in australie, dat is omdat je dan niet proeft dat het brood zo goor is.
 
las het terug en het staat er inderdaad wat krom. Was zeker niet de opzet, uitnodigen tot rare reacties ...
Het was meer een antwoord van 'hoe kom je het makkelijkst van PMS af.'
Zal trouwens de teunisbloemolie onthouden en volgend jaar na de borstvoeding proberen

Ik weet nog dat ik in 2004 in australie was en er was toen een enorme ophef over margarine. De margarinehandel klapte zowat inelkaar omdat iedereen overstapte op roomboter. Ik ben vergeten wat er nou precies mis was met de margarine. Kankerverwekkende stoffen ofzo zaten erin.
 
gelukkig. Spraakverwarring.
En ik moest juist lachen om de reacties van Skippy en Kathren. Net of er een stemming ontstond over optie 1 of optie 2: twee-nul voor optie 2! Ik wilde alleen de voordelen van optie 1 even benadrukken....

Enne, ik houd me nog steeds ook aanbevolen voor tips tegen visastress. Ik weet eigenlijk niet wat erger is PMS of visastress. Beiden zeer ongewenst.
 
[quote author=lucy link=topic=10245.msg144201#msg144201 date=1248812589]

hahaja Skipps; meestal kost zwanger worden toch net ff wat minder moeite dan een visum regelen... En nog een voordeel; je hebt er Rob niet bij nodig dus het bespaard ook nog in de kosten toch?

[/quote]

:grin: :lmao: :rotflmao: hihi die Lucy.... Ik geef je gelijk: zwanger worden lijkt me niet veel moeite  :lol: en laat het Rob maar niet horen  :grin: maar besparen in kosten kun je niet als er eenmaal een kleine Skippie zou zijn, kost veel meer in long term, dan het visum! Dus ik ben nog niet om  :wink:
 
[quote author=Kathren link=topic=10245.msg144177#msg144177 date=1248785394]
Op 44-jarige leeftijd wil ik zelf ook niet aan optie 1 hoeven denken  :shocking:
[/quote]
Had ik je niet gegeven Kathren, 44 ?  :up:
 
Houden zo, dat niet zwanger zijn! WHet meest ingewikkelde is het moeten bedenken van een naam. Echt werkelijk vreselijk. Zeker met het vooruitzicht in Australie te gaan wonen. Freek valt af. Glad-ys valt af. Feline (kat, pussy) valt af enz enz. Er blijft gewoon weinig fatsoenlijks over... om spontaan alsnog PMS van te krijgen
 
[quote author=Catkin link=topic=10245.msg144004#msg144004 date=1248630146]
Vandaag een ijsje gegeten bij Australian, ook erg goed tegen visumstress. Ook gewoon erg lekker op een dag zoals vandaag zonder visumstress  :grin:
[/quote]

@ Catkin Ben ik met je eens, Belgium chocolate. MMMMMMMMMMMMM :up
 
Heej Marie, ik dacht nog,Breda, das dichtbij jullie. Ik kon helaas niet.Maar ik zag al dat jullie je aangemeld hadden voor de BBQ in sept. Gezellie!

Die Hamelin bay, dat ga ik eens opzoeken. Klinkt goed zoals je het omschrijft..... daar kijk ik ook erg naar uit, die vergezichten. Heerlijk! Dat kennen we hier niet. Tenminste , wij niet, misschien in Zeeland of in Friesland.

@ Ingrid En jullie wonen nog wel zo groots! Ik kijk hier aan de ene kant op een muur en de andere kant op de "race"baan. :cry:

[quote author=Marie en Dan link=topic=10245.msg143908#msg143908 date=1248466378]
Gun ik jullie allemaal, maar ondertussen staat hier alles op z'n kop!  :p
[/quote]
Wat staat op z'n kop? Je huis? omdat jullie al een paar keer verhuist zijn? Gooi het  er maar uit  :smile:
[/quote]

:lol: Vooral mijn leven, mijn huis zit nog gedeeltelijk in dozen, dus dat gaat wel.
Maar wat hier al eerder werd genoemt, iedereen lijkt het beu te zijn en je krijgt steeds vaker te horen: "blijf toch gewoon hier, al dat gedoe","en "dat kun je de kinderen toch niet aandoen".  :p
 
Van australian vind ik Macademia crunchie altijd erg lekker en dan nog een ander smaakje erbij....

Dat je leven op zn kop staat herken ik goed. ben inmiddels 3 jaar bezig en eenmaal heb ik op het punt gestaan te vertrekken en toen ging het niet door. Je leeft continu ergens naartoe en inderdaad kun je niet altijd je verhaal kwijt. Wat ik nu zo lastig vind is dat er geen touw meer op te trekken is hoelang het nog gaat duren eer je op geen enkele lijst staat. Ik sta niet op de MODL, niet op de CSL en kan geen state sponsorship aanvragen. Ik wacht nu al bijna 13 maanden op een visum, maar weet absoluut niet hoelang daar nog bij gaat komen. Dat vind ik lastig. Als je weet dat het ongeveer 20 maanden duurt, heb je ergens om naartoe te leven (al is er nooit zekerheid). Nu tast je helemaal in het duister. Bij mijn vorige aanvraag wist ik dat ik kon rekenen op 10 tot maximaal 12 maanden, maar nu????
Daarom ben ik wel blij dat ik mijn reis naar Nieuw Zeeland heb geboekt en heb besloten daar op een WHV heen te gaan. Dat staat vast, dat is mijn datum van vertrek en ik ga ervan uit dat ik binnen 1,5 tot 2 jaar toch wel echt mijn visum moet hebben, dus is dat ook een soort van emigratie vertrek. Wel blijft het spannend. Het liefst heb ik ook gewoon mn visum voor Australie in de pocket, de angst dat het onverwacht weer niet toegekend wordt, dat er iets mis is gegaan met het versturen van bepaalde gegegevens of iets dergelijks zit er door de eerste afwijzing toch wel in. Dat brengt wel wat visum stress met zich mee.

Wat zou daaraan kunnen helpen? Mijn visumtoewijzing :grin: :up:
 
Je hebt gelijk, een visumtoewijzing zou idd helpen!  :smile:
Helaas zijn ze daar niet zo scheutig mee als je niet op de CSL staat.
Wij staan op de SOL, lijstje nr 5 (ofzo).
Dus als (bijna) iedereen is geweest, dan mogen wij.
Kreeg vanmiddag een telefoontje van onze emigratie-agent dat state sponsored evt een optie is.
De 176 loopt nu oficieel een jaar, onze ENS aanvraag is op niets uitgelopen (maar wel een vette rekening van gehad :cry:), en nu weer piekeren over een state sponsored, ik heb er vanacht niet van geslapen.
Met alweer een nieuwe aanvraag komt ook alweer een nieuwe rekening............ en de doorlooptijd is in eerste instantie 14 weken tot de CO, en daarna nog 6 weken(?), zou onze 176 dan ook niet eens aan de beurt zijn????
 
[quote author=Annemiek link=topic=10245.msg143918#msg143918 date=1248479814]


Wat je ook doet of denkt, je kunt het toch niet sneller laten gaan, dus het nadeel is dat wachten het enige is wat je kunt doen. Maar zie ik het good in je footer.... Hebben jullie vorig jaar in september de medicals al gedaan? Was dat frontloaden of vroegen ze er toen echt om?
[/quote]

Volgens onze agent was he slim de medicals toen te doen.
Nu heb ik er stress van, want het is bijna weer september................
En zo'n medicals is toch eigenlijk een beetje een wassen neus :donttell:
 
Ik weet nog iets wat helpt bij visa stress! Tenminste... ik vindt het erg leuk, maar het kan bij een ander misschien juist nog meer ongeduld opleveren  :grin:

Huizen kijken op realestate.com.au !
 
[quote author=skippie link=topic=10245.msg144329#msg144329 date=1248942985]
Ik weet nog iets wat helpt bij visa stress! Tenminste... ik vindt het erg leuk, maar het kan bij een ander misschien juist nog meer ongeduld opleveren  :grin:

Huizen kijken op realestate.com.au !


[/quote]

Dat doe ik ook vaak, of auto's bekijken haha...
 
[quote author=Marie en Dan link=topic=10245.msg144311#msg144311 date=1248899562]
Wij staan op de SOL, lijstje nr 5 (ofzo).
Dus als (bijna) iedereen is geweest, dan mogen wij.
Kreeg vanmiddag een telefoontje van onze emigratie-agent dat state sponsored evt een optie is.
De 176 loopt nu oficieel een jaar, onze ENS aanvraag is op niets uitgelopen (maar wel een vette rekening van gehad :cry:), en nu weer piekeren over een state sponsored, ik heb er vanacht niet van geslapen.
[/quote]

En op de SOL moet je staan, anders krijg je geen visum. Ik heb hetzelfde probleem als jullie en mijn aanvraag is van Juli 2008. Eerder heeft de DIAC als gok Februari 2010 doorgegeven, waarop ik moest rekeken en dit was een pure gok. Ik denk dat dit dus ook voor jullie geldt. Volgens mij bedoel je trouwens een 175, dat is een skilled independent. Een 176 is een state sponsorship. Een 175 omzetten naar een 176 (state sponsorship) kost je niks, dus dat scheelt.
Welke staat kan/ wil jullie sponsoren? Is dat een staat waar jullie graag willen wonen? Denk dat dat erg veel scheelt. Je moet er namelijk 2 jaar wonen.
 
[quote author=skippie link=topic=10245.msg144329#msg144329 date=1248942985]
Ik weet nog iets wat helpt bij visa stress! Tenminste... ik vindt het erg leuk, maar het kan bij een ander misschien juist nog meer ongeduld opleveren  :grin:

Huizen kijken op realestate.com.au !


[/quote]

Hahah doe ik ook! Heb al hele leuke huisjes gezien... lekker aan een beach met alles er op en er aan  :lol:
 
Back
Top